Autoreviews  |  Seat Altea 1.2 TSI Ecomotive COPA Business (2012)

Impressiefoto - de beschreven auto kan er anders uitzien
Uitvoering5-deurs
Versnellingen6, handgeschakeld
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2012
Km-stand bij aanschaf15 km
Km-stand laatst450 km
Eerste review-invoer04-04-2012
Laatst gewijzigd04-04-2012

Comfortster vol ster vol ster vol ster vol ster leeg
Prestatiesster vol ster vol ster vol ster leeg ster leeg
Betrouwbaarheidster vol ster vol ster vol ster vol ster vol
Kostenster vol ster vol ster vol ster leeg ster leeg
Overall waarderingster vol ster vol ster vol ster vol ster leeg
Zou u weer een auto van dit merk willen kopen: ja

Vorige autoSkoda Octavia Combi 1.2 TSI Ambition (2010)
(Gemiddelde lezerswaardering 43%)

Goede eerste indruk (450 km)

Mijn vorige auto, de Octavia was een echt maandagmorgen model, de 1.2 TSI had aan alle kanten kuren en ik vond het wel tijd om wat anders uit te zoeken.

Ik had me voorgenomen om bij de TSI blokken weg te blijven, maar.....dan ga je zoeken naar een ruime auto met 20% bijtelling zo rond de 23.000 euro.

Ik heb gekeken naar een Ford Focus Station, fijne auto, redelijke kofferbak, maar toen de beslissing genomen moest worden kon ik nog geen proefrit maken in de 1.0. Dus dat ging niet door.

Op aanraden van een kennis een proefrit gemaakt in de Altea XL 1.2TSI en dat beviel meteen. Volop ruimte, rijdt soepel, stuurt strak.

In de eerste 450KM heb ik de volgende opmerkingen:

- Verbruik is niet heel best, maar wordt nu iets beter (1/12, nu 1/14)
- Stoelen zijn aan de krappe kant voor mijn postuur, maar beginnen nu wat beter te zitten (wennen misschien)
- De regensensor neemt soms wat onbegrijpelijke beslissingen

+ Het weggedrag van de Altea XL is uitstekend, stuurt uitstekend door de bochten zonder veel over te hellen.
+ Ben blij dat PON er niet voor gekozen heeft om hier eco bandjes onder te leggen, maar voor de ContiPremiumContact2 te kiezen.
+ De Navigatie werkt feilloos en telefoon, MP3, USB, iPod werken allemaal zoals het hoort. Er komt ook prima geluid uit de speakers
De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. Sanoma Media Netherlands B.V. (“Sanoma”) kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.
Het is niet toegestaan zonder toestemming van Sanoma de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Gebruikers geven Sanoma een wereldwijde, niet-exclusieve, royaltyvrije, overdraagbare licentie (met het recht tot sublicentie) voor het commercieel gebruik, de verveelvoudiging, de verspreiding, het maken van afgeleide werken, het tonen en uitvoeren van de gebruikersbijdragen in verband met de verlening van de diensten en anderszins in verband met het aanbieden van de website www.autoweek.nl en aanverwante activiteiten van Sanoma, waaronder publicatie in print en het promoten en verder verspreiden van de website (en daarvan afgeleide werken waaronder in print), in welke media-formats en via welke mediakanalen dan ook.

mail naar een vriend plaats dit bericht op nujij plaats dit bericht op linkedin plaats dit bericht op digg maak een bookmark op delicious

Andere autoreviews van dezelfde auteur

Verkoop je auto

Binnen 2 minuten je auto te koop zetten?

Verkoop je auto al vanaf Ä 7,75 ťn adverteer op AutoWeek en Auto Trader.
© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Gebruiksvoorwaarden - Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep