Review
Verbruik

Autoreviews  |  Renault Twingo 1.2 16V ECO2 Dynamique (2012)

Uitvoering3-deurs
Versnellingen5, handgeschakeld
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2012
Km-stand bij aanschaf7 km
Km-stand laatst28.172 km
Eerste review-invoer21-03-2012
Laatst gewijzigd11-06-2014

Comfortster vol ster vol ster vol ster vol ster leeg
Prestatiesster vol ster vol ster vol ster leeg ster leeg
Betrouwbaarheidster vol ster vol ster vol ster vol ster leeg
Kostenster vol ster vol ster vol ster vol ster vol
Overall waarderingster vol ster vol ster vol ster vol ster leeg
Zou u weer een auto van dit merk willen kopen: ja
Auteur
Vorige autoRenault Clio 1.2 16V 75 Expression (2008)
(Gemiddelde lezerswaardering 75%)

Eerste indruk (370 km)

Als opvolging van onze Renault Clio uit 2008 een nieuwe Twingo gekocht. Een keer wat anders. Iets goedkoper in gebruik door wegvallen wegenbelasting, minder verzekering en minder brandstof. En weer twee jaar garantie. Wel wat hogere afschrijving t.o.v. doorrijden met de Clio. Gekozen voor de Dynamique uitvoering in de kleur Blanc Vanille en voorzien van zwarte wieldoppen. Al met al kregen we een scherp aanbod bij inruil. Zeker als je in overweging neemt dat de Clio aan een beurt zat, nieuwe banden en APK en we nu voorlopig even geen MRB betalen wat bij de Clio EUR 43 per maand was. T.o.v. de Collection-uitvoering heeft de Dynamique een in hoogte verstelbare bestuurderstoel, twee flexibele stoelen achter, leren stuur, climatronic, radio met USB en bluetooth handsfree, accenten rond de middenconsole en sportieve bekleding. De donkere achterramen vervallen bij de Dynamique.

Gezien de kilometerstand en het nog geen week in bezit hebben, is dit niet meer dan een eerste indruk. De eerste indruk is wel erg goed. Het is een fijn rijdende auto. Door andere versnellingsbakverhoudingen is de auto niet alleen zuiniger, maar ook een stuk stiller t.o.v. dezelfde motor in de Clio. De versnelling heeft wel een stevige hand nodig. Koppeling grijpt redelijk direct aan en de pedalen zitten dicht bij elkaar. Eerste verbruikscijfers zijn goed, gemiddeld nu 1 op 17. Op de lange termijn zal dat cijfer denk ik wel beter worden omdat we relatief veel korte stukken hebben gereden de eerste dagen. Zit positie is redelijk. Met mijn 1.93 moet ik de rugleuning wel redelijk naar achteren zetten. Wat dat betreft is het jammer dat het stuur niet in diepte te verstellen is.

Radio met USB is echt makkelijk. Een Lacie MosKeyTo van 8gb gekocht. Dan kan het klepje gewoon dicht en zie je niets. Er staat nu 4 gb op in verschillende mappen/directories (kan meerdere niveau´s) en de USB wordt redelijk snel gelezen. Telefoonverbinding werkt ook goed. Geluid is niet super goed. Ontvangen in de auto wel ok, maar degene die je belt buiten de auto hoort relatief veel ruis ook al rijdt de auto dan maar 80 km/uur. Zal misschien te maken hebben met de plaatsing van de microfoon tussen de dakbekleding en het dak

Tweede indruk (4.000 km)

De auto nu bijna 3 maanden in bezit. Auto bevalt nog goed. Ik rij er zelf nu minder in, want door de zitpositie (anders dan de Clio uit 2008) krijg ik toch last van mijn rug. Komt ook omdat ik 1.93 lang ben en er wel sneller last van heb. Wel jammer, want het is een fijne en comfortabele auto. Alleen bij regen viel hij me een beetje tegen als je veel snelweg rijdt. Toch veel geluid vanuit de kofferbak.

Auto koelt goed nu we ook wat hogere temperaturen hebben gehad. Radio met USB vind ik nog steeds super. Scrollen door radiozenders vereist wat oefening omdat er verschillende mogelijkheden zijn.

Verbruik tot nu toe is 1 op 18,5.

Derde indruk (20.172 km)

Inmiddels ruim 20.000 km gereden. Verbruik is sterk afhankelijk van het gebruik. Voor de rest geen problemen gehad. Ik vind alleen dat de auto niet super start en een beetje brommerig loopt. Verder valt op dat de performance wat betreft acceleratie toch erg matig is. Maar zal ook door mijn eigen auto komen waar ik het meeste in rij.
Afgelopen zomer behoorlijk wat kilometers zelf gereden. Het is een comfortabele auto. Alleen de stoelen of de zitpositie vind ik voor als je wat langer bent niet goed. Ik krijg dan toch last van mijn rug.

Verder had ik gedacht naar de garage te moeten, maar blijkbaar is de interval 2 jaar en 30.000 ipv 1 jaar en 30.000 km.

Eerste beurt (28.172 km)

Net voor afloop van de garantie een budgetbeurt laten doen bij de Renaultdealer. Totale kosten EUR 169,00. Verder geen problemen gehad. Auto loopt nog steeds prima. Verschuifbare stoelen zijn nog steeds ideaal. Alleen de bekleding is niet altijd schoon te houden.
De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. Sanoma Media Netherlands B.V. (“Sanoma”) kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.
Het is niet toegestaan zonder toestemming van Sanoma de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Gebruikers geven Sanoma een wereldwijde, niet-exclusieve, royaltyvrije, overdraagbare licentie (met het recht tot sublicentie) voor het commercieel gebruik, de verveelvoudiging, de verspreiding, het maken van afgeleide werken, het tonen en uitvoeren van de gebruikersbijdragen in verband met de verlening van de diensten en anderszins in verband met het aanbieden van de website www.autoweek.nl en aanverwante activiteiten van Sanoma, waaronder publicatie in print en het promoten en verder verspreiden van de website (en daarvan afgeleide werken waaronder in print), in welke media-formats en via welke mediakanalen dan ook.

mail naar een vriend plaats dit bericht op nujij plaats dit bericht op linkedin plaats dit bericht op digg maak een bookmark op delicious

Winterbandentest 2014 (Advertorial)

Zoek de voordeligste aanbiedingen van alle deelnemers van de AutoWeek Winterbandentest 2014.   Lees verder
  AutoWeek Winterbandentest 2014

ActieAuto

Belastingvoordeel 2014: Bespaar dit jaar nog € 800,- + 0% rente op financiering Profiteer dit jaar ...

Verkoop je auto

Binnen 2 minuten je auto te koop zetten?

Verkoop je auto al vanaf Ä 7,75 ťn adverteer op AutoWeek en Auto Trader.
© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners - Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep