Ferrari F355 Berlinetta (1997)
autoreview
Signalement
Uitvoering | F355 Berlinetta |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1997 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand bij aanschaf | 33.000 km |
KM-stand laatst | 35.000 km |
ERVARINGEN
- 35.000 km
2e Ferrari, eerste was een F348 Berlinetta. Een 348 is absoluut af te raden om te kopen. (zijn ook relatief goedkoop)
Voorkant ziet er goed uit, achterkant is ieders smaak maar niet echt mooi in mijn ogen. Interieur is gedateerd maar nog steeds erg mooi. Rijkwaliteit is echter dramatisch, stuurt als een vrachtwagen (geen stuurbekrachtiging) en boven de 180 heb je het gevoel alle kanten op te zeilen. Schakelen met koude motor is een gevecht met de pook Van 1 naar 3 als hij koud is gaat redelijk.
Gauw verkocht.
Nu F355. In mij ogen nog steeds het mooiste model van dit 8 cylinder type. Zowel van binnen als van buiten een plaatje en als hij rijdt dan is het werkelijk fantastisch. Geluid is geweldig. Tubistyle uitlaten zijn af te raden, veel te hard bij recreatief gebruik en te veel aantrekkingskracht voor politie. Wegligging is top! Ook bij hoge snelheden geen enkel probleem. Lange ritten prima te doen door goede stoelen. Tot maat 41 schoen gaan de pedalen ook prima. Heb handgeschakelde 6 bak en met name de koppeling gaat dan langer mee dan bij de eerste F1 systemen.
Nadeel is de erg lage voorkant door de bodemplaat. Iedere verkeersdrempel is raak. Geeft niet maar klinkt beroerd. Kortom zolang het allemaal werkt is het een genot maar absoluut niet voor dagelijks gebruik en gek genoeg wordt het je niet kwalijk genomen dat je er in rijdt en over het algemeen positieve reakties.
PROBLEMEN
- 35.000 km
Kwalitatief is het echter allemaal niet zo goed. Interieur is wel erg mooi maar hier en daar te weinig leer gebruikt en slecht verlijmd waardoor het hier en daar loslaast. Motorisch zijn de zwakke punten met name de klepvoeringen(van brons)die veel te snel slijten met als gevolg klepspeling en olielekkage, motor uitbouwen en alles vernieuwen door harder materiaal (euvel komt dan niet terug), waterpomplekkage, standaard zuigers en veren zijn slecht, ook laten vervangen door gesmede zuigers, zijn veel beter, lichter en kosten een derde van de originele.
Lengtespeling in de krukas. Kortom voor aanschaf goed controleren wat er allemaal aan gedaan is en door wie. Al heel snel moet de motor eruit daar je anders nergens bijkomt dus dit zijn dure operaties. Ook voor de aandrijfriem moet de motor eruit dus een goed onderhouden auto is aan te raden. Auto\'s met heel weinig kilometers kunnen van alles gaan mankeren zodra ze wat meer gaan rijden dus lage km stand zegt niet dat het dan ook een goede auto is.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.