Ferrari F355 Berlinetta (1997)

autoreview

Signalement

UitvoeringF355 Berlinetta
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar1997
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf33.000 km
KM-stand laatst35.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 35.000 km

2e Ferrari, eerste was een F348 Berlinetta. Een 348 is absoluut af te raden om te kopen. (zijn ook relatief goedkoop)
Voorkant ziet er goed uit, achterkant is ieders smaak maar niet echt mooi in mijn ogen. Interieur is gedateerd maar nog steeds erg mooi. Rijkwaliteit is echter dramatisch, stuurt als een vrachtwagen (geen stuurbekrachtiging) en boven de 180 heb je het gevoel alle kanten op te zeilen. Schakelen met koude motor is een gevecht met de pook Van 1 naar 3 als hij koud is gaat redelijk.
Gauw verkocht.

Nu F355. In mij ogen nog steeds het mooiste model van dit 8 cylinder type. Zowel van binnen als van buiten een plaatje en als hij rijdt dan is het werkelijk fantastisch. Geluid is geweldig. Tubistyle uitlaten zijn af te raden, veel te hard bij recreatief gebruik en te veel aantrekkingskracht voor politie. Wegligging is top! Ook bij hoge snelheden geen enkel probleem. Lange ritten prima te doen door goede stoelen. Tot maat 41 schoen gaan de pedalen ook prima. Heb handgeschakelde 6 bak en met name de koppeling gaat dan langer mee dan bij de eerste F1 systemen.
Nadeel is de erg lage voorkant door de bodemplaat. Iedere verkeersdrempel is raak. Geeft niet maar klinkt beroerd. Kortom zolang het allemaal werkt is het een genot maar absoluut niet voor dagelijks gebruik en gek genoeg wordt het je niet kwalijk genomen dat je er in rijdt en over het algemeen positieve reakties.

PROBLEMEN

  • 35.000 km

Kwalitatief is het echter allemaal niet zo goed. Interieur is wel erg mooi maar hier en daar te weinig leer gebruikt en slecht verlijmd waardoor het hier en daar loslaast. Motorisch zijn de zwakke punten met name de klepvoeringen(van brons)die veel te snel slijten met als gevolg klepspeling en olielekkage, motor uitbouwen en alles vernieuwen door harder materiaal (euvel komt dan niet terug), waterpomplekkage, standaard zuigers en veren zijn slecht, ook laten vervangen door gesmede zuigers, zijn veel beter, lichter en kosten een derde van de originele.
Lengtespeling in de krukas. Kortom voor aanschaf goed controleren wat er allemaal aan gedaan is en door wie. Al heel snel moet de motor eruit daar je anders nergens bijkomt dus dit zijn dure operaties. Ook voor de aandrijfriem moet de motor eruit dus een goed onderhouden auto is aan te raden. Auto\'s met heel weinig kilometers kunnen van alles gaan mankeren zodra ze wat meer gaan rijden dus lage km stand zegt niet dat het dan ook een goede auto is.

5,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.