Toyota MR2 2.0 GT-i (1990)

autoreview

Toyota MR2 2.0 GT-i (1990)

Signalement

UitvoeringMR2 2.0 GT-i
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1990
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf185.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 204.000 km

De MR2 heb ik begin 2010 gekocht, deze is origineel Nederlands en ook nog eens een coupé (een normale MR2 heeft targa dakjes en deze niet). Het is een ware sensatie om erin te kunnen rijden. Je zit erg laag en als je de Toyota hoog in de toeren jaagt, dan hoor je het blok echt duidelijk schreeuwen. Maar vergeet nooit om het blok goed warm te rijden!

Het verbruik is geweldig voor zo'n auto, namelijk als je lekker rustig rijd is de MR2 relatief zuinig met 1 op 13 en op de duitse snelweg is zelfs 1 op 14,3 haalbaar.

Omdat dit een coupé is met een hard dak, heb je niet de targa dakjes, die een normale MR2 heeft. Dit is wel een gemis in de zomer, als je lekker wilt toeren. Doordat je geen targa dakjes hebt is deze MR2 een gigantisch stuk stiller en het meest belangrijkste van allemaal, deze MR2 is een heel stuk stijver en lichter. Dit merk je echt in bochten en helaas ook op slecht wegdek. Desondanks heb ik toch een extra motorkruis aangebracht, om het chassis nog stijver te krijgen, want ik vind bochten nemen geweldig met de MR2.

Het interieur van de MR2 was zijn tijd ver vooruit, maar ik heb toch andere stoelen, pook, stuur en natuurlijk alle audio aangepast. Hierdoor is de MR2 een stuk moderner geworden.

De onderhoudskosten voor deze wagen zijn vrij hoog, als je dit door de Toyota dealers laat uit voeren. Wanneer je zo’n auto koopt moet je zelf vrij handig zijn en niet verwachten dat je een keer per jaar klaar bent met een beurt. Daarnaast weten de meeste dealers niet wat zij met zo'n auto aan moeten en kom je uit eindelijk toch tot de conclusie dat je het zelf moet doen.

Bij mijn MR2 is momenteel bijna alles wel een keer vervangen, waardoor het onderhoud een stuk makkelijker is geworden (ik weet nu wat ik kan verwachten). Voor degene die een MR2 zoeken, houd hiervoor een flink bedrag achter de hand, voor onvoorziene onkosten.

De verdere kosten zoals wegenbelasting en verzekering vallen erg mee. Gemiddeld ben je voor de MR2 aan verzekering zo’n 420 euro per jaar kwijt (wa+) en de wegenbelasting is bij deze auto 120 euro per drie maanden.

Ook is aan te raden om lid te worden van een MR2 club, vanwege alle voordelen en onderdelen, die je er kunt krijgen en ook nodig hebt.

Maar ondanks deze paar nadelen is het rijplezier in deze wagen echt de moeite waard om in te rijden. Ik heb al eens eerder een MR2 gehad en ik was zo stom om hem toen te verkopen, waardoor ik 2,5 jaar later er toch weer een terug kocht.

Eenmaal erin gereden, ben je verkocht!

PROBLEMEN

Alles is wel een keer vervangen in de afgelopen jaren. Houd hiervoor een flink bedrag achter de hand.

Hierna weet je wat je hebt en wat je kunt verwachten.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.