AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Porsche 911 Targa weer een echte

Porsche 911 Targa Spyshots
Porsche 911 Targa Spyshots
Porsche 911 Targa Spyshots
Porsche 911 Targa Spyshots
Porsche 911 Targa Spyshots
Porsche 911 Targa
Hij laat nog even op zich wachten, maar de testrijders van Porsche besloten dat het nu al tijd is om het dak van de 911 Targa te halen.

Daar zijn we ze erg dankbaar voor, want nu weten we zeker dat de nieuwe Targa er weer eentje wordt volgens het traditionele recept. Dat betekent dat de auto een los dakpaneel krijgt tussen de voorruit en de rolbeugel. In tegenstelling tot de huidige Targa, waar het open gevoel verzorgd wordt door een enorm glazen schuifdak, krijgt de nieuwe dus geen stijlen meer boven de portieren. Dat moet het cabrio-gevoel ten goede komen.

Nieuw is daarnaast dat de half-open 911 een windgeleider lijkt te krijgen boven de voorruit, die bij geopend dak tevoorschijn komt. De cabrio heeft die voorziening niet.

De achterruit is bij de testauto nog voorzien van zwart plastic in de vorm van een cabrio-dak, maar wie goed kijkt ziet dat de ruit veel groter wordt dan bij die auto en zelfs de achterzijruiten vervangt. Ook dat zagen we eerder, bijvoorbeeld bij de 964 (foto 6).

Op motorisch vlak zal de auto niet verschillen van de coupé. Wel is het zo dat de huidige Targa alleen leverbaar is als Carrera 4 en 4S, dus altijd met vierwielaandrijving. Of dat met het nieuwe model ook het geval zal zijn weten we bij de introductie halverwege volgend jaar.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (26)

Reageren