Dus toch: Exagon Furtive eGT
Twee jaar geleden liet Exagon Engineering, in het dagelijks leven bekend als preparateur van raceauto's, deze elektrische auto zien op de Autosalon van Parijs. Een thuiswedstrijd, want het hoofdkwartier is in de buurt van Magny Cours gevestigd. Twee jaar later gaat de productieversie ook weer in Parijs debuteren.
Net als de concept-car krijgt de productieversie de beschikking over twee elektromotoren. Het gecombineerd vermogen was in de concept-car 340 pk, maar door toepassing van nieuwe technieken is het vermogen in de productieauto 402 pk. Dit zorgt voor een sprint naar 100 km/h in 2,8 seconden en een theoretische topsnelheid van 287 km/h. In de praktijk zal een begrenzer bij 250 km/h de pret bederven.
Bij een gemiddelde snelheid van 130 km/h is de accu naar 197 kilometer zoeven leeg. Voor wie dan niet de vluchtstrook op wil zoeken, gaat Exagon ook een range-extender aanbieden. De actieradius is dan 800 kilometer. Volgend jaar moet de Exagon Furtive eGT daadwerkelijk op de markt komen.
Lees ook

Hyundai Ioniq 9 heeft pretenties en kan zich meten met een Volvo EX90

Deze Suzuki Swift kan nog heel wat jaren mee - Liefhebber gezocht

Bij dit jaarkilometrage ligt bij een auto als de Volkswagen Polo het omslagpunt voor een diesel

Rijdt deze tot camper omgebouwde Volvo 940 lijkwagen een camping op dan trekt menigeen lijkbleek weg
