AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Nieuwe 1.2 T-GDi motor van Hyundai
40
Ook Hyundai slaat aan het downsizen: op de Autosalon van Genève heeft het Koreaanse merk z'n 1.2 T-GDi gepresenteerd.
De gloednieuwe viercilinder profiteert van directe inspuiting en een turbo. De cilinderinhoud van de benzinemotor is 1.248 cc. Het blok heeft dubbele bovenliggende nokkenassen en zestien kleppen. De CO2-uitstoot is 'minder dan 110 g/km'. Hyundai heeft nog geen concrete auto's genoemd waar het blok in komt te liggen, maar meldt dat de ingenieurs mikken 'op het B- en C-segment'. Dat zou betekenen dat de i20 en i30 de beschikking krijgen over het nieuwe blok.
Behalve de nieuwe motor toont Hyundai momenteel in Genève de i-Oniq Concept, de i30 Wagon, de Europese versie van de Veloster Turbo en de i20 facelift. Komende maand debuteert in New York de nieuwe Santa Fe, die bij ons waarschijnlijk iX45 gaat heten.
PRIVATE LEASE Hyundai
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook
Nieuws

Porsche kijkt de kunst af bij 'heel goede' Hyundai
Vraag en Antwoord

'Moet ik koelvloeistof van mijn Hyundai Ioniq 5 bij 60.000 km vervangen, ik laad nooit snel?'
Achtergrond

Waarom de Hyundai Inster geen Ioniq 1 heet, hoewel hij zelfs trekjes vertoont van grootste broer
Nieuws

Hyundai Crater Concept heeft zijspiegels die je mee kunt nemen in je broekzak
Nieuws






