Skoda heeft twee schonere Yeti's
Als eerste is er de Yeti 2.0 TDI Greentech, die de bekende 140 pk sterke 2.0 TDI motor voor het eerst in de Yeti koppelt aan voorwielaandrijving, voorheen was vierwielaandrijving verplichte kost met dit blok. De diesel zit gekoppeld aan een handgeschakelde zesversnellingsbak, waarmee een verbruik van 5,1 liter per 100 kilometer gerealiseerd moet kunnen worden. Daar hoort een CO2-uitstoot bij van 134 gram per kilometer. Prijzen voor de zuinige diesel beginnen bij €29.440.
Daarnaast is er de Yeti 1.4 TSI Greentech, die is voorzien van een 1,4-liter turboblok met 122 pk en eveneens vastzit aan een handgeschakelde zesbak. Het gemiddelde verbruik komt op 6,4 liter per 100 kilometer, wat een CO2-uitstoot van 148 gram per kilometer oplevert. Wie voor een zuinige benzine Yeti gaat, moet minimaal €23.900 meenemen naar de dealer.
Standaard worden alle Greentechs voorzien van een start/stop-systeem, regeneratief remsysteem en banden met een lage rolweerstand om het verbruik zo laag mogelijk te houden. Qua uitrustingsniveau is er de keuze uit een Comfort of een Ambition. Die eerste is de basis en biedt standaard centrale deurvergrendeling met afstandsbediening, airco en een radio/cd/mp3-speler. De Ambition voegt daar zaken als automatische airco, multifunctioneel stuurwiel en mistlampen aan de voorzijde aan toe. De meerprijs bij de benzineversie bedraagt €1.500, dieselaars betalen €1.900 bij voor de Ambition.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook

Nuchtere SUV met hoge instap: Suzuki Vitara voor €15.000 als occasion of toch een Yeti of Duster?

Skoda Yeti 1.2 TSI DSG Elegance – 2010 – 378.794 km – Klokje Rond

Praktijkervaring Skoda Yeti: een echte voorloper

Praktijkverbruik Skoda Yeti: hoe verschrikkelijk is de sneeuwman?



