AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Porsche 911 GT3 voor 't eerst betrapt
13
Leuk hoor, zo'n Porsche 991, maar de echte puristen wachten natuurlijk met smart op de GT3-versie. De eerste spyshots hebben we inmiddels binnen.
De auto toont z'n identiteit door de centraal geplaatste uitlaatpijpen, z'n rolkooi en –op de testbaan- de grote achterspoiler. De motorisering van de GT3 is nog een vraagteken. Een idee hebben we wel: het wordt in ieder geval weer een zescilinder boxermotor en het vermogen zal weer iets toenemen. Dat zou duiden op ongeveer 450 pk. Van de 997 had Porsche ook een GT3 R Hybrid, maar we zien niet de verplichte stickers op de testauto die de aanwezigheid van hybridetechniek verraden.
We verwachten de Porsche 991 GT3 pas begin 2013. Voor die tijd komen eerst nog andere derivaten op de markt, waaronder (naar verwachting) de Turbo en de Targa.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook

Test: Porsche 911 Turbo S - Heel veel turbodruk, bijna atmosferisch
Vergelijkende test

De 'politie-Porsche' en de 'Magnum-Ferrari': Porsche 911 Targa vs. Ferrari 328 GTS
Nieuws

Porsche 911 krijgt mogelijk 'Turbo Touring'-versie
Nieuws

Porsche 911 Turbo S: de allersterkste 911 ooit is (niet) de duurste



