AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Opel Astra OPC: 280 pk!

Opel Astra OPC
Het is zo ver: Opel presenteert de Astra OPC. Die doet met zijn vermogen van 280 pk mee in de hoogste klasse van de GTI-brigade.

Dit is het hoogtepunt van de huidige Astra-reeks. Zoals verwacht brengen de Rüsselheimers een superkrachtige OPC-versie van de driedeurs GTC. Dit zijn de eerste officiële foto's van deze topper onder de GTI's. Vanaf de zomer van 2012 is hij te koop.

Opel monteert de 2,0-liter turbo die is opgevoerd tot 280 pk met een maximale trekkracht van 400 Nm. Als topsnelheid wordt 250 km/u genoemd. Sprinttijden zijn er nog niet, wel juicht Opel al dat dit de krachtigste en snelste Astra ooit is. Over verbruik en uitstoot – tot nu toe een heikel punt bij de producten van het Opel Performance Center, wordt eveneens nog niets gemeld.

Natuurlijk is de auto geheel ontwikkeld op de Nordschleife. Daar is gewerkt aan de HiPerStrut voorwielophanging, dat moet zorgen voor een bovengemiddelde wegligging en dat de Astra zijn vermogen goed kwijt kan. Het Flex Ride-systeem waarmee zaken als de schokdempers, besturing en de reactie van het gaspedaal kunnen worden ingesteld, zit er ook op. Er kan worden gekozen tussen een 'Sport' en een 'OPC'-stand. Verder is er een gelimiteerd slipdifferentieel. Zodra er tijdens het bochtenwerk een wiel doorslaat, drukt de elektronica dat meteen de kop in.

Uiterlijk onderscheidt de OPC zich van de reguliere GTC door een sportievere voor- en achterbumper en zijskirts, een dakspoiler en twee trapeziumvormige uitlaatpijpen. Binnenin zijn er zaken als sportstoelen, een met leder bekleed OPC stuur en speciale instrumenten.

PRIVATE LEASE Opel Astra

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (222)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.