AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Droomauto: Izaro GT-E
32
Dat elektrische auto's best spannend kunnen zijn is Tesla hard aan het bewijzen met onder andere de Roadster. Dus waarom zou je niet voor een echte elektrische supercar gaan?
Dat is in ieder geval wel het plan van Madrileen Gregorio Peña die met de Izaro GT-E in ieder geval hoog inzet. De eerste renderings van de GT-E ziet u op deze pagina en de theoretische specificaties liegen er niet om. Zo zou de GT-E in twee varianten komen: een volledig elektrische auto én een hybride variant. Die eerste moet 506 elektrische paarden op de been brengen, de hybride zou goed zijn voor 420 pk. Daarmee moeten beide varianten in minder dan 4 seconden naar de 100 kunnen sprinten en een topsnelheid van 280 kilometer per uur kunnen halen. De elektrische GT-E heeft een actieradius van 250 kilometer, de hybride kan naar verwachting 690 kilometer aan één stuk doorrijden.
Peña beweert verder dat het gewicht van de Izaro rond de 1.000 kilo zal bedragen door rijkelijk gebruik van aluminium, magnesium en ruimtevaartwaardig staal. Een beetje luchtfietserij is de man blijkbaar niet vreemd, want er wordt een richtprijs opgegeven van €55.000. Wij hebben sterk het vermoeden dat de nul op het Spaanse toetsenbord niet goed functioneerde. Wanneer de GT-E te koop zal zijn is nog niet bekend.
Peña beweert verder dat het gewicht van de Izaro rond de 1.000 kilo zal bedragen door rijkelijk gebruik van aluminium, magnesium en ruimtevaartwaardig staal. Een beetje luchtfietserij is de man blijkbaar niet vreemd, want er wordt een richtprijs opgegeven van €55.000. Wij hebben sterk het vermoeden dat de nul op het Spaanse toetsenbord niet goed functioneerde. Wanneer de GT-E te koop zal zijn is nog niet bekend.