AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Porsche test elektrische Boxsters
19
Porsche draagt z'n intenties met groene aandrijflijnen steeds meer uit. Eerst waren er de 918 Spyder en de 911 GT3 R Hybrid raceauto, nu blijkt ook de Boxster niet veilig voor Porsche's groene ambities.
Porsche heeft op dit moment drie Boxsters met een volledig elektrische aandrijflijn rondrijden. De ingenieurs testen met deze auto's nieuwe onderdelen voor een dergelijke aandrijflijn en de accutechnologie. Het merk uit Zuffenhausen wil uitvinden wat voor infrastructuur er moet zijn voor z'n elektroauto's. Michael Macht, CEO van Porsche: "In de toekomst komen we zeker met een volledig elektrische sportauto. Maar we brengen zo'n auto pas als hij aan onze merkwaarden voldoet."
De 918 Spyder, die Porsche als verrassing meenam naar Genève, is een voorproefje van wat er mogelijk is met Porsches groene aandrijflijn. Het gemiddeld verbruik van deze supersportwagen is 3,0 liter per 100 kilometer en de CO2-uitstoot is 70 gram per kilometer. Dat is ongekend voor een auto met 600 pk en een rondetijd van minder dan 7:30 minuten op de Nordschleife.
De 911 GT3 R Hybrid reed onlangs mee in de 24-uursrace op die zelfde Nordschleife en wist deze bijna op z'n naam te schrijven. Deze geavanceerde 911 koppelt twee elektromotoren met een vermogen van 60 pk aan een verbrandingsmotor van 480 pk.
De 918 Spyder, die Porsche als verrassing meenam naar Genève, is een voorproefje van wat er mogelijk is met Porsches groene aandrijflijn. Het gemiddeld verbruik van deze supersportwagen is 3,0 liter per 100 kilometer en de CO2-uitstoot is 70 gram per kilometer. Dat is ongekend voor een auto met 600 pk en een rondetijd van minder dan 7:30 minuten op de Nordschleife.
De 911 GT3 R Hybrid reed onlangs mee in de 24-uursrace op die zelfde Nordschleife en wist deze bijna op z'n naam te schrijven. Deze geavanceerde 911 koppelt twee elektromotoren met een vermogen van 60 pk aan een verbrandingsmotor van 480 pk.
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Reportage
Hoe de Porsche Boxster evolueerde van leuke roadster tot bijna supercar
Praktijkervaring
Praktijkervaring Porsche Boxster 987: ‘De auto heeft echt twee karakters’
Nieuws
Elektrische Porsche Boxster verliest camouflage
Nieuws
Porsche Boxster voor nog geen €10.000 - Liefhebber Gezocht
Op Zoek Naar