AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Douane zet Pagani C9 aan de kant

Pagani C9 aan de kant gezet door Duitse douane

De Pagani-testrijders hebben het maar moeilijk in Duitsland. Eerder crashte al een prototype op de Autobahn, nu werd er eentje door de Duitse douane aan de kant gezet.

AutoWeek-lezer Mathijn Konings meldt ons het volgende: "Ik kwam gisteren op de A3 in Duitsland deze auto tegen. Hij was van de weg gehaald door de Duitse douane. De grijze volgauto (een Mercedes) zat vol met computers."
Mathijn heeft de Pagani C9 gezien, de auto die de Zonda moet opvolgen. Dat er juist een Mercedes vol testapparatuur achter de testauto rijdt, is minder raar dan het lijkt. Ook de C9 krijgt namelijk een motor van AMG onder de kap. Ditmaal is het geen atmosferische 7,3-liter V12, maar een 6,0-liter V12 met twee turbo's. Downsizing op z'n Supercar Valley's, zullen we maar zeggen. Het blok is goed voor ongeveer 700 pk.
Dankzij een koolstofvezel constructie komt het leeggewicht weer erg laag te liggen. De conventionele deuren van de Zonda maken bovendien plaats voor vleugeldeuren, zoals we dankzij de bemoeienis van de douane andermaal kunnen zien. Horacio Pagani onthult z'n C9 misschien op de Autosalon van Parijs, maar het zou ook zomaar de Autosalon van Genève kunnen worden. De marktintroductie volgt in 2011.

Lezersreacties (26)

Reageren