AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Maybach in de herkansing

Maybach facelift
Maybach toont in Peking de vernieuwde 57 en 62. Die modellen moeten het luxemerk van Daimler er bovenop helpen.
Het is publiek geheim dat het niet erg best gaat bij Maybach. Sterker nog: het voortbestaan van het merk zou op het spel staan. De Duitsers kunnen de superdeluxe concurrentie van Rolls-Royce en Bentley met geen mogelijkheid bijhouden. Vorig jaar zijn slechts tweehonderd auto's van het merk geproduceerd.
Hoog tijd dus, voor wat vers bloed. Eerder deze week toonden we al wat allereerste informatie voer de gefacelifte limousines. Nu is alle informatie beschikbaar. De vernieuwingen aan de grille zijn duidelijk. Verder meldt Maybach dat ook zij meedoen aan de trend van LED dagrijverlichting. Verder zijn de achterlichten opnieuw vormgegeven en krijgen de modellen nieuwe wielen.
In de korte 57 zijn voortaan ook de bijzondere loungestoelen achterin uit de 62 leverbaar. Ook nieuw is dat de lederen bekleding kan worden afgewerkt met Swarovski kristallen, er een parfumflacon kan worden geleverd en er een router aan boord is voor een draadloze internetverbinding. Op de optielijst staat een 19 inch beeldscherm dat achter in de 62 kan worden geplaatst.
Op motorisch gebied meldt Maybach dat het vermogen van de S-versies is gekieteld van 612 pk naar 630 stuks. Desondanks daalt het brandstofverbruik van 16,4 naar 15,8 liter op 100 km. Het vermogen van de standaardversies blijft 550 pk. Toch is ook hier het verbruik gereduceerd. Het daalt van 15,9 naar 15,0 liter op 100 km. Dat betekent dat de CO2-uitstoot daalt van 383 naar 350 gr/km.
Video
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 

Lezersreacties (64)

Reageren
Sub-reacties inklappen
C5chauffeur
C5chauffeur
  • 0
Wansmaak is ook smaak. Swarovski-kristallen in de leren bekleding...
In 2009 maar 200 gemaakt? Missie mislukt, zou ik zeggen.
Niet meer geld insteken, Mercedes, en doen waar je goed in bent: In het segment S-Klasse de beste auto bouwen.
Driver70
Driver70
  • 0
Wat is het toch een lelijk ding.
Het lijkt wel een nep mercedes gebouwd door Japanners.
En dat terwijl de S-klasse zo'n mooie bak is. Heel vreemd...
Anoniem
Anoniem
  • 0
Als ze nou niet zo lomp hoog waren (doet me denken aan de verlengde Scorpio van het Koningshuis) en niet zoveel op een S-klasse leken zou ik nog wel kansen zien voor Maybach. Maar daarvoor is een compleet nieuw ontwerp nodig. Hij lijkt echt teveel op (een Chinese rip-off van) de S-klasse. Mensen die dit soort auto's kopen vinden de S al te min, dan wil je niet dat je toplimo daar alsnog op lijkt. Rolls Royces en Bentleys lijken niet op respectievelijk BMW's en Audi's.
londen
londen
  • 0
niet mijn gewoonte om te reageren op dingen die toch buiten je bereik liggen, maar je moet inderdaad toch wel he-le-maal geen smaak hebben wil je deze bling bling slee aanschaffen. Nee, hiernaast zijn de RR Ghost en Bentley Mulsanne superchique en begerenswaardig.
Anoniem
Anoniem
  • 0
De auto zal vast zijn kwaliteiten hebben, maar het blijft een gedateerde super-S. En die rijke details maken hem er niet subtieler op, wat juist een van zijn sterke punten was.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Wat mij betreft een tijdloze wagen...de mensen die ze wagen kopen interesseert het geen bal wat andere van hun denken...ze moeten toch ergens hun overbodige centjes kwijt...en ik vind het een mooie wagen.. en achteraan binnenin véél mooier dan een rolls of bentley...
Anoniem
Anoniem
  • 0
Hoe lang geven we Maybach? Als in Peking te weinig orders worden geboekt, kunnen ze het wel schudden. Beter is misschien om een soort ueber S klasse verlengde versie uit te brengen onder de naam Maybach. Heeft het merk met de ster topdown nog wat aan de investeringen... En wie weet krijgen die paar honderd 'echte' Maybachs die zijn verkocht in de toekomst cult status... Niet?
Anoniem
Anoniem
  • 0
Wat een prachtige fotoreportage. Zo een auto hoort gewoon een chauffeur te hebben. Gewoon af.
Anoniem
Anoniem
  • 0
voor dat geld blijft het maar een mercedes
G Stip
G Stip
  • 0
Die voorbumper is van de S-Klasse, dat vindt ik een beetje jammer voor dit segment
Jay DoubleYou
Jay DoubleYou
  • 0
Helemaal met Individual eens! Prachtige reportage. Persoonlijk mis ik wel wat plaatjes van de Landaulett.
APT
APT
  • 0
Ik ben het met enkele die hierboven hebben gereageerd eens. Het lijkt op een auto waarmee de Chinezen mee op de proppen zouden komen en waarvan de meesten dan zouden zeggen, 'hoezo lelijke goedkope kloon van de vorige Mercedes Benz S-klasse?' (vooral de blauwe 57 op foto 22). Ik denk dat Maybach best een kans heeft maar het moet dan wel met een nieuw model komen dat níét overduidelijk de inspiratie bij MB weg haald. Gewoon een eigen look creëren want op de een of andere manier heeft de merknaam ondanks het gebrek aan succes zeker de allure van RR en Bentley. Als VW en BMW het kunnen moet MB het ook kunnen. Ik hoop dan ook niet dat het voort bestaan afhangt van deze facelift modellen want dan zie ik het somber in.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Het zijn vooral die lelijke voor en achter lichten die het model verzieken als ze die nou eens aanpakken .
Anoniem
Anoniem
  • 0
interieur is mega geslaagd maar exterieur helaas nogal china imitate bling bling. Waarschijnlijk uitsluitend gericht op de hoofdmarkt in midden oosten en azië.
MPV
MPV
  • 0
Aan de techniek ligt het niet. Je kunt hier een prachtige, gedistingeerde auto van maken, die Rolls-Royce en Bentley zou kunnen degraderen. The devil is in the detail, en die lijdt ondanks de facelift aan een gebrek aan klasse. Dus weg met die rare, verbaasde blik van de koplampen, weg met die goedkope grill, weg met die rode band over de achterkant en die witte Mercedes-lijntjes op de achterlichten. Terug naar de tekentafel!
Niboo
Niboo
  • 0
Die voorlicht-units lijken wel de exemplaren van de vorige Mercedes-Benz E-Klasse (W211), met een plastic plaat erover en een andere indeling van de lichten...
Anoniem
Anoniem
  • 0
@Eric13: die is er al, de S-klasse Pullman.

Vindt 't ook geen buitengewoon mooie auto, maar om nou zo aanstellerig te reageren zoals mensen hierboven vind ik te ver gaan. Mensen die zo'n auto kopen interesseert het niet zoveel wat mensen in grijze Golfjes van ze vinden. Zij genieten van de luxe waarin ze vervoerd worden.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ziet er iets beter uit.
Maar dan nog, binnen het super luxe segment wel 1 van de lelijkste opties. Heb toch liever een Rolls dan deze wagen als ik eerlijk moet zijn.
Wansmaak of niet (in dit geval geen wansmaak maar mislukte verhoudingen en compleet belachelijk interieur), in deze klasse interesseert het echt niet wat wij, het gewone volk, vinden.
Alle gasten die nu roepen hoe lelijk deze auto's zijn: als jullie multimiljonair zijn....dan blijven jullie zeker allemaal Golf en BMW rijden? Yeah right...
Poll
Poll
  • 0
Het is gvd (sorry Staphorst) een aanfluiting! Het is gewoon een opgekrikte ouwe S! Kijk naar de Mulsanne: zó wil iemand 'm hebben als 'ie zoveel geld uitgeeft en niet als zo'n prutsding uit de jaren 90 met een stuur die eerste de best Sjonnie ook al in z'n klauwen kan hebben. Benz onwaardig. En ze halen al helemaal nooit het materiaalgebruik en finish van RR en Bentley. De Drophead Coupé: een prachtige geborsteld rvs'en motorkap. Dát soort dingen willen we zien in deze klasse en geen geval waarvan je al zou kúnnen denken dat 'ie van 2002 is. Ze hadden een níeuwe moeten brengen, dit is een flater van jewelste.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Van binnen ziet het er allemaal prima uit maar de buitenkant heeft toch het meeste weg van een grote Kia. Dit kan echt niet in deze klasse. Verkoopcijfers liegen niet, want de happy few geloven er blijkbaar ook niet in. Tip van mij, geheel nieuw design of de stekker eruit.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Niet minder dan drie keren Maybach in de top-10 van het autonieuws vandaag, een keer de BMW Gan coupé, een Mercedes SL en gewoontegetrouw ook een Porsche Panamera. Dan nog twee-weliswaar wat prijsgunstigere- Suv's en zo blijven er voor de op deze Autoweek-page verdwaalde gewone bescheiden autoliefhebber alleen nog één enkel Fiatje Punto en iets over een Ford conceptcar over in deze top.
Crisis en downsizing alom, behalve hier blijkbaar.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Nounou, een heeeeeeeeele vooruitgang, ahum. Is en blijft natuurlijk gewoon (May)bagger, skippen die handel!
Anoniem
Anoniem
  • 0
Heel mooie auto's!! Ik vind dat Maybach gewoon door moet gaan. Ik vind vooral de 57 heel mooi. En natuurlijk zijn er ook jaloerse mensen zoals Nico94 of CC_70 maar die kunnen het ook niet betalen en de Maybach is waarschijnlijk 2x zoveel waard als hun huis. En ja de Maybach is mooier dan de Mazda 121 of de Passat CC.
vanel911
vanel911
  • 0
Ik had het nooit verwacht, maar het is toch gebeurt....!



Ik ben het eens met 'Delta Frosche' @ 24-04-10 | 12:09


Maar ja..., in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
Anoniem
Anoniem
  • 0
DAMN, wat een prachtige limo, zo horen auto's te zijn en die gene die toch alleen maar commentaar leveren balen gewoon dat ze er niet in rond mogen/ kunnen rijden.
Dit is gewoon klasse.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Is er geen ander autonieuws te melden dan het zoveelste Maybach artikel in enkele dagen? Stoppen met die handel, 200 auto's per jaar is niet levensvatbaar.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Herkansing? Helaas.....gezakt. Lijkt verdomme wel een verlengde hyundai uit begin jaren 90. Trek de stekker er maar uit, deze coma patient wordt echt niet meer wakker...
Anoniem
Anoniem
  • 0
Misschien een idee om het ontwerp door te sluize naar lexus.... Die hebben ervaring met het namaken van overjaarde mercedes ontwerpen.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Dit merk had vanaf het begin af aan geen succes kunnen zijn!
Die hele auto (eigk is het 1 model) was niet vernieuwend, het was gwn een opgepompte Super S-klasse van de VORIGE generatie!
Vervolgens lanceert MB een nieuwe S-Klasse, daarna komt daar weer een facelift op en Maybach bleef Maybach die gebaseerd was op een reeds verouderde S-klasse!!! En wie wil er nou in een oversized en overrated S-Klasse van de vorige generatie rijden voor dat geld, als hij voor minder een Flying Spur of een Ghost kan rijden........oftewel: Maybach gaat het niet redden, tenzij ze een kleinere en originele auto lanceren:P
En in hun eerste jaar hadden ze er toch maar 2 verkocht wereldwijd ofzo? En dat was aan een Casino in Las Vegas.....
Anoniem
Anoniem
  • 0
Echte luxe komt uit Engeland.
Anoniem
Anoniem
  • 0
ze maken het er erg niet mooier op die 2 kleuren hebben ze gewoon genakt van Bugatti en die kleuren passen niet bij elkaar en dat ze zo lang zijn snap ik ook niet eentje is 616cm lang en een limo 636cm lang
PiVN
PiVN
  • 0
@meneer sander

En wordt ontwikkeld door duitsers. Nieuwe Rollsen zijn gewoon BMW's geworden, incl BMW software voor de boordcomputer. Hetzelfde kan gezegd worden van Bentley dat geworden is tot een dure volkswagen.
hans kazan
hans kazan
  • 0
erg luxe auto met alle extra,s

alleen van de voorkant is lelijk , als ze uiterlijk van de auto veranderen , denk ik dat er meer zullen worden verkocht
Anoniem
Anoniem
  • 0
Mager artikel. Wat is dan de reden dat de Maybach niet kan concurreren met de RR's en Bentleys?
Anoniem
Anoniem
  • 0
Nou, misschien vanwege het dikke-hommel gehalte.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@PiVNA: weet ik, maar enkel al naar de naam 'Rolls Royce' dat klinkt toch al 50x beter dan maybach/meibach/meebach. Net hoe je het zegt, en verder is deze gewoon een S-klasse met een duurder labeltje eraan.
Anoniem
Anoniem
  • 0
leuk, maar ze zouden hem is een nieuwere look geven, dit is gwoon de S mistlapen er extra op zetten.......
Anoniem
Anoniem
  • 0
En mensen maar klagen dat die Pheaton update geen verschil maakt... Nee, dit is verdrissend!! En dan die Swarovski-kristallen, WTF?!?!?!
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ik heb vandaag de gafeclifte Maybach al zien rijden, ik verschoot er al van dat het zo vlug was, ik dacht eerst al dat hij nog niet te verkrijgen was.
Ze mogen hem nog altijd voo mijn voordeur parkeren. Prachtige wagen, ook na de facelift!
100 Audi fan
100 Audi fan
  • 0
"die gene die toch alleen maar commentaar leveren balen gewoon dat ze er niet in rond mogen/ kunnen rijden"

Dit soort 'argumenten' blijft toch altijd bijzonder hilarisch! Alsof een dure auto per definitie helemaal het einde is.

On-topic: van het exterieur moet je maar houden; het interieur is wel erg gaaf! Maar overall prefereer ik de Ghost. Die is wellicht een slok goedkoper (sorry: minder duur ), maar ook stijlvoller.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Maybachs zijn lelijk en overbodig. Zoek je luxe? Koop een luxe camper. Kun je nog in een bed slapen. En het kost een ton of 2 minder.
Sebastien L
Sebastien L
  • 0
Aks zo'n auto zou kunnen betalen dan zou ik elke morgen voor een dilemma staan. Zelf rijden of me laten rijden.... "Gelukkig" een dilemma waar ik waarschijnlijk wel nooit voor zal komen te staan.

De facelift vind ik persoonlijk minder geslaagd. De nieuwe koplampen doen me vooral denken aan die van de vorige MB E-klasse (W211) en sluiten niet mooi aan op het ontwerp en het ziet er wat "geknutseld" uit doordat ze niet helemaal mooi aansluiten op de spatborden waardoor het een beetje "aftermarket" oogt.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Sorry ik ben een Benz liefhebber pur sang, maar Maybach mogen ze van mij opdoeken of er moet een heel mooi nieuw model komen.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Kon ik 'm betalen, dan zo ik deze auto zeker overwegen om mijn kind naar school te brengen.....
Anoniem
Anoniem
  • 0
Zal zeker een erg comfortabele auto zijn, maar het uiterlijk bah...
Ken Barbie
Ken Barbie
  • 0
Als ik Mercedes was zou ik voor wat betreft deze generatie alleen met de lange doorgaan. Daar staat geen maat op. De korte is telkens weer de onderspit delfende partij in het vergelijk met anderen, zoals uit bovenstaande reacties ook wel blijkt. Slecht voor imago. Dan een coupe-achtig slagschip ernaast.
The car Recycler
The car Recycler
  • 0
De fabrikant die zou stoppen omdat "wij" "het" maar niets vinden moet nog geboren worden?
De auto's die wij "mooi" vinden daar trekken klanten van rolls en collegae zich ECHT niets aan, hooguit een meewarig (glim) lachje zou er wellicht nog af kunnen.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Te groot, te duur, te luxe, te veel Mercedes, kortom alles TE. Je moet wel een enorme zelfkicker zijn èn een vreselijk slechte smaak hebben om zo'n auto te kopen. Deze modellen zijn volledig uit proportie kwa vormgeving en ze lijken op een S-klasse van enkele decennia geleden. Voor hetzelfde geld kun je ook een verlengde RR of Bentley kopen en aanpassen aan jouw wensen. Die auto's zien er wel zoals een grote auto eruit moet zien (zelfs als je ze laat 'verfraaien': zie autoblog.nl etc.). Een Maybach is dus volledig overbodig. Die 200 mensen die er ieder jaar één kopen, gaan er vast niet dood aan als ze nu meteen stoppen met de productie :-))
Anoniem
Anoniem
  • 0
Binnen boeien. buiten braken
Anoniem
Anoniem
  • 0
En we geven de Maybach een two-tone kleur, dat is namelijk heel chique, doen ze bij Bugatti ook..... en zo zie je maar, klasse is niet na te apen.
Anoniem
Anoniem
  • 0
De laatste modellen van Rolls zijn knap lelijk, maar zoals al een aantal keren gesuggereerd: hoe krijgen ze het voor elkaar om de toch redelijk elegante, zeker voor het formaat (ik ben niet eens een liefhebber) S-klasse zo enorm te verkrachten. Hij lijkt inderdaad op een te groot geworden koreaans of zelfs chinees kippenkok...
the Fox
the Fox
  • 0
Totaal overbodige uitgerekte Mercedessen met een wanstaltig uiterlijk. Laten we hopen dat de Chinezen ze massaal links laten liggen. Kennelijk wordt China als groeimarkt voor de Maybach gezien. Dat tekent ook de scheve ontwikkelingen binnen dit land, waar het gros van de bewoners nog geen nagel heeft om aan de kont te krabben.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Wat mij opviel aan de foto's: aan de achterzijde van de voorstoel zit onderaan een klep. Daar zal iets van een opbergplek achter zitten of zoiets. Die klep is dus van plastic. Op andere plekken in het interieur zie je ook plastic terug. In een auto van 5 ton. Dat zou toch iets zijn waarvan ik als bezitter van zou denken. He dat is jammer. En dat wil je niet in zo'n absurd dure auto.Ik vermoed dat dit het probleem is met Maybach. Je vergelijkt 'm toch met die geweldige MB S, waarvan de duurste iets meer dan 3 ton kost. Die 2,5 ton prijsverschil is praktisch niet recht te lullen. De S65 AMG lang is al zo vreselijk over de top. Als geld al geen probleem is dan kan ik mij voorstellen dat het "he jammer" gevoel deze auto de das omdoet.
MikeP
MikeP
  • 0
Die voorkant doet me denken aan een andere MB cloon.... oh ja: KIA OPIRUS!

De rest: ik denk dat het mooi is voor Arabieren en hele rijke Chinezen... Overtreffende trap van Decadent.
Als ik het geld had zou ik het er niet aan besteden.
Maybach SL 680
Maybach SL 680
  • 0
Tot mijn vreugde kan ik zeggen dat ik er in heb gereden en in de 62 heb gezeten. Wat een luxe en wat een prachtige auto. Ja, het kost veel. Maar dat is bij alle concurrentie ook zo. Dus wat is duur? Duur wordt afgemeten aan wat je er voor terug krijgt. Dat is een andere benadering.

Verder zal ik mij niet opwerpen als een gedetailleerde kenner van deze auto (wel zeer belangstellend), maar op het eerste gezicht zie ik nauwelijks andere verschillen dan een led-stripje onder de koplampen. Om dat zou een make-over te noemen gaat mij wat ver, dus er zal wel meer aan de hand zijn en waarschijnlijk verbeterd, maar dat is nauwelijks te zien. Designers noemen dat geloof ik continuïteit in lijnvoering en beleving. Nooit revolutionair afwijken, want dat kost cliënten en deze kopers hebben nou eenmaal ietsje meer te besteden, dan jij en ik.

Komt er nou ook weer een nog luxere Zeppelin versie (avatar)?
Anoniem
Anoniem
  • 0
@Zeppelin: rigoreus afwijken van het huidige ontwerp kan nooit dramatisch zijn voor de verkoop. Door dit model is Maybach een nagenoeg failliet bedrijf geworden, kan dus alleen maar beter.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Wat een luxe,zeg!
Niet weggelegd voor ons stervelingen.
Heb er zelf hier in Holland nog nooit een zien rijden,
Rijden ze hier wel rond?
Maybach SL 680
Maybach SL 680
  • 0
Niet mee eens, mister High Performance. Sommige modellen van merken hebben een langere tijd nodig voordat men de waarde gaat inzien en het een klassieker wordt. Ik ben er van overtuigd dat dat ook voor Maybach geldt.

Ja zeker Erik Ford, ik heb er 2 in het wild gezien. Eén op de A1 bij Laren (het Gooi natuurlijk) en één ook op de A1, mar toen in de buurt van Apeldoorn. Stlstaand is ie al mooi, maar rijdend is het net een exclusief jacht; prachtig.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@Zeppelin: Wij zijn niet de partij waar MB deze auto voor ontworpen heeft, maar om nu te zeggen dat deze bij de doelgroep gretig aftrek vind is een understatement. Een klassieker zal het zeker worden, maar dan vanwege het feit dat deze nagenoeg niet verkocht is en dus exclusief. Het was op zich ook niet hetgeen waar ik op doelde, ik ben autoliefhebber pur sang, dus zal altijd oprecht iets mooi of lelijk vinden. Ik vind deze auto oprecht heel erg lelijk. En aangezien die ook door de doelgroep wordt genegeerd vrees ik het ergste, want deze kopers willen heel graag een statement maken aangaande hun rijkdom, maar zelfs voor hen is dit een brug te ver. Taillelijn omhoog en andere koplampen zal al enorm schelen om dat pausmobiel gevoel te voorkomen. Het interieur vind ik daarentegen subliem.