AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Porsche Panamera V6: prestaties en prijzen
71
Porsche toont op de autoshow in Peking de nieuwe instapper uit de Panamera-reeks. Het betreft de 300 pk sterke V6. Prijzen en prestaties zijn inmiddels bekend.
Porsche voorziet de Panamera voortaan ook van de 3,6-liter V6 met een vermogen van 300 pk en een maximale trekkracht van 400 Nm. Hij is er zowel met achterwiel- als vierwielaandrijving.
De Panamera V6 is voorzien van de PDK-transmissie met dubbele koppeling en is voorzien van een start/stop-systeem. Dat levert volgens Porsche een gemiddeld verbruik op 9,3 liter per 100 km voor de tweewielaandrijver en de variant met 4WD lust 9,6 liter per 100 km. Wie kiest voor de optionele 19 inch wielen met banden met lage rolweerstand, verbruikt volgens de fabrieksopgave nog eens 0,2 liter minder. Daar horen CO2-uitstoten bij van 213 en 220 gr/km.
De nieuwe V6 is dertig kilo lichter dan de V8 die in de Panamera wordt geleverd. Het reduceert het gewicht van Porsches hatchback tot 1.730 kilo. Vanaf mei is de Panamera V6 in Duitsland te koop, naar verwachting volgt de marktintroductie in Nederland zeer vlug daarna. Wat de auto kost, wordt dan ook binnenkort bekend gemaakt.
Over wat de 300 pk sterke en dik anderhalve ton zware limousine presteert, zwijgt Porsche in alle talen. Er wordt alleen verteld dat we kunnen rekenen op een 'merktypisch prestatieniveau'. Desondanks vrezen we het ergste.
**Update 14:10 uur **
We weten meer: de tweewielaangedreven variant van de Panamera V6 kent een prijs vanaf 104.900 euro. De 4 kost 111.100 euro. De topsnelheid van de achterwielaangedreven versie is 259 km/u en de sprint van 0 naar 100 km/u voltrekt zich in 6,3 seconden. De vierwielaangedreven uitvoering haalt 257 km/u en doet het sprintje in 6,1 seconden. Bij de varianten met het Sport Chrono-pakket is dat 6,1 en 5,9 seconden. Niks om je voor te schamen dus.
Had je deze auto's al gezien?

Porsche Panamera 2.9 4 E-Hybrid | SPORTCHRONO | BOSE | ACHTERASBESTURING | PANORAMA/SCHUIF-KANTELDAK | NL AUTO | 1E EIGENAAR | 14-WEG STOELEN | AMETHYST METALLIC | 19 INCH | PASM LUCHTVERING | ADAPTIVE CRUISE CONTROL |
- 2017
- 76.466 km
€ 57.900

Porsche Panamera 2.9 4 E-Hybrid | PANO | SOFTCL |
- 2021
- 34.877 km
€ 91.990

Porsche Panamera 4.0 Turbo S E-Hybrid | SPORTDESIGN | SPORTCHRONO | SPORTUITLAATSYSTEEM | BURMESTER | SOFTCLOSE | PANORAMA/SCHUIF-KANTELDAK | STOELVENTILATIE | 18-WEG STOELEN | CARBON INTERIEUR | ACHTERASBESTURING | NL AUTO |
- 2017
- 118.511 km
€ 79.900
Lees ook
Nieuws
Porsche Cayenne en Porsche Panamera houden brandstofmotor tot ver in jaren 30
Vergelijkende test
BMW M5 vs. Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid - Plug-in powerplay
Vergelijkende test
Stijliconen Mercedes CLS en Porsche Panamera als begeerlijke youngtimer: CLS geboren klassieker
Autotest
Test: Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid - bijna alles wat je van een auto kunt verlangen
Reportage