Chevrolet MPV5 Concept: Volt-techniek in mpv
Chevrolet heeft de techniek van de plug-inhybride Volt in een concept van een mpv gelepeld. Die Volt MPV5 Concept heeft verdacht veel weg van de Orlando, de nieuwe mpv.
Chevrolet wil het iedereen laten weten, wij komen er aan met onze Voltec-aandrijftechniek. Vandaar deze Volt MPV5 Concept op de autoshow in China. Die techniek, waarmee eind dit jaar de Volt in productie gaat bestaat uit een elektromotor die 150 pk en 370 Nm genereert. Daarmee kan de MPV5 Concept 51,5 kilometer geheel elektrisch rijden. Daarna springt een 1,4-liter benzinemotor bij die als generator werkt zodat de lithium-ionaccu van voeding voorzien wordt. Uiteindelijk bedraagt de actieradius 482 kilometer. Het opladen van het accupakket middels de stekker duurt ongeveer 4 uur, is het een 120 volt-aansluiting dan vergt het twee keer zo lang.
e Volt MPV5 Concept borduurt qua uiterlijk voort op de conceptcar van de Orlando, de nieuwe mpv die Chevrolet eind dit jaar laat zien. Dit studiemodel is echter voorzien van een neus die sterk lijkt op het front van de Volt, de eerste elektrische auto van GM. De conceptcar is een vijfzitter met een bagageruimte van 863 liter, klap je de tweede zitrij neer, dan bedraagt dat 1.764 liter. De wielbasis van 2.760 mm is 15 mm langer dan de wielbasis van de Volt.