Porsche 911 GT2 in het nieuw

Porsche 911 GT2
Porsche 911 GT2Porsche 911 GT2Porsche 911 GT2Porsche 911 GT2Porsche 911 GT2Porsche 911 GT2Porsche 911 GT2Porsche 911 GT2Porsche 911 GT2Porsche 911 GT2Porsche 911 GT2Porsche 911 GT2Porsche 911 GT2
Het is een goeie Porsche-traditie dat het 911-gamma van beneden naar boven opfrist bij een facelift. Het merk is nu bovenaan de voedselketen gekomen: de gefacelifte 911 GT2 wordt losgelaten op de Nordschleife.
De 911 GT2 combineert heeft heftigste van de 911 GT3 en de 911 Turbo. De super-911 krijgt de achterwielaandrijving en het gestripte interieur met rolkooi van de 911 GT3 en de dikke bodykit en de nieuwe turbomotor van de Turbo. Traditioneel krijgt de GT2 zelfs nog wat meer vermogen: het huidige model heeft 530 pk, dus voor het nieuwe model hopen we op 550 pk.
We zien een forse achterspoiler, een rolkooi en keramische remschijven op de testauto. Dat Porsche 'm loslaat op de Ring, is geen toeval. De GT2 is daar traditioneel de snelste 911 en Porsche wil weer orde op zaken stellen in het rondetijdenklassement. Momenteel moet de 911 onder andere de Nissan GT-R voor laten gaan, al bestrijdt Porsche dit zelf ten zeerste. De huidige 911 GT2 rondt de Ring in 7:31 minuten, de GT-R (volgens Nissan zelf) in 7.26:70 minuten.
We verwachten de introductie van de gefacelifte Porsche 911 GT2 op de Autosalon van Parijs. Niet lang daarna komt de 911 bij de dealers te staan. De Duits-Japanse tweestrijd kan weer beginnen!

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (48)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.