AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Porsche 911 GT2 in het nieuw
48
Het is een goeie Porsche-traditie dat het 911-gamma van beneden naar boven opfrist bij een facelift. Het merk is nu bovenaan de voedselketen gekomen: de gefacelifte 911 GT2 wordt losgelaten op de Nordschleife.
De 911 GT2 combineert heeft heftigste van de 911 GT3 en de 911 Turbo. De super-911 krijgt de achterwielaandrijving en het gestripte interieur met rolkooi van de 911 GT3 en de dikke bodykit en de nieuwe turbomotor van de Turbo. Traditioneel krijgt de GT2 zelfs nog wat meer vermogen: het huidige model heeft 530 pk, dus voor het nieuwe model hopen we op 550 pk.
We zien een forse achterspoiler, een rolkooi en keramische remschijven op de testauto. Dat Porsche 'm loslaat op de Ring, is geen toeval. De GT2 is daar traditioneel de snelste 911 en Porsche wil weer orde op zaken stellen in het rondetijdenklassement. Momenteel moet de 911 onder andere de Nissan GT-R voor laten gaan, al bestrijdt Porsche dit zelf ten zeerste. De huidige 911 GT2 rondt de Ring in 7:31 minuten, de GT-R (volgens Nissan zelf) in 7.26:70 minuten.
We verwachten de introductie van de gefacelifte Porsche 911 GT2 op de Autosalon van Parijs. Niet lang daarna komt de 911 bij de dealers te staan. De Duits-Japanse tweestrijd kan weer beginnen!
We zien een forse achterspoiler, een rolkooi en keramische remschijven op de testauto. Dat Porsche 'm loslaat op de Ring, is geen toeval. De GT2 is daar traditioneel de snelste 911 en Porsche wil weer orde op zaken stellen in het rondetijdenklassement. Momenteel moet de 911 onder andere de Nissan GT-R voor laten gaan, al bestrijdt Porsche dit zelf ten zeerste. De huidige 911 GT2 rondt de Ring in 7:31 minuten, de GT-R (volgens Nissan zelf) in 7.26:70 minuten.
We verwachten de introductie van de gefacelifte Porsche 911 GT2 op de Autosalon van Parijs. Niet lang daarna komt de 911 bij de dealers te staan. De Duits-Japanse tweestrijd kan weer beginnen!
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook
Nieuws
Porsche 911 Turbo S: de allersterkste 911 ooit is (niet) de duurste
Porsche 911 Turbo S: tweede hybride 911 is sterkste 911 ooit [+VIDEO]
Achtergrond
In de jaren 70 probeerde Porsche de 911-rijder al aan de (half-)automaat te krijgen
Nieuws
Porsche 911 GTS-rijders kunnen niet zomaar op vliegvakantie gaan
Reportage