AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Porsche 911 GT2 in het nieuw
48
Het is een goeie Porsche-traditie dat het 911-gamma van beneden naar boven opfrist bij een facelift. Het merk is nu bovenaan de voedselketen gekomen: de gefacelifte 911 GT2 wordt losgelaten op de Nordschleife.
De 911 GT2 combineert heeft heftigste van de 911 GT3 en de 911 Turbo. De super-911 krijgt de achterwielaandrijving en het gestripte interieur met rolkooi van de 911 GT3 en de dikke bodykit en de nieuwe turbomotor van de Turbo. Traditioneel krijgt de GT2 zelfs nog wat meer vermogen: het huidige model heeft 530 pk, dus voor het nieuwe model hopen we op 550 pk.
We zien een forse achterspoiler, een rolkooi en keramische remschijven op de testauto. Dat Porsche 'm loslaat op de Ring, is geen toeval. De GT2 is daar traditioneel de snelste 911 en Porsche wil weer orde op zaken stellen in het rondetijdenklassement. Momenteel moet de 911 onder andere de Nissan GT-R voor laten gaan, al bestrijdt Porsche dit zelf ten zeerste. De huidige 911 GT2 rondt de Ring in 7:31 minuten, de GT-R (volgens Nissan zelf) in 7.26:70 minuten.
We verwachten de introductie van de gefacelifte Porsche 911 GT2 op de Autosalon van Parijs. Niet lang daarna komt de 911 bij de dealers te staan. De Duits-Japanse tweestrijd kan weer beginnen!
We zien een forse achterspoiler, een rolkooi en keramische remschijven op de testauto. Dat Porsche 'm loslaat op de Ring, is geen toeval. De GT2 is daar traditioneel de snelste 911 en Porsche wil weer orde op zaken stellen in het rondetijdenklassement. Momenteel moet de 911 onder andere de Nissan GT-R voor laten gaan, al bestrijdt Porsche dit zelf ten zeerste. De huidige 911 GT2 rondt de Ring in 7:31 minuten, de GT-R (volgens Nissan zelf) in 7.26:70 minuten.
We verwachten de introductie van de gefacelifte Porsche 911 GT2 op de Autosalon van Parijs. Niet lang daarna komt de 911 bij de dealers te staan. De Duits-Japanse tweestrijd kan weer beginnen!
Had je deze auto's al gezien?

Porsche 911 Cabrio 3.0 Carrera 4S | 18-Weg | BOSE | SportChrono | PDLS+ |
- 2020
- 26.808 km
€ 156.900

Porsche 911 Cabrio 3.6 Carrera
- 2011
- 112.961 km
€ 68.888

Porsche 911 3.8 Turbo S AKRAPOVIC UITLAAT | FRONT PPF | APPLE CARPLAY | STOELVERWARMING & VERKOELING | PTS GREY-BLACK | BOSE SOUND | CRUISE CONTROL | SUEDE HEMEL | LEDEREN STUURKOLOM | CARBON DASHBORD | 18 VOUDIG VERSTELBARE STOEL
- 2014
- 88.415 km
€ 129.800
Lees ook
Nieuws
Porsche 911 GT2 RS: lichtgewicht aan de turbotop
Autotest
Test: Porsche 911 Carrera S – Net dat schepje erbovenop, gewoon lekker
Reportage
Deze unieke Porsche ontstond in de breinen van een student, een Porsche-ingenieur en een modelbouwer
Nieuws
De vijf duurste occasions met drie ton op de klok
Nieuws