AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Dikke diesel voor Citroën C5 en C6
42
Citroën vervangt de 2,7-liter HDiF uit de C5 en de C6 door de vernieuwde versie daarvan. Die meet 3,0 liter en heeft wat meer pk's. De prijzen van de dikke diesels zijn inmiddels bekend.
Citroën vervangt de 208 pk sterke 2,7-liter biturbo V6 diesel door de vernieuwde versie daarvan. Die is 3,0-liter groot en heeft een vermogen van 243 pk. Eerder maakte de nieuwe motor al zijn opwachting in de Jaguar XF.
De C5 kost met zijn nieuwe hart 47.990 euro; hij is altijd gekoppeld aan het Exclusive-uitrustingsniveau. De Tourer is er voor 49.290 euro.
Het koppel van de vernieuwde diesel is maximaal 450 Nm. De V6 heeft een gemiddeld verbruik van 7,4 liter op 100 km; de 2,7-liter lustte 8,7 liter. De CO2-uitstoot is 195 gram per kilometer en het energielabel is D.
In de C6 is de motor te koop in combinatie met de Ligne Business en de Exclusive-uitvoeringen. Die eerste heeft een prijs van 67.890 euro en de Exclusive is te koop voor 76.290 euro. De C6 krijgt in zijn nieuwe uitmonstering de 18 inch 'Atlantique'-wielen mee, die al bekend zijn van de C5. Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
PRIVATE LEASE Citroën
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Citroën C3 1.2 PureTech Shine | CAMERA | NAVI | CRUISE | AIRCO | APPLE CARPLAY |
- 2017
- 142.147 km
€ 6.950

Citroën C3 Picasso 1.2 PureTech Exclusive / CLIMA / CRUISE / PDC / LM-Velgen
- 2015
- 80.323 km
€ 7.490

Citroën C3 Aircross PureTech 110 EAT6 Automaat Business | Navigatie | Airconditioning | Trekhaak | Camera achter | Parkeerhulp | 4 Seizoenenbanden |
- 2019
- 53.656 km
€ 16.895
Lees ook
Nieuws

Citroën Elo is de elektrische Fiat Multipla van de toekomst
Mijn eerste auto

Rogier had na 9 jaar zo veel spijt van de verkoop van zijn Citroën GSA X1 dat hij 'm terugkocht
Klassiekers

Deze klassiekers zijn echt goedkoop, maar dan moet je zelf goed kunnen sleutelen
Reportage

De Citroën BX begon zijn carrière braaf maar na de Sport (Flodder!) ging het los met GTI en 16V
Nieuws




