Teken van leven SsangYong
Ondanks alle faillissementsperikelen van SsangYong zijn de Koreanen gewoon doorgegaan met het ontwikkelen van auto's. Zo staat op de Autoshow van Seoul de tweede versie van de C200 Concept.
De C200 is een cross-over die –als SsangYong tenminste deze moeilijke tijden overleeft- daadwerkelijk in productie gaat. De tweede concept-car die in Seoul staat is bijna productierijp. Als de auto in de showrooms staat, moet hij het opnemen tegen de Nissan Qashqai, Toyota RAV4 en Honda CRV. De auto is een ontwerp van ItalDesign. De wielbasis van 2,64 meter is net iets langer dan die van een Volkswagen Tiguan.
Een 2,0-liter turbodiesel zorgt voor de aandrijving. Het blok heeft een vermogen van 175 pk. Het platform is flexibel, zowel voor- als vierwielaandrijving is een optie. SsangYong belooft een versie met handbak en eentje met automatische transmissie aan te bieden als de auto in productie gaat. Door intensief gebruik van aluminium bij de wielophanging heeft de C200 een lager zwaartepunt.
Naast de tweede versie van de C200 Concept toont SsangYong in Seoul ook een Kyron met dieselhybride aandrijving. Dankzij een direct ingespoten dieselmotor en een zelfontwikkeld Torque Split Device (TSD) ligt het verbruik 25 procent lager dan bij vergelijkbare auto's, belooft het Koreaanse merk. De NOx-uitstoot is 10 procent lager en de uitstoot van roetdeeltjes daalt met 15 procent.