AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Opvolger van de Peugeot 206 heet 206+
80
De immens succesvolle Peugeot 206 is na de komst van de 207 nooit helemaal van de Nederlandse markt verdwenen. Als prijsbreker bleven enkele uitvoeringen in het programma. Die worden nu opgevolgd door deze 206+.
Van de Peugeot 206 zijn sinds de lancering in 1998 6,5 miljoen exemplaren gebouwd. Zelfs na de komst van zijn opvolger, bleef hij stilletjes voortbestaan in het Peugeot-programma. Nu wordt de auto opgevolgd door deze 206+; die in feite niks meer of minder is dan een 206 met een 207-neus. De motorkap, grille en koplampen zijn geïnspireerd op het nieuwe model. De modellen voor de Europese markt worden gebouwd in Mulhouse in de Franse Elzas. Ook op andere werelddelen rijdt deze Peugeot met identiteitscrisis namelijk rond.
Het programma van de 206+ blijft beperkt tot twee benzinemotoren. De eerste is een 60 pk sterke 1,1-liter die een gemiddeld verbruik laat noteren van 5,9 liter per 100 km en een CO2-uitstoot scoort van 135 gram per kilometer. Goed voor een bijtelling van twintig procent. De andere krachtbron is de 75 pk sterke 1,4-liter. Die lust 6,3 liter op 100 km en scoort een uitstoot van 150 gr/km. Voor buitenlandse markten is ook nog de 1,4-liter HDI leerbaar met 70 pk en een uitstoot van 110 gram per kilometer.
Het definitieve programma en de prijzen van de 206+ voor Nederland, maakt Peugeot zeer binnenkort bekend. Leuk detail voor de freaks: onder meer in Nederland wordt het nieuwe model aangeduid met een + in de typeaanduiding op de achterklep, terwijl andere landen het doen met een voluit geschreven Plus.