DFC
DFC
De Lucid setting die je sporadisch zal opmerken.
Lucid maakt ook heel efficiente, comfortabele, zuinige en stille ev's.
Hun elektromotor inclusief differentieel weegt maar 75 kg en is bij de lichtste in de markt. Alhoewel Deep Dive motors, leverancier voor de Neue Klasse het gewicht nog zal minderen lees ik. Mijn ervaring met de Grand Touring, + 800 pk , was zeer goed. Zeker tegen een constante snelheid van 140 km p.u. was het verbruik met 26 kWh over een +/- 10 km heel efficient voor deze wagen. Temperatuur was 10° bij windkkracht 2 beaufort. De opmerking die ik hier lees over het interieur heb ik niet ervaren. Deze Grand Touring was ook voorzien van Mojave PurLuxe Leather Alternative pakket wat de materiaalkeuze op een hoger niveau plaatst.
Achteraan is het stoelcomfort heel goed maar zit je met deze uigave wel met opgetrokken knieën. Doch bij de basisversie is dit niet, daar is zoals bij de Taycan de vloerplaat voor je voeten een +/- 10 cm lager door de kleinere batterij inhoud.
Gewijzigd door auteur
G500
G500
Ik zou liever hebben dat ze zaken zoals een motor, differentieel en aandrijving wat zwaarder uitvoeren, gaat het langer mee.
v d Heyden
v d Heyden
Het is ontegenzeggelijk een technisch hoogstaande auto, maar volgens mij Nederland nog geen onverdeeld succes. De Lucid een paar keer gezien, ik vind het wel een mooie auto. (en ver boven mijn budge, maar dat zijn meer auto's).
Gewijzigd door auteur
That Buick Guy
That Buick Guy
Wij kopen liever hoge Chinese kneuzen gebakjes 🤭
Jean Kloodt
Jean Kloodt
waardoor je als oudere automobilist onbewust begint te denken aan de voordelen van een SUV.

@Marco, ik wist niet dat je al zooooo oud was. Tijd om je profiel-foto eens bij te werken.
Gewijzigd door auteur
VolVXC60T6
VolVXC60T6
Topauto maar dat mag ok wel voor 255K. Lucid Air draaide over 2024 2,7 miljard dollar verlies. Tot nu toe een bodemloze put. Zal snel iets moeten gebeuren of het wordt een Fisker. ( mening ).
DFC
DFC
Deze moet je niet hebben Volvo, de Grand Touring is zelfs al veel te krachtig.
Ik blijf het merk wel volgen, maar idd. hun cijfers baren me toch wel zorgen.
Een factor die sterk zou meespelen bij een eventuele aankoop.
Gewijzigd door auteur
Kermit Koekebakker
Kermit Koekebakker
Het is een tech startup;-)
Daarbij is het niet ongebruikelijk dat er veel verlies wordt gemaakt in de eerste jaren.
Na een jaar of 6 weet je of ze levensvatbaar zijn op de langere termijn als ze het verlies hebben kunnen ombouwen naar winst.
Als consument heb je natuurlijk helemaal gelijk, voorzichtig zijn.
Als leaseauto boeit dat voor jou minder maar de leaseprijs zal hoger liggen omdat ook een leasemaatschappij zich zal proberen in te dekken.
Barry Kool
Barry Kool
Verfijnde technologie... en hier en daar wel een patent?
Korff
Korff
En die prijs ligt niet aan de BPM deze keer…
JL86
JL86
Leuke sedan, keertje met de 1.111 pk sterke versie mogen proefrijden. Das wat leuker dan je gemiddelde 3 cilinder
.
Prijs is wel veel te hoog voor wat het is, maar tweedehands worden ze al steeds goedkoper.
DFC
DFC
Tja JL, een beetje een copy van het Tesla verhaal, maar dan met hogere bedragen.
De instapper van een paar jaar terug, de Air dream Pure, had een prijskaartje van 115.000. Nu kan je de instapper kopen voor 90.000 euro.
Gewijzigd door auteur
Kermit Koekebakker
Kermit Koekebakker
Qua concept ja.
Wat mij betreft wel twee belangrijke verschillen tov Tesla.
1. Een stuk mooier (i know, een mening)
2. De afwerking is echt van een veel hoger niveau dan dat van Tesla
Tesla is altijd gericht op volume. Bij Lucid proberen ze de luxe hoek op te zoeken waarbij ik voor ze hoop dat ze voldoende volume kunnen maken om dat vol te houden.
That Buick Guy
That Buick Guy
Wat zien ik nu. Corvette gemoved en 57er Thunderbird gehaald in Tweety geel?? 😍😍
DFC
DFC
Idd. was me niet opgevallen. Verrassing ! Dus niet de Triumph maar dit
JL86
JL86
Yes, Corvette bleek geen gelukkig huwelijk te zijn! Afgelopen week 57er T-Bird gekocht. Ben nu op vakantie, moet hem na m’n vakantie nog ophalen, maar een originele Zwitserse geleverde T-Bird in het Inca gold met wit interieur. 312 cu V8 in het vooronder met +/- 250 pk met handbak!
DFC
DFC
Handbak, dat is een plus !
Succes ermee JL, geniet er met de familie van, en belangrijk, zoek een goede stalplaats!
JL86
JL86
Dank je! Goede stalplek heb ik, m’n auto’s staan afgesloten binnen
That Buick Guy
That Buick Guy
Godsamma wat geil! Hele gave keuze! Heel wat anders dan een C3 maar wel heel 'vette' 😆
Enjoy!!!!! 🙌🏻🙌🏻🙌🏻
JL86
JL86
Yep super gaaf! Stuur zit tegen je benen aan, super krap, geen gordels (die laat ik nog wel inbouwen), maar dat is ook wel de charme van zo’n 50s car. Genoeg vermogen om lekker te rijden. Met softtop en hardtop (helaas zonder patrijspoortjes). Alle papieren/geschiedenis bekend en matching Numbers.
CPH
CPH
Ik laat deze Lucid Air, al kon ik het betalen, lekker staan, omdat het trekgewicht 0 kg is.
DFC
DFC
Voor jou hebben ze dit op de markt : https://www.lamborghini-tractors.com/en-eu/
Banderas
Banderas
Lotus Emeya dan.
Harry 6402516
Harry 6402516
Zie ze dagelijks. Vind het wel een van de mooiste EV en überhaupt een mooie wagen.
Gewijzigd door auteur
M C Kroon
M C Kroon
Deze auto zou verboden moeten worden op de openbare weg. In 2 seconden van 0 tot 100 [Formule 1-prestatie!] is in handen van mensen zonder zelfbeheersing of race-licensie levensgevaarlijk!
Het moet niet gekker worden, Het wachten is op de eerste acceleratie-ongevallen, waarin een moeder met kinderwagen door de lucht vliegen op de zebra waar ze dachten veilig te kunnen oversteken.
R P 6801294
R P 6801294
Dit einde jaren 80 voor mijn ogen zien gebeuren met een fietser en een Golfje (GTI denk ik) in A'dam nadat het licht voor de auto op groen ging en er vol gas geaccelereerd werd terwijl de fietser nog aan het oversteken was. Was geen fijn gezicht. Fietser vloog 5m door de lucht en kroop even later over straat (vermoedelijk dus wel overleefd), fiets vloog nog een stuk verder.
Met al die extra pk's en gewicht zal dat er, ondanks aandacht in het ontwerp voor voetgangerveiligheid, inderdaad niet zo veel beter op worden.
Gewijzigd door auteur