Weblog

ik kom in mijn werk regelmatig in aanraking met de macht van de dealer/importeur en de onmacht van de klant. Ik zou graag jullie mening eens willen vernemen vanuit jullie expertise. Twee voorbeelden: 1. Een nieuwe auto 4 maanden auto bij € 40.000. Heeft trilling in het stuur. Alles geprobeerd door dealer maar het blijft. Standpunt dealer en importeur: Is aanvaadbaar hoort bij het product.   Lees verder
A-klasse eland
De openingsscène van een youtube-filmpje. Een man zet een dwarsfluit aan zijn lippen, de bladmuziek voor zijn neus; de fluitpartij uit Wiener Blut van Johan Strauss. Energiek speelt hij de beginmaten van die beroemde wals. We zien een beschaafde zeventiger met een vriendelijke stem en wakkere ogen. Hoe zullen we hem eens inschatten? Als musicus, als emeritus professor in de oude talen? Nee, ...   Lees verder
Bij ieder automerk een anekdote. Een grappig verzinseltje, en onverzettelijke vooroordelen. A: Alfa Romeo. Omdat dit automerk met de A begint. Ok, Audi ook. Aston Martin ook. Alpina kan er ook wel bij, en zeker niet Alpine vergeten. Alfa Romeo - achteruitgang, roest, sportiviteit, design. Audi: Ook wel door sommige Fraudi genoemd. Olieboten. Premium dat kapot gaat, valse status (door mij).   Lees verder
Sports Unconscious Vehicle*
Sinds enige tijd is de verhoogde Coupé, Hatchback en Stationwagon meer dan populair. Hij heet SUV en bedient steeds meer mensen van ruimte, beleving, overzicht en controle. Wat is er aan de hand? Dit. Lage auto's met hun lage zit geven je het gevoel dat je klein bent. Klein, kwetsbaar en niet goed zichtbaar. Als er iets is dat je niet wil zijn in het verkeer, dan is het dat. Vroeger waren ...   Lees verder
Kijk Fiat, zo moet het: https://www.youtube.com/watch?v=oqIAkjUUMvQ Het succes van Fiat ligt in het succes van het verleden. Dat bewijst het succes van de 500 wel. Fiat zou er goed aan doen dat op een originele manier uit te buiten. Ik weet zeker dat veertigers en vijftigers van deze tijd zwijmelen bij een retromodel van de 127 als opvolger van de Punto.   Lees verder
Spiegeltje spiegeltje aan de kant
Smalle weggetjes met diepe kuilen naast het asfalt en angstige bestuurders zijn een motor voor autoschadeherstelbedrijven.   Lees verder
Liften
Is de auto gemaakt om je horizontaal te verplaatsen, de lift doet dat juist andersom. Tenminste, ik heb nog nooit een horizontale lift gezien. Natuurlijk is een avontuurlijk bergweggetje in de Zwitserse Alpen met heerlijke haarspeldbochten en leuke afdalingen in een sportieve lichte auto niet te versmaden, maar over het algemeen is het toch het prettigst als je gewoon horizontaal blijft rijden.   Lees verder
Het nieuwste rijden
Sommige mensen houden het graag bij het oude of huidige. Verandering is per definitie een onzekere kwestie, beangstigend zelfs. De opkomst van de elektrische auto is er zo één. Om die ontwikkeling te stuiten ga je naarstig op zoek naar argumenten. In het rouwproces komt dat voor bij de stappen "ontkenning" en "marchanderen". Het "kwaad" zal evenwel onvermijdelijk geschieden. Je kan ...   Lees verder
In de beginjaren van mijn studie in Velp, dat was in de jaren vlak voor de invoering van de OV-jaarkaart, liftte ik regelmatig van Arnhem naar Zwolle. Arnhem was mijn woonplaats en in Zwolle stond (en staat) mijn ouderlijk huis. Ik liftte met één simpele reden: geld besparen. Een enkeltje Arnhem-Zwolle kostte rond de tien gulden en als ik een lift kon krijgen dan had ik weer een ...   Lees verder
Elon Musk
Elon Musk, die van de Amsterdamse stroomtaxi’s, is de hoge boom die veel wind vangt. Die blaast straf mijn kant op als ik zijn ondernemerschap en visionaire durf verdedig. Op mijn enthousiasme over de volgens Musk nu bijna 400.000 inschrijvingen voor de Model III ben ik streng toegesproken. Een greep uit de reacties. “Ja, reserveringen. Maar hij heeft ze niet verkocht hè?   Lees verder

Laatste weblogs

Volg AutoWeek