Toyota RAV4
Toyota RAV4 generaties
Toyota RAV4
Welke modellen Toyota RAV4 zijn er?
Sinds 2000 is de Toyota RAV4 een vertrouwd gezicht op de wegen, al dook hij eerder al op onder de naam FunCruiser. Met de huidige RAV4 staat alweer de vijfde generatie in de showrooms, als je de FunCruiser meetelt. De RAV4 is geliefd om zijn rijgedrag, ruimte en betrouwbaarheid.
Toyota RAV4 generaties
2019-nu: Toyota RAV4 XA50
De vijfde generatie RAV4 (XA50) is net zo lang als zijn voorganger, maar krijgt wel een drie centimeter langere wielbasis. Dat betekent nog meer been- en bagageruimte. Dieselmotoren zijn compleet verdwenen; nu kun je kiezen tussen benzine, hybride en plug-in hybride.
De conventionele variant heeft een 2.0-benzinemotor met 175 pk, altijd met voorwielaandrijving en een trekgewicht tot 2.000 kg. Dit maakt hem een ideale auto om de caravan te trekken. De hybride uitvoeringen combineren een 2,5-liter benzinemotor met een elektromotor en zijn er als voorwielaandrijver met 218 pk of als AWD met 222 pk en extra elektromotor op de achteras. De krachtigste optie is de plug-in hybride: altijd AWD, 306 pk, en dankzij het oplaadbare accupakket kun je tot zo’n 75 kilometer volledig elektrisch rijden.
2013-2019: Toyota RAV4 XA40
De vierde generatie RAV4 met modelcode XA40 maakt een nog grotere groei door dan zijn voorganger. Met zijn 20 centimeter langere en drie centimeter bredere koets wordt de Toyota RAV4 XA40 nog stukken ruimer van binnen.
Er is weer keuze tussen benzine en diesel, in 2016 voegt Toyota ook een hybride aan de prijslijst toe. Voor de facelift is hij als diesel leverbaar met een 2,0- of 2,2-liter motor (124 of 150 pk), daarna blijft alleen de 2,0-liter diesel over met 143 pk. Alle benzinemotoren zijn 2-liters, met 151 pk vóór en 152 pk na de facelift. De hybride variant komt in 2016 en levert 197 pk.
2006-2013: Toyota RAV4 XA30
Vanaf de derde generatie groeit de RAV4 flink. Zo is hij 14,5 centimeter langer en krijgt hij bovendien een 7 centimeter grotere wielbasis. Dat betekent dat de voor- en achteras verder uit elkaar staan, wat extra binnenruimte oplevert. Vooral achterpassagiers profiteren hiervan en ook de kofferbak is voortaan een stuk ruimer.
De Toyota RAV4 XA30 is leverbaar met zowel benzine- als dieselmotoren en biedt keuze tussen voorwiel- en vierwielaandrijving. Alle benzinemotoren hebben een cilinderinhoud van 2,0 liter, met een vermogen van 152 pk in exemplaren tot 2009 en 158 pk in latere bouwjaren. De diesels zijn uitgerust met 2,2-liter motoren die 136, 150 of 177 pk leveren.
2000-2006: Toyota RAV4 XA20
Met de tweede generatie groeide de RAV4 XA20 uit tot een veelzijdige SUV, in tegenstelling tot zijn voorganger, die meer een crossover was. Hij ziet er nog steeds stoer uit, maar het rijcomfort staat nu centraal.
De RAV4 biedt diverse motoropties, waaronder de krachtige 2.0-liter dieselmotor (D4-D) en de efficiënte 2.0-liter VVT-i benzinemotor. De D4-D diesel levert 116 pk en een koppel van 250 Nm, wat garant staat voor een soepele acceleratie en vlotte tussensprints. Benzineversies leveren 150 pk en hebben een topsnelheid van 185 km/h.
1994-2000: Toyota FunCruiser XA10
De Toyota FunCruiser, ook wel bekend als de Toyota RAV4 XA10, is een compacte SUV die in de jaren 90 een belangrijke rol speelde in het ontstaan van de SUV-trend zoals we die vandaag kennen. Toyota positioneerde deze auto in Nederland als een stijlvol en recreatief alternatief voor terreinwagens en kreeg de naam ‘FunCruiser’. Toyota overbrugde met dit model de kloof tussen de terreincapaciteiten van oude 4x4-systemen en het rijcomfort van een personenauto. Bij zijn introductie was de FunCruiser er alleen als driedeurs, later werd er ook een vijfdeurs geïntroduceerd.
Omdat de Toyota FunCruiser in Nederland niet is geleverd als Toyota RAV4 heeft deze een eigen modelpagina: die vind je hier. Daarom wordt dit model niet verder meegenomen op deze pagina.
Toyota RAV4 uitvoeringen
Je vindt de Toyota RAV4 in zeer uiteenlopende uitvoeringen, zoals de Comfort, Business, Dynamic en Style. Deze uitvoeringen zeggen iets over de aankleding en opties van de auto. Bij oudere generaties hadden deze uitvoeringen andere namen, zoals Linea Luna en Linea Sol. Er is in ieder geval ruime keuze, waardoor je altijd een Toyota RAV4 kunt vinden die bij je wensen past.
Is de Toyota RAV4 een goede auto?
De Toyota RAV4 is een gevestigde naam in de SUV-markt en heeft zich door de jaren heen ontwikkeld tot een veelzijdige en betrouwbare optie. Zijn rijgedrag, ruime interieur en (plug-in) hybride opties maken hem een interessante keuze, al zijn er natuurlijk wel wat verschillen per generatie.
Prestaties
De prestaties van de Toyota RAV4 hebben zich door de generaties heen flink ontwikkeld. De XA20 generatie (2000-2006) bood keuze uit benzine- en dieselopties, met onder andere de populaire 116 pk diesel en 150 pk benzineversie. De RAV4 XA30 (2006-2013) introduceerde krachtigere motoren, waaronder een dieselvariant met 177 pk. Zijn opvolger, de XA40 (2013-2019), introduceerde hybride aandrijflijnen met een vermogen van 197 pk. De RAV4 XA50 (2019-nu) biedt ruime keuze tussen benzine-, hybride- en plug-in hybride aandrijflijnen, met vermogens tot 306 pk.
Rijcomfort
Het rijcomfort van de RAV4 is in de loop der jaren aanzienlijk verbeterd. De eerste RAV4 had een comfortabeler onderstel en betere demping dan zijn voorloper: de FunCruiser. Een generatie later werd de RAV4 nog ruimer, met een langere wielbasis en comfortabelere stoelen. De derde RAV4 zette deze trend voort en kreeg een betere wegligging met mindere helling in bochten. Bij de nieuwste generatie maakten we kennis met rijhulpsystemen zoals adaptieve cruisecontrol, waardoor je nog comfortabeler rijdt.
Verbruik
Terwijl de eerste generaties RAV4 bescheiden efficiënt waren, bracht de RAV4 XA40 (2013-2019) sterke vooruitgang dankzij de hybride-technologie. Bij de XA50 (2019-nu) wordt het nóg beter met plug-in hybrides die tot 75 km volledig elektrisch rijden – ideaal voor korte ritten. Benzinemotoren blijven verkrijgbaar, maar de hybrides zijn de zuinigste keuzes.
Interieur
De Toyota RAV4 is geliefd om zijn ruimte en comfort. De eerste RAV4 was vrij compact, terwijl de tweede flink groeide en achterpassagiers meer ruimte bood. Vanaf de modellen uit 2013 kreeg de RAV4 luxe materialen en ergonomische stoelen, en de nieuwste RAV4 (2019-nu) vult dit aan met moderne technologie zoals een touchscreen. Toch blijven kleine verbeterpunten, zoals een traag multimediasysteem en onverlichte knoppen, een aandachtspunt.
Betrouwbaarheid
De Toyota RAV4 blinkt uit in betrouwbaarheid, een kenmerk waar Toyota om bekendstaat. De eerste generatie was al degelijk, en ook de tweede kreeg veel lof op dat vlak, ondanks incidentele slijtage aan de stuurinrichting. Bij de laatste twee generaties zijn grote problemen vrijwel niet te vinden. Wel een aandachtspunt: de RAV4 is ook geliefd bij dieven en is een van de meest gestolen auto’s in Nederland. Inmiddels heeft Toyota diverse nieuwe veiligheidssystemen op de RAV4 geïntroduceerd, waardoor nieuwe exemplaren veel minder worden gestolen.
Veelvoorkomende problemen bij een Toyota RAV4
2019-nu: Toyota RAV4 XA50
- - Geliefd bij dieven
2013-2019: Toyota RAV4 XA40
- - Infotainmentsysteem (trage werking en slechte audiokwaliteit)
2006-2013: Toyota RAV4 XA30
- - Slijtage aan de stuurinrichting
- - Olieverbruik (vooral de modellen met 2,4-liter motor van voor 2009)
2000-2006: Toyota RAV4 XA20
- - Automaatbakken die niet soepel schakelen
Past de Toyota RAV4 bij jou?
Is een Toyota RAV4 zuinig?
Het brandstofverbruik van de Toyota RAV4 hangt af van de generatie en gekozen aandrijflijn. Hybride en plug-in hybride modellen zijn meestal het efficiëntst, terwijl oudere benzine- en dieselmodellen iets meer brandstof verbruiken. Nieuwere generaties,vanaf bouwjaar 2013, halen door hun geavanceerde hybride technologie betere cijfers, vooral bij stadsritten en kortere afstanden. In onze verbruiksmonitor kun je eenvoudig per bouwjaar en brandstofsoort bekijken wat het gemiddelde verbruik is van de Toyota RAV4.
Wat kost een Toyota RAV4 aan wegenbelasting?
De wegenbelasting (of: motorrijtuigenbelasting) voor een Toyota RAV4 is afhankelijk van het bouwjaar, de brandstofsoort en de provincie waarin je woont. Voor de huidige generatie (XA50, 2019-nu) betaal je per kwartaal tussen de €260 en €297 voor een hybride uitvoering. Kies je voor een conventionele benzinemotor, dan liggen de kosten tussen de €217 en €240 per kwartaal. Voor oudere generaties, zoals de vierde (XA40, 2013-2019), zijn de wegenbelastingkosten vergelijkbaar, hoewel een dieselvariant aanzienlijke hogere lasten kent, vaak tussen de €489 en €558 per kwartaal.
Kan een Toyota RAV4 een caravan trekken?
Ja, de Toyota RAV4 is geschikt om een caravan te trekken, mits je rekening houdt met het trekgewicht per uitvoering. De benzinemotoren kunnen tot 2.000 kg geremd trekken, ideaal voor grotere caravans. Hybride modellen met vierwielaandrijving halen een trekgewicht van 1.650 kg, terwijl de plug-in hybride 1.500 kg geremd mag trekken. Voor een compacte caravan is de plug-in hybride een prima optie, maar voor zwaardere caravans is een benzinemotor de betere keuze.
Is een Toyota RAV4 een 4x4?
De Toyota RAV4 is verkrijgbaar met voorwiel- of vierwielaandrijving (AWD). Hybride en plug-in hybride uitvoeringen met AWD maken gebruik van een extra elektromotor om de achterwielen aan te drijven, wat meer grip en stabiliteit oplevert. Dit maakt de RAV4 een goede keuze voor rijders die vaak op onverharde wegen komen of in natte en gladde omstandigheden rijden.
Waarop moet je letten als je een Toyota RAV4 gaat kopen?
Onderhoudsboekje
Bij het kopen van een tweedehands Toyota RAV4 is het belangrijk om te kijken naar de onderhoudshistorie van de auto. Vraag naar een goed ingevuld onderhoudsboekje om inzicht te krijgen in eerdere reparaties en inspecties. Zo weet je zeker dat onderdelen zoals de distributieriem, remmen en filters op tijd zijn onderhouden. Een auto die regelmatig bij een erkende garage is geweest, biedt meer zekerheid over zijn betrouwbaarheid en levensduur.
Kilometerstand
De kilometerstand is altijd een belangrijk punt bij het kopen van een occasion. De Toyota RAV4 staat bekend om zijn duurzaamheid, maar ook hier slijten onderdelen naarmate de auto meer kilometers maakt. Bij hogere kilometerstanden is het verstandig om extra aandacht te besteden aan de staat van de aandrijflijn en het onderstel. Vergelijk de kilometerstand en algehele conditie van de auto met de prijs, zodat je een realistisch beeld krijgt van wat je koopt.
Staat van de auto
Neem de tijd om de staat van de RAV4 grondig te inspecteren. Loop een rondje om de auto om te controleren of er schades op zitten, zoals krassen en deuken. Controleer ook de staat van de wielen: stoeprandschade kan een beeld geven van hoe de vorige eigenaar met de auto is omgegaan. Test binnenin of het multimediasysteem, klimaatregeling en elektrische ramen naar behoren werken. Een proefrit is essentieel: let tijdens het rijden op het schakelen, rijgeluid en remgedrag, en voel of de ophanging comfortabel aanvoelt. Vreemde geluiden of trillingen kunnen wijzen op slijtage.
Vergelijkbare auto’s
Ben je benieuwd naar alternatieven voor de Toyota RAV4? Dit zijn vergelijkbare modellen die je misschien interessant vindt:
- Audi Q3
- BMW X1
- Ford Kuga
- Hyundai Tucson
- Jeep Compass
- Kia Sportage
- Land Rover Freelander
- Mazda CX-5
- Mercedes-Benz GLA
- Mini Countryman
- Nissan Qashqai
- Peugeot 3008
- Renault Austral
- Renault Kadjar
- Skoda Karoq
- Seat Ateca
- Volkswagen Tiguan
- Volvo XC40
- comfort8,7
- prestaties8,8
- betrouwbaarheid9,4
- kosten8,6
Uitgelichte tests
PRIVATE LEASE Toyota RAV4
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Meer over de Toyota RAV4

Toyota RAV4 2.5 Hybrid 2WD Dynamic (2022)
Als je een tijdelijke RAV4 (lease) te rijden krijgt, waarmee je binnen enkele weken wordt...

Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD Bi-Tone (2021)
Het besluit om van ons tweede autootje afscheid te nemen leek een goede gelegenheid om uit...
Vijf details die de DS N°8 een unieke auto maken
We lichten vijf elementen uit die van de DS N°8 een unieke auto ‘Made in Paris’ maken.
Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4WD Style (2019)
Sinds mijn aanschaf van de RAV4 geen enkel probleem gehad behalve een marter onder de motorkap....
Toyota RAV4 2.5 Hybrid 2WD Executive (2020)
Van 2 autos naar 1 (zie mijn andere reviews). Dus meest logisch was een Rav4 van het laatste...
Uitgelichte gebruikerreviews

Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid 300 AWD Bi-Tone Plus (2021)
Voordat wij de toyota kochten reden wij in een skoda octavia plug-in hybrid. Het plug-in hybride...
Toyota RAV4 2.5 Hybrid 2WD Business (2023)
Na ruim 100.000 km in de afgelopen 2 jaar heb ik de RAV4 2.5 PHEV goed gebruikt. Ik ben uitermate...
Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD Executive (2019)
Door familieomstandigheden de laatste 6 maanden 2 wekelijks naar familie in Duitsland gereden....
Saphir, FORVIA HELLA's meestwerk met AI-innovaties
FORVIA HELLA zorgt voor een intereur revolutie en herdefinieert wat een auto kan zijn.
Toyota RAV4 verslaat Tesla Model Y en is populairste auto ter wereld
De Toyota RAV4 heeft de Tesla Model Y verslagen en is de bestverkochte auto ter wereld.
Nieuwe Toyota RAV4 kan het ook: deze plug-in hybride SUV’s komen verder dan 100 km elektrisch
Tot nu waren het vooral de merken van Volkswagen die een PHEV-SUV aanbieden en een elektrische...
Toyota RAV4: tot 100 km elektrisch - eerste kennismaking
De nieuwe Toyota RAV4 komt begin 2026 op de Nederlandse markt. Nu al kunnen we hem laten zien...
Nieuwe Toyota RAV4: extreem belangrijke SUV klaar voor debuut
De nieuwe Toyota RAV4 is op deze foto's al goed te zien! De nieuwe RAV4 wordt deze week onthuld....

Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid AWD Bi-Tone Plus (2021)
Na 15jaar en ruim 300000km onze Avensis verkocht een een RAV4 plug-in uit Duitsland gehaald....
Geld verdienen én jezelf uitdagen?
Weet je nog niet precies wat je na school wil doen? Dan is een Dienjaar bij Defensie...
Meer beeld: Nieuwe Toyota RAV4 voor het eerst officieel te zien
Dit zijn de eerste officiële beelden van de geheel nieuwe Toyota RAV4, die later deze maand...

Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD Executive (2024)
Wij hebben de RAV4 inmiddels een maand in bezit en het is elke keer een genot om in deze auto...
Uitgelichte gebruikerreviews
Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD Style (2023)
Met de aanschaf van een caravan met een maximaal toegelaten gewicht van 1.600 kilo viel meteen...

Toyota RAV4 2.5 Hybrid 2WD Style (2024)
Vorige auto & situatieschets Na 5 jaar gereden te hebben in een elektrische Kia Niro was het...
Goed verzekerd op weg
Profiteer van 5% korting in het eerste verzekeringsjaar.
Kleine wijzigingen Toyota Corolla, nieuwe uitvoering Toyota RAV4
De Toyota Corolla wordt voor modeljaar 2025 licht aangepast en ondertussen voegt Toyota een...
Compacte Japanner stoot Ford F-150 van de troon in VS
De Ford F-150 is al decennialang het bestverkochte voertuig van de Verenigde Staten, maar...

Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4WD Dynamic (2016)
Zes en een half jaar heb ik in mijn RAV4 mogen rondrijden. Op twee lampjes voor de koplampen...
Toyota: 'Na deze aanpassingen wordt Toyota RAV4 nog maar zelden gestolen'
Volgens de importeur komt diefstal van de Toyota RAV4 na het verbeteren van de beveiliging...
Nieuwe banden nodig?
Met de AutoWeek autobanden vergelijker bieden we je de scherpste banden aanbiedingen.

Toyota RAV4 2.0 VVT-iE 2WD Style (2020)
Deze Rav4 doet zijn naam, of in ieder geval zijn positie op de twijfelachtige ranglijst eer...

Toyota RAV4 2.5 Hybrid 2WD Executive (2020)
Komend uit een Auris Executive van 2015, was de overstap naar de RAV4 niet de eerste ingeving....
Toyota RAV4 Plug-in is nu goedkoper dan hybride
Toyota maakt de plug-in hybride versie van de RAV4 flink goedkoper. Zelfs goedkoper dan de...
Toyota RAV4 2.5 Hybrid 2WD Active (2021)
De auto nu dik 3 maanden in bezit. Nu een Toyota na 17 jaar Renault gereden te hebben. De...

Toyota RAV4 2.5 Hybrid 2WD Dynamic (2020)
Mei 2024 heb ik bij de lokale Toyota dealer deze mooie RAV4 2wd 2.5 Hybrid uit 2020 gekocht,...

Toyota RAV4 2.5 Hybrid 2WD Executive (2017)
Na 43 jaar in 13 Toyota's nu dan in de 3e Rav beland. Gekocht in april 2024 met 124600 ruim...
Toyota RAV4 2.5 Hybrid 2WD Executive (2016)
Goede auto. Betrouwbaar, al had hij een keer volstrekt lege accu's. Niets meer mee te beginnen....

Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid AWD Bi-Tone Plus (2024)
Toyota RAV4 2.5 Plug-In Hybrid AWD BiTone Plus 2024 Keuze Waarom gekozen voor deze auto?...
Dit zijn de beste hybride auto’s tot 50.000 euro
AutoWeek zet de beste hybride auto's tot €50.000 op een rij met belangrijke feiten zoals het...
Hier gaan veel gestolen Toyota’s RAV4 naartoe
De Toyota RAV4 is al langer de meest gestolen auto van Nederland. Veel exemplaren gaan via...

Toyota RAV4 2.5 Hybrid 2WD Style (2017)
INTRO: Ik heb de afgelopen 30 jaar (ben nu 51) zo'n 20 auto's gereden. Van Mercedes taxi's...
Waarom de RAV4 staat voor de ziel van Toyota, en niet de Prius
Er zijn zo veel modellen van Toyota! Welk model staat nu echt voor de ziel van het merk? We...

Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid AWD Bi-Tone Plus (2024)
Wat een heerlijke auto deze rav4 (awd). Ik heb de auto nu een week in bezit en heb er nog...

Toyota RAV4 2.5 Hybrid 2WD Executive (2016)
Eigenlijk waren we dik tevreden met onze 21-jarige Mercedes Eklasse. Lekker dikke 6 cylinder...
Toyota RAV4 2.5 Hybrid 2WD Executive (2022)
Ik heb de auto nu anderhalf jaar en hij bevalt prima brandstof verbruik in de winter 1 op...
Gebruikersreviews

Toyota RAV4 2.5 Hybrid 2WD Dynamic (2022)
Als je een tijdelijke RAV4 (lease) te rijden krijgt, waarmee je binnen enkele weken wordt...

Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD Bi-Tone (2021)
Het besluit om van ons tweede autootje afscheid te nemen leek een goede gelegenheid om uit...
Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4WD Style (2019)
Sinds mijn aanschaf van de RAV4 geen enkel probleem gehad behalve een marter onder de motorkap....
Toyota RAV4 2.5 Hybrid 2WD Executive (2020)
Van 2 autos naar 1 (zie mijn andere reviews). Dus meest logisch was een Rav4 van het laatste...

Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid 300 AWD Bi-Tone Plus (2021)
Voordat wij de toyota kochten reden wij in een skoda octavia plug-in hybrid. Het plug-in hybride...
Toyota RAV4 2.5 Hybrid 2WD Business (2023)
Na ruim 100.000 km in de afgelopen 2 jaar heb ik de RAV4 2.5 PHEV goed gebruikt. Ik ben uitermate...
Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD Executive (2019)
Door familieomstandigheden de laatste 6 maanden 2 wekelijks naar familie in Duitsland gereden....

Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid AWD Bi-Tone Plus (2021)
Na 15jaar en ruim 300000km onze Avensis verkocht een een RAV4 plug-in uit Duitsland gehaald....

Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD Executive (2024)
Wij hebben de RAV4 inmiddels een maand in bezit en het is elke keer een genot om in deze auto...
Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD Style (2023)
Met de aanschaf van een caravan met een maximaal toegelaten gewicht van 1.600 kilo viel meteen...

Toyota RAV4 2.5 Hybrid 2WD Style (2024)
Vorige auto & situatieschets Na 5 jaar gereden te hebben in een elektrische Kia Niro was het...

Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4WD Dynamic (2016)
Zes en een half jaar heb ik in mijn RAV4 mogen rondrijden. Op twee lampjes voor de koplampen...

Toyota RAV4 2.0 VVT-iE 2WD Style (2020)
Deze Rav4 doet zijn naam, of in ieder geval zijn positie op de twijfelachtige ranglijst eer...

Toyota RAV4 2.5 Hybrid 2WD Executive (2020)
Komend uit een Auris Executive van 2015, was de overstap naar de RAV4 niet de eerste ingeving....
Toyota RAV4 2.5 Hybrid 2WD Active (2021)
De auto nu dik 3 maanden in bezit. Nu een Toyota na 17 jaar Renault gereden te hebben. De...

Toyota RAV4 2.5 Hybrid 2WD Dynamic (2020)
Mei 2024 heb ik bij de lokale Toyota dealer deze mooie RAV4 2wd 2.5 Hybrid uit 2020 gekocht,...

Toyota RAV4 2.5 Hybrid 2WD Executive (2017)
Na 43 jaar in 13 Toyota's nu dan in de 3e Rav beland. Gekocht in april 2024 met 124600 ruim...
Toyota RAV4 2.5 Hybrid 2WD Executive (2016)
Goede auto. Betrouwbaar, al had hij een keer volstrekt lege accu's. Niets meer mee te beginnen....

Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid AWD Bi-Tone Plus (2024)
Toyota RAV4 2.5 Plug-In Hybrid AWD BiTone Plus 2024 Keuze Waarom gekozen voor deze auto?...

Toyota RAV4 2.5 Hybrid 2WD Style (2017)
INTRO: Ik heb de afgelopen 30 jaar (ben nu 51) zo'n 20 auto's gereden. Van Mercedes taxi's...

Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid AWD Bi-Tone Plus (2024)
Wat een heerlijke auto deze rav4 (awd). Ik heb de auto nu een week in bezit en heb er nog...

Toyota RAV4 2.5 Hybrid 2WD Executive (2016)
Eigenlijk waren we dik tevreden met onze 21-jarige Mercedes Eklasse. Lekker dikke 6 cylinder...
Toyota RAV4 2.5 Hybrid 2WD Executive (2022)
Ik heb de auto nu anderhalf jaar en hij bevalt prima brandstof verbruik in de winter 1 op...
Laatste nieuws
Toyota RAV4 verslaat Tesla Model Y en is populairste auto ter wereld
De Toyota RAV4 heeft de Tesla Model Y verslagen en is de bestverkochte auto ter wereld.
Nieuwe Toyota RAV4 kan het ook: deze plug-in hybride SUV’s komen verder dan 100 km elektrisch
Tot nu waren het vooral de merken van Volkswagen die een PHEV-SUV aanbieden en een elektrische...
Toyota RAV4: tot 100 km elektrisch - eerste kennismaking
De nieuwe Toyota RAV4 komt begin 2026 op de Nederlandse markt. Nu al kunnen we hem laten zien...
Nieuwe Toyota RAV4: extreem belangrijke SUV klaar voor debuut
De nieuwe Toyota RAV4 is op deze foto's al goed te zien! De nieuwe RAV4 wordt deze week onthuld....
Meer beeld: Nieuwe Toyota RAV4 voor het eerst officieel te zien
Dit zijn de eerste officiële beelden van de geheel nieuwe Toyota RAV4, die later deze maand...
Kleine wijzigingen Toyota Corolla, nieuwe uitvoering Toyota RAV4
De Toyota Corolla wordt voor modeljaar 2025 licht aangepast en ondertussen voegt Toyota een...
Compacte Japanner stoot Ford F-150 van de troon in VS
De Ford F-150 is al decennialang het bestverkochte voertuig van de Verenigde Staten, maar...
Toyota: 'Na deze aanpassingen wordt Toyota RAV4 nog maar zelden gestolen'
Volgens de importeur komt diefstal van de Toyota RAV4 na het verbeteren van de beveiliging...
Toyota RAV4 Plug-in is nu goedkoper dan hybride
Toyota maakt de plug-in hybride versie van de RAV4 flink goedkoper. Zelfs goedkoper dan de...
Hier gaan veel gestolen Toyota’s RAV4 naartoe
De Toyota RAV4 is al langer de meest gestolen auto van Nederland. Veel exemplaren gaan via...
Waarom de RAV4 staat voor de ziel van Toyota, en niet de Prius
Er zijn zo veel modellen van Toyota! Welk model staat nu echt voor de ziel van het merk? We...