BMW Z4 is klaar

BMW Z4 is klaar
BMW heeft de eerste foto's en gegevens bekend gemaakt van de nieuwe Z4 roadster. Hij krijgt de beschikking over twee motorvarianten, een 2.5 en een 3.0 zescilinder, de laatste in combinatie met een nieuwe zesbak. De Z4 wordt eind september officieel 'onthuld' op de Parijse Salon en zal begin 2003 in de showrooms staan.

BMW heeft de eerste foto's vrijgegeven van de nieuwe Z4 roadster, die binnen een jaar bij de Nederlandse dealers in de showroom zal staan. Hij wordt op de Parijse Salon in september officieel 'onthuld'. Hij krijgt de beschikking over twee motorvarianten, een 2.5 en een 3.0 zescilinder.

De BMW Z4 is de opvolger van de Z3, die BMW begin volgend jaar op de markt zal brengen. Hij heeft een nieuwe carrosserie die opvalt door de combinatie van scherpe kanten en zachte rondingen. Binnenin is hij ten opzichte van de Z3 vooral beter door de diepe, ver naar achteren geplaatste zitpositie. Bij de Z3 zat de bestuurder vaak dicht op de voorruit. De nieuwe carrosserie heeft ook voordelen voor de bagageruimte, zijn inhoud is ten opzichte van de Z3 met 80 liter gegroeid tot 260 liter. De zachte kap is voorzien van een elektrische verwarmde glazen achterruit.
BMW ontwikkelde voor de Z4 een nieuwe wielophanging, al zijn er ook componenten afkomstig van andere modellen, zoals de gewijzigde achteras van de 3-seir. In combinatie met de grote spoorbreedte en de optimale gewichtsverdeling van 50:50 heeft de Z4 volgens BMW een bijzonder goed weggedrag.
De nieuwe roadster Z4 wordt standaard uitgerust met runflat-banden en DSC III (Dynamic Stability Control) en tractie control. Verder zijn een leren sportstuur en een rolbarsysteem standaard aanwezig.
Voor de Z4 zijn twee zescilinder lijnmotoren beschikbaar: de 231 pk sterke 3-liter die is gekoppeld aan een nieuwe zesversnellingsbak of Stptronic vijftraps automaat en de 2.5i met 192 pk die samenwerkt met een vijfbak.. De Z4 haalt daarmee een topsnelheid van respectievelijk 250 en 235 km/h. (Henny Hemmes)

PRIVATE LEASE BMW

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.