Volvo V50 2.4i Momentum (2004)

Volvo V50 2.4i Momentum (2004)

UitvoeringV50 2.4i Momentum
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2017

Eerste indrukken

Zoals aangegeven begon mijn vorige auto een V70 T4 toch wat olie te nuttigen.
Reden om haar weg te doen. De zoektocht begon. In eerste instantie beperkte ik die tocht tot een andere V70. Dat viel niet mee, in mijn prijsklasse veel diesels met hoge kilometerstanden. Een diesel wil ik niet want dit is mijn 2e auto.
Na een tijdje viel mijn oog op een V50. Uiteraard met 5 cilinder motor want zo heb ik 'm graag.

Het is een duitse import geworden: keurig en goed onderhouden. Alle boekjes zitten erbij en ik heb 'm wederom gekocht bij een Volvo-specialist.

Het is een V50 in Momentum uitvoering. De volgende extra's (denk ik) zitten er op:
Xenon verlichting
Leren bekleding
Navigatie
Verlaagd onderstel
Goed klinkende audio installatie.
2.4 i motor ( 170 pk )

Na de V70 is het even wennen aan de ruimte, mijn 2017 Opel Astra is ruimer, en motorgeluid. Dat laatste is beslist geen straf: een heerlijke 5 cilinder roffel is permanent goed hoorbaar.

De auto ligt goed op de weg en is voldoende vlot. Volvo's zijn niet gemaakt om er hard in te rijden is mijn persoonlijke mening.
Net als de V70 ben ik onder de indruk van de bouwkwaliteit. Alles zit goed in elkaar en doet het...

Het gemiddelde benzineverbruik is 9,3 liter / 100 km.
Olieverbruik heb ik nog niet geconstateerd.