Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion Sport (2018)
autoreview

Signalement
Uitvoering | T-Roc 2.0 TSI 4Motion Sport |
---|---|
Versnellingen | 7, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2018 |
Jaar van aanschaf | 2021 |
KM-stand bij aanschaf | 35.500 km |
KM-stand laatst | 40.350 km |
T-Roc 2.0 4motion
- 40.350 km
Een T-Roc 2.0tsi 4-motion..tjsa was/is het nodig? Nee. (Mijn vrouw rijdt er hoofdzakelijk in en voor de vakanties)
Is het de meest zuinige auto? Nee.
Is het de meest verfijnde auto? Geen idee. Voor ons is het prima.
Waarom dan toch deze auto?
Na 12maanden in een 1.5tsi T-Roc R-line gereden te hebben kreeg ik de kans van mijn dealer om over te stappen naar deze 2.0tsi. Bouwjaar hetzelfde, kleur hetzelfde, uitvoering hetzelfde en de kilometerstand praktisch gelijk. (36.500km)
Nu dakrails, camera, Apple CarPlay en een trekhaak (1700kg trekgewicht, handig voor onze caravan, al trekt een 1.5tsi ook prima van wat ik heb gelezen op caravantrekker.nl)
Er was interesse in mijn 1.5tsi R-line en deze 2.0tsi stond al wat maanden in de showroom(waarschijnlijk toch minder interessant vanwege hogere MRB en brandstof verbruik..denk ik.)
Wij rijden net aan 12.000km per jaar en dit is waarschijnlijk onze laatste benzine auto dus een leuke uitvoering met dito motor mag dan wel. Tenminste dat maakte ik mijzelf wijs om het goed te praten;)
1 nadeel: door het 4-motion systeem is de kofferbak inhoud een stuk kleiner. Geen dubbele bodem meer. Maar we hebben een skibox dus dat is dan snel opgelost.
De 1.5tsi beviel opzich prima, fijne motor en redelijke fijne dsg bak. Soms wat nuttig met wegrijden maar voor de rest een fijne auto ( ja de afwerking is geen golf vanbinnen, het dashboard is van hard plastic, ik kon en kan mij er niet druk om maken)
Maar goed nu een 2.0tsi 190pk 4motion. Hoe rijdt dat? Nou dat rijdt helemaal niet verkeerd. Power genoeg en de dsg bak is ook anders afgesteld heb ik het idee. Doortrekken in hogere toeren heeft niet echt zin. Daarvoor is de motor teveel terug getuned. Tussen de 2000 en 5500 toeren trekt de motor er goed aan. Daar boven vlakt het helemaal af.
Het blokt ligt ook in de golf gti volgens mij dus misschien een keertje langs bij een tuner om te kijken wat er mogelijk is.
Deze ‘winter’ niet echt het 4-motion systeem kunnen uitproberen qua werking maar ik verwacht ook geen volwaardige 4x4.
Afgelopen week een aanhanger met een totaal gewicht van 1400kg achter de auto gehad. Dat ging prima, genoeg koppel. Alleen op de snelweg schakelt de bak bij constant 90 door de 7e versnelling en dan vind ik de auto niet lekker rijden. De motor draait 1700/1800 toeren en dat vind ik niet lekker rijden. Kwestie van de bak in S of met de flippers achter het stuur de bak vastzetten in 5 of 6, adaptive cruise control aan en de kilometers vliegen voorbij.
Komende zomer met de caravan(440m en max 1200kg) naar Oostenrijk dus dat zal wel goed komen. Een grote rit van meer dan 1000km heen doet een motor altijd goed vind ik.
Het brandstof verbruik zit rond de 1/10,5 en 1/11.
Mijn vrouw rijdt relatief kleine stukken. 2/3 keer per week op en neer naar werk wat zo’n 45km is per keer.
Voor de rest doet de auto wat hij moet doen en hopen we er nog wat jaartjes mee te rijden.
Volgende update zal na de zomer zijn als er weer wat kilometers onder de wielen zijn doorgerold.
- Betrouwbaarheid4
- Prestaties4
- Comfort4
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.