Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Volkswagen
  • Polo

Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline Business (2019) #3

autoreview

Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline Business (2019) #3
Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline Business (2019) #3Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline Business (2019) #3Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline Business (2019) #3Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline Business (2019) #3Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline Business (2019) #3Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline Business (2019) #3Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline Business (2019) #3Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline Business (2019) #3Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline Business (2019) #3Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline Business (2019) #3Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline Business (2019) #3Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline Business (2019) #3Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline Business (2019) #3Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline Business (2019) #3Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline Business (2019) #3Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline Business (2019) #3Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline Business (2019) #3Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline Business (2019) #3Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline Business (2019) #3Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline Business (2019) #3Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline Business (2019) #3Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline Business (2019) #3Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline Business (2019) #3Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline Business (2019) #3Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline Business (2019) #3Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline Business (2019) #3Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline Business (2019) #3Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline Business (2019) #3Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline Business (2019) #3Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline Business (2019) #3Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline Business (2019) #3Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline Business (2019) #3Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline Business (2019) #3Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline Business (2019) #3Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline Business (2019) #3Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline Business (2019) #3Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline Business (2019) #3Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline Business (2019) #3Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline Business (2019) #3Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline Business (2019) #3Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline Business (2019) #3Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline Business (2019) #3Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline Business (2019) #3
Sonny B
  • Sonny B7
  • Gebruikersreview
13 maart 2021 om 21:04
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringPolo 1.0 TSI 95pk Comfortline Business
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf13.500 km
KM-stand laatst23.000 km
Lezerswaardering: 68%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

VW Polo - maart 2021

  • 23.000 km
  • 13 maart 2021

Ik schrijf deze review op basis van:
- Leaseauto (poolauto werkgever)
- In bezit sinds juni 2020, nu +- 9500km gereden
- Ervaring met andere auto's: Seat Ibiza (2009), VW Polo 6R (2017), Renault Clio IV (2019)

In juni 2020 deze VW Polo van mijn werkgever gekregen als poolauto, komend van een vorige generatie VW Polo. Ik heb niets aan de wagen kunnen samenstellen, maar het betreft een comfortline business uitvoering als enige optie een achteruitrijcamera welke niet standaard op deze uitvoering zit. Eerder heb ik privé een Seat Ibiza uit 2009 gereden en daarna zakelijk een VW Polo 6R uit 2017 en een korte periode een Renault Clio IV uit 2019.

Wat mij als eerste opvalt in vergelijking met de andere auto's waar ik ervaring mee heb, is de ruimte in de auto. Het verschil met de vorige generatie Polo is erg groot en twee stappen vooruit. Met mijn 1,89 meter kan ik prima in de auto zitten, ook achter mijzelf op de achterbank, dat was in de vorige generatie Polo wel anders. Het vervoeren van vier volwassenen en wat bagage is geen probleem. Erg fijn is ook de dubbele laadvloer waardoor lange items wat makkelijker in- en uit te laden zijn. Een groot nadeel is dat de passagiersstoel niet ver naar voren of achteren kan en de hoofdsteun volgens mij niet los kan. Hierdoor is het vervoeren van brede lange items wat lastiger dan in de vorige generatie en beschouw ik als een minpunt. Bij de vorige generatie had ik tevens een kleine lade onder de bestuurdersstoel, die bij deze auto helaas ontbreekt. Ook vond ik de armsteun bij de vorige generatie iets fijner, deze zit naar mijn mening net te laag.

De meningen op AW zijn zeer verdeeld over de producten van de VAG groep, maar zelf ben ik positief over het interieur. Het interieur van de Polo is een stap vooruit dan de vorige generatie en persoonlijk vind ik het interieur ook beter dan de Renault Clio. Er is zeker hard plastic aanwezig, maar persoonlijk stoor ik mij daar niet aan. De plek waar je het meeste contact mee hebt is het stuur, welke bekleed is met leer en een fijne dikte heeft. De fysieke knoppen op het stuur laten zich makkelijk bedienen en de 'stengels' voor richting en ruitenwissers voelen degelijk aan, al zijn deze wel een kopie van de vorige generatie.

De motor met 95 pk voldoet voor de dagelijkse ritten in Nederland, het invoegen op de snelwegen gaat prima, wel in een lage versnelling. Omdat het een 3-cilinder is, is er wel sprake van een irritante brom in de motor, al is de geluidsisolatie voor deze klasse prima te noemen. Al kan ik tijdens het gebruik van het start-stop systeem mij jaloers maken op de elektrische rijders vanwege de stilte in de cabine. Tijdens het rijden is het geluid in de cabine licht aanwezig op de achtergrond. Voor mijn gevoel is de geluidsisolatie dik in orde. Al heeft dat deels te maken met de relatief kleine 15 inch velgen met allseason banden. Verder is het geen sportieve auto en is denk ik qua rijplezier niet te vergelijken met de Ford Fiesta (op basis van andere reviews).

Het verbruik heeft mij positief verrast. Na 9500 km is het verbruik volgens de opgave van de tankpas ongeveer 1 op 19, wat ik ook ongeveer haalde bij mijn vorige generatie Polo. Let wel, de vorige generatie was een stuk kleiner en lichter. Al zal een deel van dit verbruik te wijten zijn aan de aangepaste maximumsnelheid sinds maart 2020. Klein minpuntje is de tankinhoud die van 45L naar 40L gegaan is, terwijl de auto gegroeid is.

De auto heeft de garage nog niet gezien, in de korte tijd dat ik hem heb gehad heb ik er nooit problemen mee gehad. Zelfs als die er zouden zijn, dan heb ik daar als leaserijder (financieel) geen last van. Derhalve kan ik over de onderhoudskosten niets zeggen in deze review.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Volkswagen Polo? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Volkswagen Polo
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Volkswagen Polo

INFO
XLEasy
XLEasy
Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Life (5D/5H)
€ 359
Stel samen ▸
Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Life (5D/5H)
€ 369
Stel samen ▸
Arval
Arval
Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Life Business (5D/5H)
€ 406
 
Volkswagen Polo in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Volkswagen Polo 1.4 TDI R-LINE, NIEUWSTAAT, BTW, PDC, NAVI

    Volkswagen Polo 1.4 TDI R-LINE, NIEUWSTAAT, BTW, PDC, NAVI

    • 2017
    • 151.789 km

    € 10.999

    Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk AppleCarPlay / ACC

    Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk AppleCarPlay / ACC

    • 2017
    • 25.039 km

    € 14.950

    Volkswagen Polo 1.0 TSI 115pk DSG Highline | Navigatie | Climate Control | Parkeersensoren voor + achter | Adaptive Cruise Control | Lichtmetalen Velgen |

    Volkswagen Polo 1.0 TSI 115pk DSG Highline | Navigatie | Climate Control | Parkeersensoren voor + achter | Adaptive Cruise Control | Lichtmetalen Velgen |

    • 2019
    • 29.522 km

    € 20.940

Meer Volkswagen Polo occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Volkswagen Polo | Virtus facelift 2022 @ p. 6

    258
    • 10 maart 2022

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Volkswagen Polo specificaties
  • Volkswagen Polo occasions
  • Volkswagen Polo video's
Advies en informatie
  • Volkswagen Polo tests
  • Volkswagen Polo gebruikersreviews
  • Volkswagen Polo index
PREMIUM
Ford Fiesta vs. Volkswagen Polo - Occasion dubbeltest

Ford Fiesta vs. Volkswagen Polo - Occasion dubbeltest

Drie jaar jong, nog keurig onder de honderdduizend kilometer, lekker in de opties en voor heel...

Lees meer
 

Volkswagen Polo reviews

  • Gebruikersreview
    Volkswagen Polo 2.0 TSI GTI (2018)

    Volkswagen Polo 2.0 TSI GTI (2018)

    6
    • 22 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline (2018)

    Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline...

    • 18 augustus 2021
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Polo 1.0 80pk Comfortline (2019)

    Volkswagen Polo 1.0 80pk Comfortline (2019)

    1
    • 20 maart 2021
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline (2020)

    Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline...

    • 20 maart 2021
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline Business (2019) #3

    Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline...

    • 13 maart 2021
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Highline (2018)

    Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Highline (2018)

    4
    • 4 maart 2021
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Highline Business R (2019)

    Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Highline Business...

    • 26 februari 2021
meer reviews
Test: Hyundai i20 vs. Volkswagen Polo

Test: Hyundai i20 vs. Volkswagen Polo

96

De Koreanen zetten hun opmars door. Ook al doet Hyundai het in Nederland niet zo goed als concerngenoot...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Ford Fiesta vs. Volkswagen Polo - Dubbeltest

    Ford Fiesta vs. Volkswagen Polo - Dubbeltest

    119
    • 13 mei 2022
  • PREMIUM
    Ford Fiesta - Renault Clio - Volkswagen Polo - Triotest

    Ford Fiesta - Renault Clio - Volkswagen...

    • 10 mei 2022
  • Nieuws
    Volkswagen schrapt basisversie Polo van prijslijst

    Volkswagen schrapt basisversie Polo van...

    73
    • 8 maart 2022
  • Nieuws
    NCAP: Renault Mégane E-tech Electric en 5 andere nieuwe modellen scoren maximaal

    NCAP: Renault Mégane E-tech Electric en...

    • 2 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Polo 2.0 TSI GTI (2018)

    Volkswagen Polo 2.0 TSI GTI (2018)

    6
    • 22 januari 2022
  • Autotest
    Test: Volkswagen Polo

    Test: Volkswagen Polo

    72
    • 20 januari 2022
  • Reportage
    Hyundai heeft beste multimedia in compacte klasse

    Hyundai heeft beste multimedia in compacte...

    76
    • 8 januari 2022
Merk
Merk
  • Nieuws
    Nieuwe Volkswagen Amarok laat zich zien

    Nieuwe Volkswagen Amarok laat zich zien

    13
    • 27 mei 2022
  • Nieuws
    Overname Europcar door Volkswagen bijna rond

    Overname Europcar door Volkswagen bijna...

    59
    • 26 mei 2022
  • Nieuws
    Volkswagen treft miljoenenschikking met Britten over dieselfraude

    Volkswagen treft miljoenenschikking met...

    123
    • 26 mei 2022
  • Nieuws
    VW Golf R 20 jaar, wat betaal je voor een R32?

    VW Golf R 20 jaar, wat betaal je voor een...

    17
    • 26 mei 2022
  • Nieuws
    Volkswagen brengt unieke 'Half-track Fox' opnieuw tot leven

    Volkswagen brengt unieke 'Half-track Fox'...

    13
    • 25 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen ID3 45kWh 150pk Pure (2021)

    Volkswagen ID3 45kWh 150pk Pure (2021)

    1
    • 25 mei 2022
  • Nieuws
    Dit kost de elektrische Volkswagen ID Buzz

    Dit kost de elektrische Volkswagen ID Buzz

    101
    • 25 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden