AutoWeek 9 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 9 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Volkswagen
  • Golf
17

autoreview

Volkswagen Golf 1.5 eTSI 150pk Style (2020)

Anoniem
  • Review
6 december 2020 om 14:24
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringGolf 1.5 eTSI 150pk Style
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2020
KM-stand laatst2.450 km
Gemiddelde lezerswaardering: 75%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Golf 8 etsi

  • 1.800 km
  • 6 december 2020

Sinds kort in het bezit van een nieuwe Golf 8, 1.5 etsi. Betreft privé aanschaf.
Na een aantal proefritten met meerdere merken, de VW Golf aangeschaft. Toch ook 2 maal proef gereden in de Mazda 3. Met name het prijsverschil tussen de Mazda 3 en VW Golf Style etsi is behoorlijk fors. Echter niet voor de Mazda 3 gekozen om met name onderstaande redenen:
- Eenvoudige rijhulp systemen, dodehoek functioneert via de parkeersensoren, bij de Golf heb je een bereik tot 70 meter middels radar.
- Afwerking lijkt zeer hoogwaardig in de Mazda echter toch minder duurzaam. Kunststof rand om voorstoel kan je zo los trekken en deurbekleding kan je ook bewegen als je er aan trekt.
- Rijcomfort is minder dan bij de Golf.
- Verouderde techniek key less entry inzake inbraakgevoeligheid.

Bij de Golf is inderdaad meer hard plastic aanwezig, met name achterdeuren en onderkant middenconsole, echter is het wel duurzaam en degelijk gebouwd.

De positieve kanten van de Golf op dit moment:
- Online verbonden waardoor brandstof verbruik kan worden afgestemd op de omgeving, denk aan tijdig van het gas af bij rotondes, 30 en 50 km zones. Via online kan de auto dit al ruimschoots aangeven ipv van alleen via een front camera.
- Verbruik brandstof. Zeer zuinige rijstijl, 4.8 liter op de 100 km tot 5.7 liter op de 100 km bij een normale rijstijl.
- Uitgebreide veiligheids systemen. Met name Travel Assist, ook te gebruiken in de bebouwde kom of bij wegwerkzaamheden.
- Rijcomfort is hoogwaardig met multi link achteras en de in mijn auto aanwezige DCC. Hiervoor Passat gereden ook met DCC maar op dat vlak geen verschil.
- Stoelen in de Style uitvoering.
- IQ koplampen, passen zich niet alleen aan bij tegemoetkomend verkeer maar op basis van de omgeving, zoals snelweg of bebouwde kom via online gegevens.
- Online update kan worden uitgevoerd tijdens het rijden, waarbij andere functies kunnen worden blijven gebruikt. Updates gaan vrij snel.
- Keyless entry is voorzien van nieuwe techniek tegen diefstal. Zie online een test van de Adac. Zijn nog maar enkele modellen en merken op dit moment leverbaar met deze techniek.

De negatieve kanten van de Golf
- Aanschafprijs in combinatie met opties.
- Geen progressieve stuurbekrachtiging beschikbaar op de Style in tegenstelling Duitsland.
- Spraakbediening in het Nederlands beperkt, echter in het Duits of Engels zeer uitgebreid, in deze taal kan je nagenoeg alles regelen via spraak. Moet je wel bij instellingen de taal op een van deze landen instellen.
- Geen harde schijf meer voor muziekopslag.
- Geen weergave van een hoogtemeters in het navigatie scherm.
- Geen split screen in het navigatie scherm zoals nog aanwezig was bij de Passat.
- Geen aparte Sim kaart voor telefonie mogelijk, echter e-Sim via Cubic werkt erg goed, ook in het buitenland en tegen relatief lage kosten.
- Iets meer fysieke knoppen voor bediening tijdens het rijden, is toch wel fijner.
- Af en toe een software storing welke de auto tot op heden zelfstandig heeft gereset.

Update december 2020

  • 2.300 km
  • 23 december 2020

Onlangs een systeem storing aan travel assist en hold assist, na korte reset, auto aan en uit, was deze storing opgeheven. Verleden week online update ontvangen en vanaf deze laatste update geen storingen meer. Update nam 20 tot 30 seconden in beslag.

De vaste app van Apple Music in het Discovery Pro systeem geactiveerd, hierdoor kan ik zonder enige connectie met de telefoon Apple Music gebruiken, account is natuurlijk wel gekoppeld aan je Apple-ID. Dataverkeer verloopt dan via Cubic Telecom. Naast Apple Music kan je ook Tidal activeren. Webradio is continue geactiveerd door gebruik te maken van Cubic. Helaas kan je in Nederland nog niet Alexa activeren, dit in tegenstelling tot Duitsland.

Echter, je kan ook switchen tussen spraakbediening van Volkswagen en Siri. Volkswagen is te activeren via spraak of stuurwiel bediening. Drukknop spraakbediening op stuur circa 2 tot 3 seconden ingedrukt houden en systeem schakelt over naar Siri. Voorwaarden: de telefoon moet dan wel gekoppeld zijn.

Bij het bestellen van de auto heb ik ook de optie telefoonvoorbereiding Plus genomen. Hierdoor kan de telefoon verbinding maken met de auto antenne, waardoor er een beter ontvangst is. Eventueel aanrader voor een veel beller, anders zou ik het eigenlijk niet adviseren, niet zoveel meerwaarde indien je alleen privé gebruik maakt van een auto.

Onlangs op de snelweg totaal circa 60 km, met een snelheid van 100 km gereden in de eco instelling, verbruik van deze rit: 4,8 liter op 100 km. Bij normaal gebruik kom ik anders uit op 5,4 tot 5,6 liter op de 100 km, op dit moment.

Overigens onlangs zelf een rit gemaakt in een nieuwe Ford Focus ST line automaat. Rijd echt zeer goed en verfijnd, en ook een mooie auto. Mijn Golf is voorzien van multi link achteras en demperregeling, hierdoor meer comfort met name op wegen met veel korte oneffenheden, ribbels e.d. Het is meer een kwestie van wat iemand aanspreekt, op het vlak van comfort.

Brandstof tank

  • 2.450 km
  • 7 januari 2021

Bedankt voor de positieve reacties !

De opmerking over aantal liters van de brandstoftank en daarop een beslissing nemen bij een benzine auto is opmerkelijk.

De inhoud van de brandstoftank is 50 liter. Indien er 45 liter van toepassing is, heeft dit betrekking op uitvoeringen met een kleinere motorinhoud.

Tot heden geen storingen.

4,8
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
 
  • Houd me op de hoogte over de Volkswagen Golf
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    1.8 Atlanta

    Volkswagen Golf 1.8 Atlanta

    • 1995
    • 175.110 km

    € 1.499

    1.5 TSI 130 pk Comfortline Business | Spiegelpakket | Comfortstoelen | Stoelverwarming |

    Volkswagen Golf 1.5 TSI 130 pk Comfortline Business | Spiegelpakket | Comfortstoelen | Stoelverwarming |

    • 2020
    • 25.075 km

    € 22.800

    Variant 1.0 TSI Highline Business R R-line in en extrerieur led koplampen camera digitaal dashboard navigatie pdc voor en achter zwarte hemel

    Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI Highline Business R R-line in en extrerieur led koplampen camera digitaal dashboard navigatie pdc voor en achter zwarte hemel

    • 2019
    • 30.000 km

    € 26.950

Meer Volkswagen Golf occasions

Lezersreacties (17)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Volkswagen Golf specificaties
  • Volkswagen Golf occasions
  • Volkswagen Golf video's
Advies en informatie
  • Volkswagen Golf tests
  • Volkswagen Golf gebruikersreviews
  • Volkswagen Golf index
PREMIUM
Volkswagen Polo vs. Volkswagen Golf - Klassenstrijd

Volkswagen Polo vs. Volkswagen Golf - Klassenstrijd

Mogen we bij het shoppen in een hoger marktsegment naast extra ruimte ook in andere opzichten...

Lees meer
 

Volkswagen Golf reviews

  • Review
    Volkswagen Golf 1.5 eTSI 150pk Style (2020)

    Volkswagen Golf 1.5 eTSI 150pk Style (2020)

    8
    • 23 januari 2021
  • Review
    Volkswagen Golf 1.5 eTSI 150pk Style (2020)

    Volkswagen Golf 1.5 eTSI 150pk Style (2020)

    17
    • 6 december 2020
  • Review
    Volkswagen Golf 1.5 TSI 130pk Life Business (2020)

    Volkswagen Golf 1.5 TSI 130pk Life Business...

    12
    • 28 september 2020
  • Review
    Volkswagen Golf 1.5 eTSI 150pk Style (2020)

    Volkswagen Golf 1.5 eTSI 150pk Style (2020)

    9
    • 12 augustus 2020
  • Review
    Volkswagen Golf 1.5 eTSI 150pk Style (2020)

    Volkswagen Golf 1.5 eTSI 150pk Style (2020)

    8
    • 8 juni 2020
  • Review
    Volkswagen Golf Variant 1.9 SDI (1999)

    Volkswagen Golf Variant 1.9 SDI (1999)

    • 4 maart 2021
  • Review
    Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI 115pk BlueMotion Connected Series (2016)

    Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI 115pk BlueMotion...

    5
    • 21 februari 2021
meer reviews
Volkswagen Golf GTI Clubsport - Rij-impressie

Volkswagen Golf GTI Clubsport - Rij-impressie

81

Voor wie een GTI te tam is en een R te vierwielaangedreven heeft Volkswagen de Clubsport-versie...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Review
    Volkswagen Golf Variant 1.9 SDI (1999)

    Volkswagen Golf Variant 1.9 SDI (1999)

    • 4 maart 2021
  • Autonieuws
    Volkswagen Golf GTI Clubsport 45 viert jubileum

    Volkswagen Golf GTI Clubsport 45 viert...

    41
    • 26 februari 2021
  • Autonieuws
    Volkswagen Golf GTI Clubsport 45 wordt feesteditie

    Volkswagen Golf GTI Clubsport 45 wordt...

    35
    • 24 februari 2021
  • Review
    Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI 115pk BlueMotion Connected Series (2016)

    Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI 115pk BlueMotion...

    5
    • 21 februari 2021
  • Review
    Volkswagen Golf 1.4 TSI GTE (2015)

    Volkswagen Golf 1.4 TSI GTE (2015)

    4
    • 21 februari 2021
  • Review
    Volkswagen Golf R32 (2006)

    Volkswagen Golf R32 (2006)

    1
    • 20 februari 2021
  • Review
    Volkswagen e-Golf (2015)

    Volkswagen e-Golf (2015)

    2
    • 19 februari 2021
Merk
Merk
  • Autonieuws
    Volkswagens ID3 en ID4 krijgen over-the-air updates

    Volkswagens ID3 en ID4 krijgen over-the-air...

    26
    • 4 maart 2021
  • Review
    Volkswagen Golf Variant 1.9 SDI (1999)

    Volkswagen Golf Variant 1.9 SDI (1999)

    • 4 maart 2021
  • Autonieuws
    Volkswagen ID4 goedkoper dankzij 52 kWh-versies

    Volkswagen ID4 goedkoper dankzij 52 kWh-versies

    84
    • 4 maart 2021
  • Review
    Volkswagen Polo 1.2 TDI BlueMotion Comfortline (2010)

    Volkswagen Polo 1.2 TDI BlueMotion Comfortline...

    • 3 maart 2021
  • Volkswagen ID3 - welkom duurtest

    Volkswagen ID3 - welkom duurtest

    151
    • 2 maart 2021
  • Review
    Volkswagen ID3 58kWh 1st (2020)

    Volkswagen ID3 58kWh 1st (2020)

    10
    • 2 maart 2021
  • Autonieuws
    Volkswagen ID Buzz als eerste autonoom op weg

    Volkswagen ID Buzz als eerste autonoom...

    25
    • 1 maart 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep