Toyota Yaris 1.5 Hybrid Executive (2021) #2

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Executive (2021)

UitvoeringYaris 1.5 Hybrid Executive
Bouwjaar2021

Fijn gereden toch voor de toyota Cross gekozen.

Na 1,5 jaar veel rij plezier gehad te hebben , heb ik na 3 Yarissen besloten een Yaris Cross te kopen. Alle 3 zijn ze mij zeer goed bevallen . Maar de laatste is wel met uitzondering de beste .VOORDELEN De wegligging vind ik super . Hij is redelijk snel , wel met wat motorgeluid ( bij hard optrekken) vanwege de 3 cilinder . Maar daar kan ik heel goed mee leven. De half lederen stoelen zitten zeer goed voor mij 1.70m. De knoppen zitten allemaal op de juiste plaats . De airco en radio is gelukkig via knoppen makkelijk te bedienen. Het audio geluid is goed tot zeer goed 8 speakers .Het verbruik over de 12687 km is 1: 25,4 en heb 40% electrisch gereden . De yaris heeft 1 beurt gehad van 154€ dus dat valt ook mee. In 1,5 jaar heb ik 1 storing gehad , en is er een nieuwe sensor geplaatst nadat ik 3 dagen een Yaris Cross te leen heb gehad.
NADELEN : Het gepiep als je over een lijn rijdt en de auto aan je stuur trekt. De adaptieve cruisecontrol werkt goed maar kan wel redelijk onverwacht remmen en te traag weer optrekken. De auto kan bij het terug rijden een grasspriet herkennen als een opstakel en plots helemaal in de ankers schieten zodat je een lichte hartverzakking krijgt. Ook bij vooruit rijden heb ik het een paar keer gehad op een rotonde. Je hartje slaat echt 5 x over. Wat verder opvalt is het vrij kartonnige zijdeur paneel , waar snelle witte vlekken opkomen , maar met een doekje wel afneembaar zijn. Tot zover mijn Yaris . Ik hoop over enkele weken de Cross te krijgen.

PRIVATE LEASE Toyota Yaris