en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Uitvoering | Model S 90D |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2016 |
Jaar van aanschaf | 2016 |
KM-stand laatst | 38.000 km |
Leuke aspecten: snel, lage bijtelling, nooit meer tanken, bediening is eigenlijk best fijn met het grote touchscreen.
Navigatie prima ook vanwege de koppeling met de agenda.
Minder leuk: onbalans in de wielen, sensor of line, raam lijkt niet goed te sluiten, aanbetaling waren ze even vergeten terug te storten ....€ 2000,00 !
Kan pas over tien dagen terecht om bovenstaande problemen te laten nakijken / repareren.
geen autosteering en cruisecontrol tot die tijd....:-( .
Maar ik was voorbereid op een ander service niveau en ook op mindere kwaliteit van de auto dus ik zeur maar niet.
Als je dat wil moet je een Bmw kopen en 700 € bijtelling betalen per maand...
Ik ben nu weer 20K kilometer verder en eerlijk is eerlijk, na de eerste problemen gaat het eigenlijk prima met de Tesla.
Geen enkel probleem meer gehad en als je gewend raakt aan de auto is het een hele plezierige cruiser. Ja, je kan af en toe even lekker snel optrekken en dat blijft leuk maar uiteindelijk is het vooral een aangename en rustgevende auto voor dagelijks gebruik.
Een aantal dingen vallen op.
Bijvoorbeeld het one-pedal driving. Je remt veel minder vaak en gaat ook anders rijden, relaxter.
Ook de bediening van de navi, audio en autoinstellingen etc. is uiteindelijk toch een stuk handiger dan een conventionele knoppen bediening.
Ik vergelijk het dan met de BMW en die was al erg prettig en logisch. Maar de Tesla is logischer.
Het is toch een beetje het verschil tussen de Nokia en de iPhone. Toen de iPhone kwam was de Nokia in vergelijking meteen een achterhaald concept.
De enorme kostenbesparing en prettige rij ervaring zorgen voor een winnende combinatie.
Zolang er geen goede alternatieven komen zal de Tesla voorlopig dé voorloper blijven.
Na meer dan 20K Km kan ik dan ook niet anders zeggen dan dat het achteraf een prima keuze is gebleken.
Nog even ter onderbouwing: Ik bespaar iedere maand t.o.v. de 5 serie touring: € 500,00 bijtelling / € 400,00 brandstof / € 140,00 wegenbelasting, € 95,00 verzekering = € 1.135,00 per maand.
Na 10 maanden: € 11.350,00 !!
Dat gaat zo voorlopig nog 4 jaar door en dus opgeteld bespaar ik: € 68.100,00 door in een Tesla te rijden.
Daar kunnen argumenten als gebrek aan motor geluid, betrouwbaarheid, fout imago enz. enz. niet tegen op. Vooral niet omdat die eigenlijk nergens op berusten behalve dan op de mening van een paar Die Hard auto liefhebbers die lijken te willen dat iedereen in een of ander scheurijzer rond rijdt.
Er valt veel te zeggen voor stilte en rust. Voor jezelf en ook voor anderen. Als dat dan ook nog eens enorm veel kosten bespaart is de keuze niet zo moeilijk.
Ik ben nu weer 20K kilometer verder en eerlijk is eerlijk, na de eerste problemen gaat het eigenlijk prima met de Tesla.
Geen enkel probleem meer gehad en als je gewend raakt aan de auto is het een hele plezierige cruiser. Ja, je kan af en toe even lekker snel optrekken en dat blijft leuk maar uiteindelijk is het vooral een aangename en rustgevende auto voor dagelijks gebruik.
Een aantal dingen vallen op.
Bijvoorbeeld het one-pedal driving. Je remt veel minder vaak en gaat ook anders rijden, relaxter.
Ook de bediening van de navi, audio en autoinstellingen etc. is uiteindelijk toch een stuk handiger dan een conventionele knoppen bediening.
Ik vergelijk het dan met de BMW en die was al erg prettig en logisch. Maar de Tesla is logischer.
Het is toch een beetje het verschil tussen de Nokia en de iPhone. Toen de iPhone kwam was de Nokia in vergelijking meteen een achterhaald concept.
De enorme kostenbesparing en prettige rij ervaring zorgen voor een winnende combinatie.
Zolang er geen goede alternatieven komen zal de Tesla voorlopig dé voorloper blijven.
Na meer dan 20K Km kan ik dan ook niet anders zeggen dan dat het achteraf een prima keuze is gebleken.
Nog even ter onderbouwing: Ik bespaar iedere maand t.o.v. de 5 serie touring: € 500,00 bijtelling / € 400,00 brandstof / € 140,00 wegenbelasting, € 95,00 verzekering = € 1.135,00 per maand.
Na 10 maanden: € 11.350,00 !!
Dat gaat zo voorlopig nog 4 jaar door en dus opgeteld bespaar ik: € 68.100,00 door in een Tesla te rijden.
Daar kunnen argumenten als gebrek aan motor geluid, betrouwbaarheid, fout imago enz. enz. niet tegen op. Vooral niet omdat die eigenlijk nergens op berusten behalve dan op de mening van een paar Die Hard auto liefhebbers die lijken te willen dat iedereen in een of ander scheurijzer rond rijdt.
Er valt veel te zeggen voor stilte en rust. Voor jezelf en ook voor anderen. Als dat dan ook nog eens enorm veel kosten bespaart is de keuze niet zo moeilijk.
Dag allemaal, even even een update.
Helemaal niets aan de hand met de Tesla. Echt niets. Nada. Rien.
Hij had eigenlijk een 'beurt' moeten hebben na 20K Kilometers maar ja, wat doen ze dan ? Even dingetjes nalopen maar feitelijk valt er niet veel na te lopen of bij te vullen of aan te spannen enz enz.
Begin me toch af te vragen waar al die mensen die beweren dat Tesla een crap automerk is dat op baseren.
Maar goed, blijf gerust maar denken dat ik dom ben omdat ik in een ernstig onbetrouwbare Tesla rond rijdt.
Ik heb in ieder geval nergens last van en moet er niet aan denken dat ik weer in een sjoemel diesel of benzine slurpende en belasting zuigende auto ga rijden.
Gewoon relaxed in de Tesla cruisen, beetje laden hier en daar , espressootje erbij, could be worse mate , cheers :-)
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.