Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Tesla
  • Model S

Tesla Model S 75 Business Economy (2018)

autoreview

29
Tesla Model S 75 Business Economy (2018)
Tesla Model S 75 Business Economy (2018)Tesla Model S 75 Business Economy (2018)Tesla Model S 75 Business Economy (2018)Tesla Model S 75 Business Economy (2018)Tesla Model S 75 Business Economy (2018)Tesla Model S 75 Business Economy (2018)Tesla Model S 75 Business Economy (2018)Tesla Model S 75 Business Economy (2018)Tesla Model S 75 Business Economy (2018)Tesla Model S 75 Business Economy (2018)Tesla Model S 75 Business Economy (2018)Tesla Model S 75 Business Economy (2018)Tesla Model S 75 Business Economy (2018)Tesla Model S 75 Business Economy (2018)Tesla Model S 75 Business Economy (2018)Tesla Model S 75 Business Economy (2018)Tesla Model S 75 Business Economy (2018)Tesla Model S 75 Business Economy (2018)Tesla Model S 75 Business Economy (2018)Tesla Model S 75 Business Economy (2018)Tesla Model S 75 Business Economy (2018)Tesla Model S 75 Business Economy (2018)Tesla Model S 75 Business Economy (2018)Tesla Model S 75 Business Economy (2018)Tesla Model S 75 Business Economy (2018)Tesla Model S 75 Business Economy (2018)
WDMVX
  • WDMVX5
  • Gebruikersreview
19 juli 2018 om 15:52
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringModel S 75 Business Economy
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2018
KM-stand laatst48.000 km
Lezerswaardering: 76%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ik zou nu voor de Jaguar gaan...

  • 9.820 km
  • 19 juli 2018

Sinds maart hoor ik blijkbaar bij de 'Tesla familie'; sinds die tijd rij ik met een Model S75D. Binnen marketing hebben ze het vaak over een perfecte start die cruciaal is voor de klant relatie. Die had ik in Tilburg niet en na vier maanden ben ik dan ook geenszins een gelukkig lid van de Tesla familie.

De levering moet een zogenaamd speciaal moment zijn met een 'personal touch' - Je wordt immers een nieuw lid van de "Tesla family". Voor een wagen van pak-m-beet een ton mag je dan ook wel wat verwachten. Probleem is echter dat Tesla nogal kwartaal gedreven is en dat customer experience vrij direct door de drain gaat op het einde van een kwartaal onder leveringsdruk.

De aandacht van de medewerker die de wagen moet afleveren, moet verdeeld worden over 2 tot 3 familieleden. Ik moest 3 kwartier wachten voordat de beste jongen klaar was met mijn buurman. Toen hij klaar was had hij weinig te vertellen. Drie kwartier zitten wachten op het ondertekenen van papieren en het noteren van de missende kabels en adapters; want deze waren niet op voorraad in Tilburg. Zouden door SEC (Tesla speak voor Service Center) Amsterdam worden nageleverd.

Tot op de dag van vandaag heeft Tesla deze nog niet geleverd. Aangezien ik louter de Mennekes laadkabel gebruik is het voor mij geen direct probleem, maar na 5 jaar moet ik de wagen wel weer inleveren en verwacht de leasemaatschappij deze kabels wel terug. 5 jaar blijkt echter in het Elon Musk universum een redelijke termijn te zijn voor leveringen, dus ik heb nog de tijd.

Terug naar Tilburg - Na ondertekening van de documenten naar huis. Dan moeten ze bij Tesla wel even checken of de bandenspanning goed is. Blijkbaar waren de ventielen niet goed aangedraaid en liepen de banden langzaam leeg. Op het parkeerterrein kon de wagen weer terug. Kan natuurlijk gebeuren en geeft je de gelegenheid om nogmaals een uur te verblijven in de 'lounge' met uitzicht op de assemblagelijn. Netto ervaring van deze aflevering – Onvolledig, langdradig en incorrect.

Na pak-m-beet 4 uur op weg naar huis. Auto is voor mij prima en ik heb geen op of aanmerkingen op het rijgedrag. Rechtdoor is het een prima wagen, voor het gooi en smijtwerk in bochten is de wagen niet geschikt. In de gemiddelde parkeergarage is het passen en meten en met name de brede heupen kunnen een probleem zijn in wasstraten.

Leer trouwens hoe je de auto moet resetten... je hebt het nodig. De midden console (in Tesla speak MCU) loopt regelmatig vast om redelijk onduidelijke redenen. Spotify, navigatie, inlogproblemen tot en met meldingen aangaande de luchtvering; een reset doet wonderen. Soms loopt navigatie dusdanig vast dat zelfs een reset niet werkt. Regelmatig op weg naar een bestemming een vastloper gehad die niet te verhelpen was. Vervolgens verder door navigeren op Google Maps op de mobiele telefoon.

Ten aanzien van nattigheid; De auto heeft geen echte regensensor maar vertrouwt op de Autopilot 2.0 sensoren. Die snapt regen echter niet in combinatie met een wolkendek. Aangezien dit een vrij veel voorkomende combinatie is, is deze Beta feature volledig onbruikbaar. Maar goed, volgens Elon dus Beta, we moeten als familielid nog even geduld hebben.

Nu we het toch over Autopilot 2.0 hebben... dat impliceert een 1.0 - Er is inderdaad een Autopilot 1.0 en deze werd geleverd door een andere leverancier en was (en is nog steeds) op een aantal gebieden een stuk beter dan Autopilot 2.0. Roerganger Elon heeft mid 2017 beloofd dat Autopilot 2.0 zo spoedig mogelijk de functionaliteit van Autopilot 1.0 zouden evenaren. We wachten nog vol spanning, maar op het moment van schrijven is dat er nog steeds niet gekomen. Ervaring in een AP1 loaner van Tesla geeft nog altijd een stabieler gedrag, met name in bochten en bij lane change. Zoals met zoveel bij Tesla, voor Autopilot 2.0 verbeteringen zijn geen tijdslijn aangegeven, dus ook hier de factor m.b.t. Tesla ruimtetijd.

Uberhaupt is autopilot en autopark een stukje vapourware van de bovenste plank. Autopilot is in principe een adaptive cruise control die je enigszins tussen de lijntjes kan houden. Niet te blindelings op vertrouwen want bij slechtere belijning en nieuwe situaties (die nog niet op de kaart staan) kan dit tot verrassende weggedragingen leiden. Achterliggers kunnen op onverklaarbare momenten verrast worden door een spontane remactie.

Sinds de nieuwe update ziet de wagen nu ook de auto's in de banen naast je eigen rijstrook. Die krijg je dan in het instrumenten cluster te zien. Ik weet dat je dit ook door de voorruit zien, maar je moet de functionaliteit beoordelen op zijn merites. De autopilot doet blijkbaar niets met die info; als je voorganger uit de rijbaan schuift schiet de wagen door naar de maximum snelheid en haalt gewoon rechts in. Met name op de A2 vervelend, waar hele volksstammen met 95 km in de middelste banen rijden.

Autopark is een leuke term in het configuratiescherm, maar de wagen herkent maar zelden parkeermogelijkheden. Het blijkt vooral te correleren met verkeerslichten waarbij de middenberm wordt aangegeven als mogelijke parkeer optie. Naast het feit dat je niet zit te wachten op het advies is het ook geenszins een legale parkeermogelijkhed.

Nu werkt bij mij sinds de levering van de wagen het 'automatische parkeersysteem' überhaupt bijna nooit omdat het wordt uitgeschakeld. De sensor achter mijn rechter achterwiel blijkt problemen te hebben waardoor het volledige systeem wordt uitgezet. Vooral bij regen. Met een luide melding maakt de auto mij hiervan bewust, elke keer als ik langzamer ga dan pak-m-beet 15 a 20 km per uur. Da's dus minimaal 12 keer per rit. Mijn vrouw wordt er gek van en prefereert haar oude vertrouwde MII.

Je kunt als familielid de homebase van je wagen - Tesla - bellen. Na ongeveer 20 tot 30 minuten wachttijd kom je eindelijk bij iemand uit die je gaat vertellen dat ze je wagen gaan uitlezen (altijd volgende week) en dat ze je terugbellen met de diagnose. Terugbellen doen ze bij Tesla niet; je moet zelf terugbellen m.b.t. de diagnose. Bij mijn eerste diagnose stelden ze dat de kentekenplaat voor de betreffende sensor zat. Naar mijn weten zit mijn kentekenplaat ergens anders, maar goed, de data zal het wel goed hebben. Afspraak gemaakt. Da's altijd minimaal 4 tot 6 weken later, want ongeveer 15 tot 25% van de geleverde Tesla vloot staat blijkbaar binnen bij een SEC om gerepareerd te worden. Daar kunnen ze blijkbaar in Noorwegen over meepraten.

Gedurende het wachten op de initiele reparatie van het sensor probleem begaf vervolgens het instrumentenpaneel (cluster) het. Langzaam verscheen er een zwarte streep door het scherm. Nog een melding gemaakt bij het SEC om vervolgens een aantal weken later de auto in te leveren in Amsterdam. Gelijk nog eens het issue met de parkeersensor uitgelegd en ook aangegeven dat de kabelloop van de Frunk (dat is de voorste bagageruimte) niet optimaal was. Dat laatste was volgens Tesla gewoon en hoort bij een Amerikaanse bouwkwaliteit... Waarvan akte.

Van die Amerikaanse bouw kwaliteit was ik al op de hoogte - Na afloop van een wasbeurt in de wasstraat staat het water in de wagen, rubbers sluiten niet perfect. Zitten eigenlijk erg los. Bij een onhandige uitstap actie trok mijn jongste dochter de rubbers mee. Heb ik in mijn vorige auto's nooit meegemaakt, maar een keer moet de eerste keer zijn.

Panelen zitten relatief los. Kieren en ruimte in het interieur. Geeft wat gerammel maar heeft ook zijn voordelen. De monteur van LoJack grapte dat Tesla zijn favoriete wagen was - geen gereedschap nodig om in te bouwen. Weet niet of mij dat als berijder nu een Premium gevoel geeft, maar goed, toen ik hem bezig zag snapte ik zijn punt.

De eenvoud van de constructie is geen indicatie voor een snelle servicebeurt - Als je dan uiteindelijk aan de beurt bent.... Inzicht in doorlooptijd kunnen ze bij Tesla niet geven.

"We zijn druk meneer, kijkt u maar eens naar binnen, al deze wagens zijn nog voor u...' - Bij een blik naar binnen is je verwachting inderdaad gelijk gecorrigeerd. De ruimte bij Tesla staat bomvol met wagens, stuk of 50. Dat gaan ze binnen een dag inderdaad niet redden. Een status update krijg je niet van Tesla. Op vrijdag maar eens bellen (dinsdag ingeleverd) - Ze hebben geen idee. Na een week een belletje, wagen gerepareerd, instrumentenpaneel vervangen. Bij het afhalen maar eens geïnformeerd naar de parkeersensor. Al via collega's gehoord dat ze bij het SEC Amsterdam wel eens wat vergeten.

Ze waten het niet vergeten, maar wat schetst mij, als nieuwbakken familielid, de verbazing: Volgens Tesla functioneert deze naar behoren en moet je in geval van regen niet vertrouwen op je sensoren omdat deze dit soort gedrag kunnen vertonen.

Als ik vervolgens aangeef dat het altijd dezelfde sensor is en dat mijn vorige auto's (respectievelijk VW, Seat, BMW, Renault, Volvo, Mazda en Audi) dit gedrag niet hadden, wordt weer gerefereerd naar de Amerikaanse bouwkwaliteit en krijg ik een extract onder mijn neus uit de gebruiksaanwijzing waarin inderdaad staat dat bij regen de sensoren een foutieve melding kunnen geven. Voor het gemak maken ze hiervan een kopietje die ze meeleveren met de factuur. Sympathiek, maar als familielid bekruipt mij het gevoel dat ik van de koude kant ben.

Maar ja, binnen elke familie moet je dealen met de shit, dus als lid van de Tesla familie moet ik dus ook met de onhebbelijkheden dealen, dus vervolgens doorgereden. Halverwege juni geeft de wagen dezelfde problemen bij droog weer (het is immers dan al een tijdje droog). Nogmaals Tesla support bellen - Volgende week een diagnose meneer - Tuurlijk, voorspelbaar. Weekje later bellen om vervolgens te horen dat de sterke zon op dit moment het gedrag van deze sensor zou kunnen verklaren. Jawel, mijn Californische koets van een ton heeft parkeersensoren die niet met zonlicht kunnen omgaan. 't Is maar dat je het weet. Ik kan dus mijn parkeersensoren niet gebruiken bij sneeuw, regen, mist en bij fel zonlicht. Begin mijzelf nu een beetje het zwarte (in Tesla termen 'solid black') schaap van de familie te voelen - Laten we eerlijk zijn, die is er in veel families.

De betreffende engineer kon mij niet vertellen onder welke omstandigheden de werking wel zou worden gegarandeerd. Waarschijnlijk op de interne track in Tilburg. De klantrelatie c.q. familieband wordt nu echter wel heel erg op de proef gesteld. Na wat aandringen leek het de betreffende engineer inderdaad verstandig om de betreffende sensor te vervangen. Natuurlijk weer zo'n 5 tot 6 weken later.

Als familielid voel je je toch niet volledig serieus genomen. Begin juli toch maar eens bellen met Tesla. Heel begripvolle dame, maar de agenda zit tot september vol en we mogen niet schuiven of meer werk aannemen. Blijkbaar staat nog steeds 15 tot 20% van de NL vloot binnen.

Nu is de bouwkwaliteit van Tesla niet mijn probleem en verwacht ik gewoon service voor een wagen van 100K met premium aspiraties; dus geëscaleerd en vervolgens krijg je een Quality Assurance Advisor aan de lijn.

Na mijn eerste 4 maanden enigszins verbaast dat ze zo'n rol hebben, maar bij nader inzien is het ook maar een 'Advisor'. Want kwaliteit lijkt niet zo'n prioriteit te zijn.

Na initieel contact hoor je ook van deze advisor niets meer en na een mailtje komt de bekende reactie dat het onderdeel er niet is. Onderdeel is niet voorradig - Wagen zit bomvol sensoren maar blijkbaar geen plankje in Amsterdam Zuidoost met reserve sensoren.

Na 4 maanden heb je het gevoel dat Tesla zwaar onder druk staat en gewoon kopje onder zal gaan wanneer er maar een paar gevestigde autoproducenten op de markt gaan komen met vergelijkbare wagens en een goed dealer netwerk. Het spanningsveld tussen dealer en importeur lijkt toch voor de klant voordelige kantjes te hebben. Met betrekking tot service en bouwkwaliteit is Tesla nog lichtjaren achterop op andere auto producenten en is het model wat ze nu hanteren voor service, niet schaalbaar en voor de eindklant uitermate onbevredigend. Met een Model 3 aan de horizon zal dit waarschijnlijk geenszins beter worden.

Kortom, met nieuwe EV's aan de horizon zou ik even wachten en als je nu moet kiezen, zou ik Tesla kiezen als je veel gebruik wilt gaan maken van het SUC netwerk. Anders is de case voor de Jaguar I-Pace snel gemaakt, betere bouwkwaliteit en betere aftersales.

Reparatie uitgevoerd

  • 11.008 km
  • 28 augustus 2018

De reparatie aan de parkeersensor is eind juli uitgevoerd en de extra kabel geleverd. Volgens Tesla was de lak op de betreffende sensor te dik vanaf fabriek, waardoor deze issue is ontstaan. Het issue is verholpen, de (autonome) parkeerkwaliteiten zoals eerder beschreven zijn niet aanzienlijk verbeterd (De wagen heeft firmware 28.5). Met betrekking tot issues: De LED dagrijverlichting lijkt nu de geest te geven aan een zijde, hiervan zal ik binnenkort maar eens melding maken bij Tesla.

Ik ben direct na de reparatie op vakantie gegaan en interessant in deze context is natuurlijk "vampire drain'. De batterij loopt heel langzaam leeg als de wagen geparkeerd is. De grote vraag is: Hoeveel lading ga je overhouden na 3 weken stilstand. Dit is een interessant gegeven als je, bijvoorbeeld, naar Schiphol rijdt en nog (zelfstandig) terug zou willen komen.

De wagen is met 379 km range weggezet op 21:00 op 29 juli; op 23 augustus om 17:40 had de wagen nog 307 km range over. Always online uit, voor de rest geen settings gewijzigd. Dit lijkt mij zeer acceptabel (zo'n 70 km verlies in pak-m-beet 3 weken). Echter wel een dingetje om rekening mee te houden. Wagen niet langdurig (3 weken of meer) wegzetten met een range die lager is dan pak-m-beet 80 km; dat kan duur worden (sleepkosten en mogelijke vervanging van de 12V batterij).

Het verbruik op mijn dagelijkse ritten is ongeveer 19 kWh per 100 km. Dat is een mix van provinciale wegen en de A2 op de autopilot. De prijs voor 19 kWh aan een publieke paal van de Nuon is € 5,30 (exclusief BTW). Ik heb geen eigen terrein, daarom maak ik gebruik van de publieke infrastructuur. Er zitten nogal wat (kleine) verschillen tussen de tarieven. Bij Greenflux betaal je voor dezelfde 19 kWh € 4,96 (exclusief BTW), bij LMS € 5,24 en bij Allego € 5,37.

De range van de batterij loopt iets achteruit, maar lijkt nu stabiel. Ik ben begin april begonnen met een max range (100% laden) van een kleine 397 km. Deze is nu gezakt naar 387 km. Volgens Tesla is dit niet de slijtage van de batterij, maar een verbetering van het inschatten van de werkelijke range door de wagen.

Normaliter zal je de wagen louter voor langere ritten 100% vol laden, voor normaal dagelijks gebruik laadt je de wagen tot pak-m-beet 85%. De wagen geeft dit zelf aan. Dit ging bij mij in de loop van de tijd van 345 km naar 349 km.

Service blijft bedroefend

  • 12.365 km
  • 12 september 2018

De auto rijdt prima, maar toch weer defecten en issues.... en de evidente dramatische service van Tesla. Laatste week van augustus de eerder genoemde issue met de dagrijverlichting bij Tesla gemeld. Voor de eerste keer binnen 10 minuten een service adviseur aan de telefoon gekregen.

Helaas jammer dat deze 'service adviseur' mij in de middag voor niets naar Amsterdam Zuid Oost liet komen. Naast het feit dat je op hun terrein bijna nergens je wagen kwijt kan, mee dan een half uur in de rij gestaan om vervolgens te vernemen dat er geen werkorder was, dus waarom durfde ik te komen. Lang gesprek ingekort: De koplamp unit was niet op voorraad in Amsterdam, ze konden niets doen. De evidente excuses en de verzekering dat de koplamp unit direct zou worden besteld.

Indien aanwezig in Tilburg (lees Europa), zouden ze de week erop op lokatie de unit kunnen vervangen. Aangezien ik nog niets van Tesla heb gehoord (het is nu twee weken later), neem ik aan dat deze koplamp unit niet aan deze kant van de oceaan voorradig is en waarschijnlijk over een week of 6 binnen zal zijn.

Helaas zijn de issues niet gebleven bij de dagrijverlichting. Het midden console scherm (Tesla speak: MCU) heeft last van banding (donkere gele randen in de LCD aan de zijkanten van het scherm) en loopt regelmatig vrij definitief vast.

'Banding' is een vrij algemeen bekende issue en elke Tesla krijgt er last van. Het is cosmetisch, maar voor een ton mag je wat betere kwaliteit verwachten.

Vastlopen van de MCU is wel een issue, verwarming, airco, verlichting tot en met radio/spotify/telefoon kun je niet meer bedienen. Een reset (in welke mate dan ook) helpt niet, je moet maar hopen dat de MCU weer wakker wordt. Het probleem is dat dit soms niet het geval en je gedurende langere tijd zonder deze functionaliteit zit.

De problemen met de MCU weerhouden mij er een beetje van om de nieuwe pincode functionaliteit te gebruiken. Hierdoor kun je keyless entry weer aanzetten en moet je een pincode invoeren om daadwerkelijk te rijden (is dus een maatregel tegen diefstal). Als je MCU zwart blijft kun je naar mijn idee de pincode niet invoeren en sta je stil. Ik heb geen empirisch bewijs, maar mij lijkt het even niet het moment om deze optie te gaan gebruiken.

Vandaag 1 uur en 20 minuten in de wacht gestaan bij Tesla Amsterdam om te checken wat de status van de koplamp is en de issue met de MCU te melden, ik heb het maar opgegeven en opgehangen. Waarschijnlijk waren ze in Amsterdam al stoned....

Jaartje verder....

  • 48.000 km
  • 13 september 2019

De auto rolt nu al een jaartje na de opstart issues hierboven probleemloos door 't land. De gele banden zijn nog steeds om het scherm(MCU), volgens Tesla cosmetisch waardoor het niet onder garantie valt... Tja, zo ken ik er nog wel eentje... Updates lopen goed en lijken stabieler te worden. Zelfrijdende functionaliteit is redelijk, maar lane change is toch wel trager geworden. Nog altijd erger ik mij aan de ruitenwissers, autowiper (hoe ze het ook noemen) is matig tot slecht. Voor de rest eigenlijk geen grote issues meer en gewenning aan de quircks...

  • Rijd je zelf met een Tesla Model S? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Tesla Model S
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Tesla Model S 85D FREE SUPERCHARGING/AUTO PILOT/MARGE-AUTO

    Tesla Model S 85D FREE SUPERCHARGING/AUTO PILOT/MARGE-AUTO

    • 2016
    • 179.900 km

    € 39.999

    Tesla Model S 75D Base Pano Bovag garantie

    Tesla Model S 75D Base Pano Bovag garantie

    • 2018
    • 140.871 km

    € 54.450

    Tesla Model S 90D Base

    Tesla Model S 90D Base

    • 2017
    • 93.715 km

    € 53.950

Meer Tesla Model S occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Tesla Model S (facelift 2021 @ pag. 4)

    254
    • 3 oktober 2021

Lezersreacties (29)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Tesla Model S specificaties
  • Tesla Model S occasions
  • Tesla Model S video's
Advies en informatie
  • Tesla Model S tests
  • Tesla Model S gebruikersreviews
  • Tesla Model S index
PREMIUM
Dragrace Porsche 911 Turbo S versus Tesla Model S - Special

Dragrace Porsche 911 Turbo S versus Tesla Model S - Special

Decennialang was de Porsche 911 Turbo S de ongekroonde koning van de sprint. Natuurlijk, er...

Lees meer
 

Tesla Model S reviews

  • Gebruikersreview
    Tesla Model S 75D (2018)

    Tesla Model S 75D (2018)

    4
    • 14 december 2021
  • Gebruikersreview
    Tesla Model S 75D (2017)

    Tesla Model S 75D (2017)

    1
    • 28 augustus 2021
  • Gebruikersreview
    Tesla Model S Long Range (2019)

    Tesla Model S Long Range (2019)

    31
    • 28 november 2020
  • Gebruikersreview
    Model S 100D (2017)

    Model S 100D (2017)

    5
    • 20 augustus 2019
  • Gebruikersreview
    Tesla Model S 100D (2018)

    Tesla Model S 100D (2018)

    28
    • 29 mei 2019
  • Gebruikersreview
    Tesla Model S 75D (2018)

    Tesla Model S 75D (2018)

    16
    • 15 maart 2019
  • Gebruikersreview
    Tesla Model S 100D (2018)

    Tesla Model S 100D (2018)

    8
    • 4 maart 2019
meer reviews
Porsche 911 Turbo S vs. EV's - Dragrace

Porsche 911 Turbo S vs. EV's - Dragrace

247

Sinds jaar en dag is de Porsche 911 Turbo S één van de snelste sprinters ter wereld. Maar uit...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Achtergrond
    Koopwijzer Tesla Model S - alles wat je weten moet over de Model S als occasion

    Koopwijzer Tesla Model S - alles wat je...

    259
    • 5 maart 2022
  • Nieuws
    Musk: 'Tesla Model S met 950 kilometer actieradius had al jaar geleden gekund'

    Musk: 'Tesla Model S met 950 kilometer...

    237
    • 3 maart 2022
  • Nieuws
    Tesla Model S met ruim 1.200 kilometer actieradius

    Tesla Model S met ruim 1.200 kilometer...

    158
    • 5 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Tesla Model S 75D (2018)

    Tesla Model S 75D (2018)

    4
    • 14 december 2021
  • Nieuws
    Op zoek naar een gebruikte Tesla Model S

    Op zoek naar een gebruikte Tesla Model...

    164
    • 20 november 2021
  • Nieuws
    Dit vonden we negen jaar geleden van de Tesla Model S

    Dit vonden we negen jaar geleden van de...

    104
    • 1 november 2021
  • Gebruikersreview
    Tesla Model S 85 Performance (2013)

    Tesla Model S 85 Performance (2013)

    9
    • 12 oktober 2021
Merk
Merk
  • Nieuws
    Tesla Superchargers ook in België voor andere merken beschikbaar

    Tesla Superchargers ook in België voor...

    57
    • 18 mei 2022
  • Nieuws
    Tesla Cybertruck in Nederland niet meer te bestellen

    Tesla Cybertruck in Nederland niet meer...

    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    'Tesla toch niet naar Indiase markt'

    'Tesla toch niet naar Indiase markt'

    84
    • 13 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Tesla Model 3 Long Range AWD (2021)

    Tesla Model 3 Long Range AWD (2021)

    2
    • 8 mei 2022
  • Nieuws
    Tesla Model 3 populairste auto in Europa

    Tesla Model 3 populairste auto in Europa

    325
    • 2 mei 2022
  • Nieuws
    Hoeveel capaciteit heeft accu van Tesla Model 3 LR na ruim 130.000 km?

    Hoeveel capaciteit heeft accu van Tesla...

    470
    • 30 april 2022
  • Nieuws
    Elon Musk verkoopt miljarden aan Tesla-aandelen

    Elon Musk verkoopt miljarden aan Tesla-aandelen

    146
    • 29 april 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden