Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Saab
  • 9-3 Sport Sedan

Saab 9-3 Sport Sedan 1.9 TTiD 130pk Norden Exklusiv (2011)

autoreview

9
Saab 9-3 Sport Sedan 1.9 TTiD 130pk Norden Exklusiv (2011)
Anoniem
  • Gebruikersreview
6 maart 2019 om 22:06
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering9-3 Sport Sedan 1.9 TTiD 130pk Norden Exklusiv
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2018
KM-stand laatst319.000 km
Lezerswaardering: 83%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mijn eerste (en laatste?) Saab

  • 245.000 km
  • 6 maart 2019

Wat kies je als je een jonge auto zoekt die goedkoper is in de vaste lasten dan je huidige C-segmenter? Inderdaad, een Saab. Logisch? Nee.

Het zoekproces zal ik jullie besparen. Het is tenslotte een auto review en geen keuze review. Wel wil ik vooraf graag mijn referentiekader met jullie delen, zodat jullie de review op waarde kunnen schatten.
Ik vergelijk de auto hoofdzakelijk met een Citroen C5 2.0 hdi, een Renault Laguna 1.5 DCI en een Volvo V60 d2.

Tja, en toen. Toen kwam ik op het spoor van een Saab 93 1.9 TID uit 2011. Eigenlijk ouder dan ik wilde, en ook zwaarder dan ik wilde. Maar wat is het toch een mooie auto hé? Toch maar even kijken.
Het was niet de eerste keer dat ik een Saab bekeek. Maar er was altijd een reden om het niet te doen. De ene keer de stoelen, een keer roest, een keer een doorgerookte auto (en natuurlijk mijn eigen rationele duiveltje). Maar dit keer ontbrak één van deze redenen. Oeps. Daar ging ik.

Inmiddels ben ik 13.000 km verder. En dat bevalt meer dan prima. Eerlijk is eerlijk, als je in deze auto stapt en vervolgens in een v/s60 of 3 serie van hetzelfde jaar, dan begrijp je waarom Saab er niet meer is. Waar je dit aan merkt? De opzet van het interieur, alhoewel het goed oogt zien de volledig weggewerkte infotainmentsystemen in de genoemde auto’s er een stuk moderner uit. Dit geldt ook voor de relatief kleine buitenspiegels, Bluetooth connectiviteit om enkel mee te bellen en de navigatie met een dvd. Om maar niet te spreken van de -niet downsize- motor. Dat kon in 2011 echt niet meer.
Gek genoeg zijn dit nu de voordelen van deze Saab. Het navi-systeem is eenvoudig te vervangen, de 2.0 liter is fijn en soepel en het interieur is misschien niet modern, maar ook niet zwaar verouderd.

En voor het rijden geldt hetzelfde. Het rijdt ouderwets. Met gevoel. Fijn! Ik zit elke dag al genoeg achter de computer.
Tegelijkertijd biedt de auto wel modern comfort. Hij is behoorlijk stil (zeker vergelijkbaar met onze v60), heeft automatisch dimmende binnen- en buitenspiegels, alles elektrisch en automatisch. Zorgeloos rijden, zoals in de C5, maar dan meer betrokken.

Technisch
De 120 pk motor is voornamelijk door het koppel vlot zat. Sprintjes zijn niet zijn sterkste punt, maar goed, daarvoor koop je hem niet. Op de snelweg is hij snel en soepel. Tuning was een optie, maar blijkt overbodig en het idee is van tafel.

Verbruik ligt rond de 1 op 17/17.5 op mijn dagelijkse rit van +- 35km enkele reis. Rijd ik langere afstanden, dan red ik gemakkelijk 1 op 18,5 gemeten over een tank. De auto verbruikt merkbaar veel brandstof bij een koude motor. Eenmaal warm is het verschil tussen 120 of 135 rijden in het verbruik nauwelijks merkbaar. Flink verschil met de vorige auto die boven de 120 flink begon te drinken.

De versnellingsbak heeft ‘s ochtends een beetje moeite met de eerste keer schakelen naar de tweede versnelling. Schijnt bekend te zijn bij de GM F40 versnellingsbak. Eenmaal onderweg is hij soepel. Maar ik heb fijnere bakken gehad.

En verder?
Verder voelt de auto solide aan, de deuren vallen mooi dicht, hij kraakt en rammelt niet en voelt fijn zwaar.
Het rijden zelf wordt in sommige reviews sportief genoemd, dit verbaast mij. Misschien komt het door mijn ervaring met Honda’s, maar de Saab zou ik eerder omschrijven als comfortabel dan sportief.

Hoe meer ik er mee rijd, hoe blijer ik er van word. Maar dan de hamvraag: had ik deze auto in 2011 nieuw gekocht als ik dat destijds kon? Nee, dat niet. Destijds was mijn keuze absoluut anders geweest.

Zou ik de auto nogmaals gebruikt kopen?
Dat zeker. Ze zijn te vinden voor leuke prijzen, zijn ook best betaalbaar om te rijden en vaak luxe uitgerust zonder “digitaal” te rijden. Absoluut een aanrader.

Problemen:
Lekkage in de rechter achterdeur. Opgelost door nieuw folie te plakken.

20.000 km verder en toch getuned

  • 265.000 km
  • 2 juni 2019

Inmiddels 20.000 km gereden met Saab en hij bevalt nog steeds erg goed. Bij rijden in het donker blijken vooral de automatisch dimmende buitenspiegels ontzettend fijn te zijn, geen verblindende lichten meer in je spiegels is een verademing.
Wat mij dan weer wat tegenvalt is de Xenon verlichting. Hier had ik iets meer van verwacht. Het lichtbeeld is vergelijkbaar met onze V60 en daarmee op zich prima. Ware het niet dat de V60 gewoon halogeen verlichting heeft. Ik heb al gelezen dat het vervangen van de lampjes (deze zijn inmiddels 8 jaar oud) wonderen kan verrichten. Bij de volgende beurt maar eens naar vragen.

In deze 20.000 km is onder garantie de EGR-buis vervangen, deze was doorgeroest. Dit is een bekende kwaal van de 1.9 Tid.
Verder komt het dual-mass vliegwiel er aan. Je voelt hem inmiddels duidelijk. Daarbij voel ik mij wel een beetje bedot door de garage, aangezien ik hier voor aanschaf specifiek naar heb gevraagd. Hun antwoord was toen: “nee, als die binnen 50.000km gaat dan hoor je dat al wel”. Afijn, my loss en de auto is het voor mij waard. Maar gezien deze en eerdere ervaringen bij deze (Saab en Volvo gespecialiseerde) garage kom ik hier niet meer terug. Inmiddels ook van anderen in de Saab-wereld begrepen dat de ervaringen bij deze garage matig zijn.

Als laatst blijk ik toch wispelturiger te zijn dan ik dacht, want de auto is toch getuned. Nodig is het niet, lekker is het wel! De verworven power merk je het best bij volgas, iets wat je bijna nooit doet. Maar als je het doet, dan trekt hij er serieus lekker aan. Maakt de auto toch nét weer wat fijner. Uitgelezen vermogen met de e-sid ligt nu rond de 160pk (het aantal nm is niet goed uit te lezen. Dit zal om en nabij de 360/370 nm liggen. Standaard is het 280nm). Geen idee hoe betrouwbaar de E-sid hierin is, maar dat het meer is dan standaard is zeker.

Apk

  • 269.000 km
  • 24 juli 2019

Het was tijd voor de eerste APK in mijn bezit. Wegens de eerdere ervaringen bij de garage waar ik de auto heb aangeschaft, ben ik naar een nieuwe garage gegaan. Eerste indruk hier is goed.

Met betrekking tot de auto: geen reparatie of advies-punten. Dat is fijn. De auto geeft de indruk dat hij door de vorige eigenaar goed is onderhouden, en dat zet ik natuurlijk voort.

Verder weinig te melden. Nouja, de airco werkt ook goed. Ook wel belangrijk bij temperaturen zoals vandaag (39+ graden);)

Vakantie en 25.000 km in bezit

  • 273.000 km
  • 7 september 2019

Zo. Terug van vakantie en daarmee de eerst echt lange rit. Tijdens een dergelijke rit vallen je altijd een aantal nieuwe punten op:

+ de motor is echt heel soepel en krachtig. Alhoewel een ‘echte’ Saab een benzine-turbo motor heeft bevalt deze basis-diesel (zeker met tuning) echt uitstekend.
+ ik ben zeer te spreken over het verbruik. Heen gemiddeld 1 op 18, terug (met zeer veel file) 1 op 17,5. Daarbij heb ik waar de verkeerssituatie het toeliet flink doorgereden.
+ op hoge snelheid (180+) is de auto zeer vertrouwenwekkend. Op de autobahn kan je prima en comfortabel meerijden op de linkerbaan.
+ ondanks dat het een sedan is, verdwijnen er echt heel veel spullen in de kofferbak.

- de cruise control mist een ‘pauze’-functie. Gek genoeg heeft hij wel een ‘resume’-functie, maar dit werkt alleen maar bij het onderbreken door het intrappen van de rem of koppeling. Ik mis een knop waarmee ik het ‘gas kan loslaten’. Ik merk dat ik hierdoor de cruise control veel minder gebruik met op termijn een stijf wordend rechterbeen tot gevolg.
- na een uurtje of 7-8 krijg ik meer moeite om lekker in de stoel te zitten. Dit komt voornamelijk omdat de lendesteun voor mij te laag in de stoel zit. In mijn Volvo’s heb (en had) ik hier minder last van. Ik denk dat de kantelfunctie van de Volvo-stoelen daar een groot aandeel in hebben.

Wat verder opvalt:
- de auto heeft boven de rechter-wielkast wat lichte krasjes in de lak. Inmiddels heb ik ontdekt hoe die ontstaan. De tankdop hangt aan een touwtjes en bungelt precies daar tegen de auto. Ik heb nog niet eerder bij een auto gezien dat dit zichtbare slijtage opleverde, daar had Saab dus beter over na kunnen denken.

Meer dan een jaar in bezit

  • 283.000 km
  • 31 januari 2020

Ik heb de Saab inmiddels meer dan een jaar in bezit en hij bevalt nog steeds zeer goed.
Ik heb de gebruikskosten een sterretje extra gegeven. Natuurlijk is het een relatief zware auto met dito lasten, maar de onderhouds- en verbruikskosten liggen een stuk lager dan vooraf verwacht. Over de afgelopen 38.000 km waren de onderhoudskosten €264,- voor een beurt en €1,20 voor een nieuw kentekenlampje. Verder heb ik een nieuw setje winterbanden aangeschaft op 17 inch Saab velgen, vond ik toch wat chiquer dan de stalen velgen die ik had.

De koppeling doet het nog steeds. Ik had eerder al het idee dat deze niet heel fris meer is, dus ik verwacht daarvoor wel een reparatie in het komende jaar. Maar goed, dat calculeer je in bij een auto met een hogere kilometerstand.

Verder nog wensen? Als ik nog eens tegen een mooi lederen aero-interieur aanloop, lijkt een ombouw mij wel leuk. Marktplaats maar eens in de gaten houden.

Tijdelijk gestald

  • 287.000 km
  • 14 mei 2020

Sinds januari erg weinig gereden met mijn fijne Saab. De afgelopen weken natuurlijk weinig op kantoor geweest. Voor die -normaal gesproken- dagelijkse ritten naar kantoor is de 9-3 een fantastische auto, maar met de zomer (met waarschijnlijk weinig kilometers) voor de deur leek een cabrio mij wel eens leuk. Daarom besloten de 9-3 tijdelijk te stallen en een Saab 900 SE Cabrio met 2.5 V6 te kopen.
Bedoeling is om de auto’s eind september/begin oktober weer om te wisselen. Tegen die tijd een update.

Groot onderhoud

  • 308.000 km
  • 19 juli 2021

Na goed 2,5 jaar is de auto nog steeds bezit. Voor mij een unicum, want zolang heb ik nog niet eerder een auto in bezit gehad.
Afgelopen jaar relatief weinig gereden. Veel thuiswerken, weinig vakanties, het inmiddels bekende verhaal.

In de tussentijd was de auto toe aan groot onderhoud. Voor dit jaar stond op de planning:
- distributieriem
- Koppeling incl vliegwiel
- Onderhoudsbeurt incl APK

Even getwijfeld of er toch geen nieuwe auto moest komen. In de afgelopen jaren was mijn strategie de auto vlak voor het grote onderhoud (na 1 tot maximaal 2 jaar) in te ruilen. Op die manier heb ik erg goedkoop kunnen rijden. Ook dit keer weer wat potentiële vervangers bekeken. Met mijn eisen is er meer dan voldoende aanbod, maar na een paar auto’s te hebben bekeken bekroop mij toch het gevoel dat de vooruitgang te klein was voor het bedrag (€10.000 tot €15.000) wat je er in steekt. Zeker ook omdat ik toch snel op een diesel uitkom (met een gebruikte auto ligt het omslagpunt nog steeds erg laag). Maar je weet natuurlijk dat zo'n diesel flink gaat afschrijven de komende tijd.
Daar de Saab een erg fijne wagen is gebleken heb ik besloten al het onderhoud uit te laten voeren en nog een paar jaartjes door te rijden. Tot 2025 moet het qua wetgeving in ieder geval geen probleem zijn en mag ik alle grote steden nog in. Tegen die tijd zal de teller op dik 400.000km staan en zien we dan wel weer hoe het loopt.

De reparatie was een flinke duit in het zakje (ruim €3000,- dit jaar). Daar moet gelijk bijgezegd worden dat de over de gehele bezitsduur de onderhoudskosten erg meevallen. Tot nu toe zo'n €100,- per maand. Per kilometer komt dan neer op zo'n €0,055. Verwachting is dat dit het komende jaar nog wat zakt (onderhoud voor komend jaar is nu gedaan).
Ook de afschrijving is relatief laag (€0,03 per kilometer). De totaalprijs per kilometer (incl. brandstof, wegenbelasting, verzekering) op €0,26. Dat ligt ondanks de reparaties lager dan de ANWB calculator aangeeft. Die zit op €0,30 per kilometer. Voor een auto van dit kaliber (formaat, comfort) lijkt mij dit ook een schappelijk bedrag.

Na de reparaties rijdt de auto overigens merkbaar beter. Veel minder trilling zowel bij stilstand als bij rijden. De auto voelt daardoor veel soepeler. Hopelijk kunnen we er nu weer een poos van genieten.

eSID toegevoegd en foutcode

  • 319.000 km
  • 15 oktober 2021

Nu de pandemie op zijn einde loopt (ijdele hoop?) maken we weer wat meer kilometers. Na de reparatie valt vooral op dat de auto de afgelopen 10.000km minder verbruikt dan de periode ervoor. Gemiddeld (inclusief vakanties en ritjes rond-om huis) zit ik op 1 op 17,5, de kilometers naar het werk (veel snelweg) leg ik af met een verbruik van 1 op 18,5. Met de stijgende brandstofprijzen ben je dan toch blij dat je een diesel rijdt.

Verder heb ik in de afgelopen maanden een eSID aangeschaft. Met dit apparaatje kun je de originele boordcomputer uitbreiden met extra data als:
- Actueel vermogen en koppel
- Actueel luchtmassa, verbruik, voltage van accu.
- Regeneratiestatus van het roetfilter

Leuker nog dan bovenstaande is dat je met dit tooltje ook een aantal software-matige opties kan toevoegen. Zo klappen de spiegels nu automatisch in bij het op slot zetten (voorheen moest dat door de sluit knop ingedrukt te houden op de afstandbediening of op een knopje in het interieur te drukken) en kan je instellen hoevaak het knipperlicht knippert na een aanraking (comfort knipperlicht). Ook kun je instellen welke lampen wanneer aangaan, bijvoorbeeld bij het openen van de auto of een bepaalde stand van de knop in het interieur.
Als je geïnteresseerd bent in de werking en de opties, zoek eens op "eSID Saab".

De eSID biedt ook de mogelijkheid om foutcodes uit te lezen. Niet alleen van de motorcomputer, maar ook van de andere computers in de auto. Wat mij opviel is dat het vermogen volgens de eSID wat achterblijft. Nou is deze waarde niet 100% betrouwbaar (het blijft een calculatie op basis van bepaalde waarden) en schijnt hij vooral bij getunde auto's nog wel eens lager uit te vallen. Toch lijk ik zo'n 10pk en 50nm te missen.
Even de foutcodes uitlezen en ja hoor, er staat er eentje in: P1125. Even Googlen leert dat deze code te maken heeft met een onverwachte stand van de klep in het gasklephuis. Een vaker voorkomend probleem omdat het gasklephuis op een gegeven moment vol zit met roet. Eerste optie: het gasklephuis even schoonmaken.
Binnenkort maar even oppakken, want dit lijkt een mooi klusje om zelf te doen.

Verder blijft de auto fijn rijden, zeker op de vele snelweg kilometers. Wel overweeg ik de auto na de winter eens goed (te laten) na te lopen op versleten rubbers en schokdempers. Ik heb het gevoel dat de auto met name in sneller genomen bochten minder strak ligt dan hij ooit deed. Wellicht dat dit ook in mijn hoofd zit, maar een check kan nooit kwaad toch?

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Saab 9-3? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Saab 9-3
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Saab 9-3 Sport Estate 1.8t Linear

    Saab 9-3 Sport Estate 1.8t Linear

    • 2010
    • 110.080 km

    € 9.945

    Saab 9-3 2.0t BioPower   Benzine/alcohol

    Saab 9-3 2.0t BioPower Benzine/alcohol

    • 2011
    • 175.000 km

    € 9.500

    Saab 9-3 Sport Estate 2.0t BioPower Norden LEDER NAVIGATIE CRUISE CONTROL CLIMATE CONTROL STOELVERWARMING XENON TREKHAAK ZEER MOOI !!

    Saab 9-3 Sport Estate 2.0t BioPower Norden LEDER NAVIGATIE CRUISE CONTROL CLIMATE CONTROL STOELVERWARMING XENON TREKHAAK ZEER MOOI !!

    • 2011
    • 227.215 km

    € 7.940

Meer Saab 9-3 occasions

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Saab 9-3 specificaties
  • Saab 9-3 occasions
  • Saab 9-3 video's
Advies en informatie
  • Saab 9-3 tests
  • Saab 9-3 gebruikersreviews
  • Saab 9-3 index
PREMIUM
Audi Cabriolet vs. Saab 900 Cabriolet - Occasion dubbeltest

Audi Cabriolet vs. Saab 900 Cabriolet - Occasion dubbeltest

Anders dan de deels ontmantelde verkeersvliegtuigen op het platform van Twente Airport hebben...

Lees meer
 

Saab 9-3 reviews

  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Sport Sedan 1.9 TTiD 130pk Norden Exklusiv (2011)

    Saab 9-3 Sport Sedan 1.9 TTiD 130pk Norden...

    9
    • 6 maart 2019
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 Turbo Sport Edition (2003)

    Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 Turbo Sport Edition...

    1
    • 5 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (2008)

    Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (2008)

    8
    • 6 oktober 2021
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Sport Estate 1.9 TiD 120pk Linear (2010)

    Saab 9-3 Sport Estate 1.9 TiD 120pk Linear...

    3
    • 31 augustus 2021
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Coupé 2.0 t Euro Edition (2002)

    Saab 9-3 Coupé 2.0 t Euro Edition (2002)

    • 18 juni 2021
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (2008)

    Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (2008)

    2
    • 26 februari 2021
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Sport Estate 1.9 TiD 150pk Vector (2006)

    Saab 9-3 Sport Estate 1.9 TiD 150pk Vector...

    7
    • 2 januari 2021
meer reviews
Saab 9000 Turbo 16 - Op de Rollenbank

Saab 9000 Turbo 16 - Op de Rollenbank

49

Het is een hele tijd geleden dat we oog in oog stonden met een Saab 9000 uit een van de eerste...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 Turbo Sport Edition (2003)

    Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 Turbo Sport Edition...

    1
    • 5 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (2008)

    Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (2008)

    8
    • 6 oktober 2021
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Sport Estate 1.9 TiD 120pk Linear (2010)

    Saab 9-3 Sport Estate 1.9 TiD 120pk Linear...

    3
    • 31 augustus 2021
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Coupé 2.0 t Euro Edition (2002)

    Saab 9-3 Coupé 2.0 t Euro Edition (2002)

    • 18 juni 2021
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (2008)

    Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (2008)

    2
    • 26 februari 2021
  • Saab 9-3 Sport Estate 2.8 V6 T Aero Hirsch - Op de Rollenbank

    Saab 9-3 Sport Estate 2.8 V6 T Aero Hirsch...

    • 4 februari 2021
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Sport Estate 1.9 TiD 150pk Vector (2006)

    Saab 9-3 Sport Estate 1.9 TiD 150pk Vector...

    7
    • 2 januari 2021
Merk
Merk
  • Achtergrond
    Een Tesla-accu voor een Saab Sonett: verder leven als EV

    Een Tesla-accu voor een Saab Sonett: verder...

    60
    • 17 april 2022
  • Saab 9000 Turbo 16 - Op de Rollenbank

    Saab 9000 Turbo 16 - Op de Rollenbank

    49
    • 6 april 2022
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 Turbo Sport Edition (2003)

    Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 Turbo Sport Edition...

    1
    • 5 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Saab 9-5 Sport Estate 2.3 Turbo Aero (2006)

    Saab 9-5 Sport Estate 2.3 Turbo Aero (2006)

    5
    • 3 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Saab 9-5 Estate 2.3 Turbo Aero (2004)

    Saab 9-5 Estate 2.3 Turbo Aero (2004)

    1
    • 29 januari 2022
  • Nieuws
    Saab staat weer te koop

    Saab staat weer te koop

    27
    • 19 oktober 2021
  • Gebruikersreview
    Saab 9-5 2.3 t Linear (2001)

    Saab 9-5 2.3 t Linear (2001)

    2
    • 14 oktober 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden