AutoWeek 15 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische rijden
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease vergelijker
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 15 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Saab
  • 9-3 Cabriolet
4

autoreview

Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 t Anniversary (2003)

Laurens 5885595
  • Laurens 588559515
  • Review
24 maart 2020 om 16:54
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering9-3 Cabriolet SE 2.0 t Anniversary
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf142.000 km
KM-stand laatst148.850 km
Gemiddelde lezerswaardering: 75%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ervaringen na 3 jaar

  • 149.848 km
  • 24 maart 2020

Bij deze deel ik mijn ervaringen met mijn Saab 9-3 cabrio.

Stukje vooraf.
Heb deze Saab 9-3 in 2017 aangeschaft bij een dealer na er jaren over gedroomd te hebben. Ik had het veel eerder moeten doen!

De Saab.
Heb gister de Saab weer uit de stalling gehaald na 5 maanden stilstaan. Startte in een keer en rijdt natuurlijk weer als een zonnetje. Druk op de knop en het dak gaat binnen 30 seconden open. Windscherm achterin en rijden maar. Rijden met het dak open kan al vanaf een graad of 15. Stoelverwarming aan en dan is het heerlijk rijden.

Motor en Versnellingsbak.
deze Saab is voorzien van de 2.0 t motor met 150pk en 240nm koppel. De motor voldoet goed en rijdt prima. Ook de handgeschakelde versnellingsbak met 5 versnellingen schakelt soepel en fijn.

Verbruik.
het verbruik is rond de 1 op 10. je kunt je afvragen of dat erg is maar ik vindt het niet storend. Ik rij er overigens niet bijster veel in, ongeveer 4000 a 5000 km per jaar.

Comfort.
Comfort is waar de auto in uitblinkt. Lekker cruisen en plezier ritjes maken met het dak open. De auto doet wat hij moet doen en maakt weinig geluid.

Windgeruis.
Als je een cabrio koopt van 15 jaar oud weet je dat dat een ding kan zijn. Maar het valt eigenlijk hartstikke mee. Voorin kan je prima met het dak open en windscherm rijden tot ongeveer 150 kilometer per uur. Achterin is het op de beenruimte na, tenzij de passagier voor wat inlevert krap.

Kort ding over display.
sinds aankoop werkt het radio display nauwelijks. Dingen aflezen is moeilijk. Weet iemand of je dat voor een normale prijs kan vervangen?

Al met al.
De Saab is in de zomer met de kap open een geweldige auto. Met de kap dicht is de Saab toch minder praktisch. Als de kap dicht is heb je vrij slecht zicht en is er een flinke dode hoek aanwezig. Dit maakt dat de Saab alleen maar gereden wordt als het weer goed genoeg is voor een open kap.

De nadelen.
- het verbruik is best hoog, rond de 1 op 10

- de kosten zijn in de eerste twee seizoenen best flink. onder andere nieuwe uitlaat en nog wat andere dingetjes.

Chiptuning.
O ja als laatste. Is het een slim idee om de Saab te laten chiptunen? Zit erover na te denken omdat het vermogen dan stijgt tot +- 200 pk en omdat de Saab dan misschien wat zuiniger wordt.

Als je vragen hebt stel ze dan vooral.


wordt vervolgd.

Saab gewassen en in de wax gezet

  • 148.850 km
  • 26 maart 2020

Vandaag de Saab volledig gewassen en gewaxt. Ook de banden en velgen schoongemaakt. Ik zal zo ook wat foto's toevoegen. Hij ziet er weer uit als nieuw

4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
 
  • Houd me op de hoogte over de Saab 9-3
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Sport Sedan 1.9 TID Business 6-bak

    Saab 9-3 Sport Sedan 1.9 TID Business 6-bak

    • 2007
    • 247.851 km

    € 2.850

    Cabrio 1.8t BioPower Linear Aero Pack automaat

    Saab 9-3 Cabrio 1.8t BioPower Linear Aero Pack automaat

    • 2008
    • 102.291 km

    € 20.995

    Cabrio 2.0t Anniversary/AUTOMAAT

    Saab 9-3 Cabrio 2.0t Anniversary/AUTOMAAT

    • 2002
    • 240.584 km

    € 3.950

Meer Saab 9-3 occasions

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Saab 9-3 specificaties
  • Saab 9-3 occasions
  • Saab 9-3 video's
Advies en informatie
  • Saab 9-3 tests
  • Saab 9-3 gebruikersreviews
  • Saab 9-3 index
Saab 9-3 Sport Estate 2.8 V6 T Aero Hirsch - Op de Rollenbank

Saab 9-3 Sport Estate 2.8 V6 T Aero Hirsch - Op de Rollenbank

Doorgaans is een plek in de rubriek ‘Op de Rollenbank’ voorbehouden aan auto’s die niet getuned...

Lees meer
 

Saab 9-3 reviews

  • Review
    Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 t Anniversary (2003)

    Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 t Anniversary...

    2
    • 1 februari 2021
  • Review
    Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 t (1999)

    Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 t (1999)

    4
    • 25 april 2020
  • Review
    Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 t Anniversary (2003)

    Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 t Anniversary...

    4
    • 24 maart 2020
  • Review
    Saab 9-3 Cabriolet SE Aero 2.0 Turbo (2000)

    Saab 9-3 Cabriolet SE Aero 2.0 Turbo (2000)

    3
    • 1 juni 2019
  • Review
    Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 t Anniversary (2003)

    Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 t Anniversary...

    6
    • 14 januari 2019
  • Review
    Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 (1999)

    Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 (1999)

    3
    • 26 januari 2018
  • Review
    Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 Turbo (2001)

    Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 Turbo (2001)

    2
    • 13 mei 2017
meer reviews
Klokje Rond - Saab 9-3 cabriolet

Klokje Rond - Saab 9-3 cabriolet

52

Het huidige Saab mag dan aan een zijden draadje hangen, liefhebbers van het merk zijn er nog...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Review
    Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (2008)

    Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (2008)

    2
    • 26 februari 2021
  • Saab 9-3 Sport Estate 2.8 V6 T Aero Hirsch - Op de Rollenbank

    Saab 9-3 Sport Estate 2.8 V6 T Aero Hirsch...

    • 4 februari 2021
  • Review
    Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 t Anniversary (2003)

    Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 t Anniversary...

    2
    • 1 februari 2021
  • Review
    Saab 9-3 Sport Estate 1.9 TiD 150pk Vector (2006)

    Saab 9-3 Sport Estate 1.9 TiD 150pk Vector...

    7
    • 2 januari 2021
  • Review
    Saab 9-3 Coupé SE Aero 2.0 Turbo (1999)

    Saab 9-3 Coupé SE Aero 2.0 Turbo (1999)

    2
    • 30 september 2020
  • Review
    Saab 9-3 Sport Estate 1.8t Norden Limited (2010)

    Saab 9-3 Sport Estate 1.8t Norden Limited...

    8
    • 11 juli 2020
  • Review
    Saab 9-3 Cabriolet 2.0 Turbo Vector (2007)

    Saab 9-3 Cabriolet 2.0 Turbo Vector (2007)

    • 14 juni 2020
Merk
Merk
  • Review
    Saab 9-5 (2001)

    Saab 9-5 (2001)

    3
    • 5 april 2021
  • Autotest
    Door Trollhättan met een Saab 99 Turbo

    Door Trollhättan met een Saab 99 Turbo

    34
    • 5 maart 2021
  • Review
    Saab 9-5 Sport Estate 2.3 Turbo Aero (2005)

    Saab 9-5 Sport Estate 2.3 Turbo Aero (2005)

    4
    • 1 maart 2021
  • Review
    Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (2008)

    Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (2008)

    2
    • 26 februari 2021
  • Saab 9-3 Sport Estate 2.8 V6 T Aero Hirsch - Op de Rollenbank

    Saab 9-3 Sport Estate 2.8 V6 T Aero Hirsch...

    • 4 februari 2021
  • Review
    Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 t Anniversary (2003)

    Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 t Anniversary...

    2
    • 1 februari 2021
  • Review
    Saab 96 (1973)

    Saab 96 (1973)

    9
    • 11 januari 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep