Renault R4 GTL (1985)

Renault R4 GTL (1985)

UitvoeringR4 GTL
Bouwjaar1985
Jaar van aanschaf2010

Deze zomer een Renault 4 aangeschaft. Wat een leuke auto is dat toch eigenlijk en niet voor te stellen dat dit vroeger een middenklasser was, eigenlijk een verre voorloper van de Mégane.

Hoewel de auto vrij klein is, iets van 380 cm lang, is er toch veel ruimte binnenin. Er is genoeg plaats voor 4 volwassenen. Dat komt vooral doordat je nogal rechtop zit. Weggedrag is top, lekker soepel, overhangen in de bochten en volgas over drempels en andere hobbels heen. Dat doet geen moderne auto je na, haha.

Ondanks haar leeftijd verkeert de auto nog in een behoorlijke staat. De carrosserie is wel behoorlijk gedeukt en bekrast, maar dat komt ook omdat zij vorige winter aan een rallye heeft mee gedaan. Ergens richting Egypte geweest. Zonder problemen, alleen een keer een nieuwe accu.

Omdat de carrosserie niet mooi meer is, denk ik er over om de auto totaal te restaureren. Maar voorlopig hebben we daar geen tijd voor. Als het mooi (droog) weer is, mag ze naar buiten en volgend jaar zien we wel verder.

Problemen? geen!