Renault Grand Modus TCE 100 Expression (2011)

Renault Grand Modus TCE 100 Expression (2011)

UitvoeringGrand Modus TCE 100 Expression
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011

Wij hebben op 18-12-2010 een grand modus 1.2 TCE besteld in de kleur asbeige en de auto is geleverd en op kenteken gezed op 18-02-2011 . Ik heb geen testrit gemaakt met de auto omdat ik al lang vertrouwd ben met renault . Ik heb namelijk leren rijden met een twingo en daarna 2 kangoo's gehad waarvan de laatste 2,5 jaar geleden per total . Daarna hebben we dik 2,5 jaar met de clio van mijn schoonmoeder mogen rijden . Zo zijn we beland bij onze 5de renault . De auto is ruim voor zijn grote en rijd heel vinnig . Als mijn vrouw er de eerste keer mee reed stoof de auto er vandoor . Ik zij haar er rustig mee vertrekken want de auto is voorzien van een turbo . Ze wist niet dat het zo vlot ging . Naar maten er meer kilometers bij komen zal ik mijn review aanvullen .
Pluspunten : ruim, comfortabel, bochtverlichting,
Minpunten nog geen één tegen gekomen omdat hij nog nieuw is .

Wat ik nog altijd raar vind is dat er op 1000 km een olie verversing moest gebeuren . Ik vroeg in de garage dat dat normaal was dat er een eerste olie wissel moest gebeuren en als andwoord kreeg ik dat het opgelegd is door europa . Nog thans is het niet mijn eerste renault en bij al mijn vorige is dit nooit gebeurd zijn hier nog mensen die dit hebben moeten laten doen .

Wij zijn met de auto van 11-07-2011 tot 18-07-2011 naar naar center parcs Les trois forets in Frankrijk geweest . De auto was met de achterbank helemaal vooruit geschoven en alles gepakt onder de hoedenplank en 5 personen was de auto goed geladen . De 1.2 TCE 100pk motor heeft mij enorm verbaast met welk gemak de auto over de bergen (in de Ardenne en Frankrijk) ging in 5de versnelling . Ik heb dus geen één keer moeten terug schakkelen omdat de snelheid terug liep zo een gemak is de turbo versie . Ik heb nooit getwijveld om de 75 pk versie te kopen ik zou zelfs iedereen die een modus koopt om de 1.2 TCE 100 pk te kopen . Het verbruik is nu naar een gemiddeld van 7.6 liter per 100km gezakt dit zal nog meer zakken naar gelang er meer km's worden gereden met de auto .

Op de kilometer teller staat nu een +/- 10.500 km's . De auto voldoet nog altijd aan mijn verwachting . Geen enkel probleem ook niet aan de electronica .

Heb onder tussen 16.050 km's gereden . Volgende maand moet de auto binnen voor eerst onderhoud . Ik ben benieuwd wat het garage bezoek aan het licht brengt .

Heb eerste kleine onderhoud laten doen op 16.250 kms . Ik ben nog altijd tevreden over de auto . Geen enkele storing .

De auto voldoet nog altijd aan mijn verwachtingen . Heb een set alu velgen gekocht maar heb ze er nog niet opgezet van zodra ze er opstaan zal ik een nieuwe foto plaatsen . Het verbruik is nu 7,4 liter als gemiddeld .

Terug van gisteren van 11 dagen center parcs les 3 forets (aanrader) . Met het hele gezin weer op vakantie geweest met de auto en hebben 1000 kms gerden in 11 dagen tijd . Heb alles voor vertrek gecontreleerd oliepeil, lampen, koelvloeimiddel en riutenwisser water bijgevuld om niet in pannen te vallen . De auto heeft weer alles feilloos gedaan . Voor de mensen die nog naar Frankrijk gaan het is niet erg als je geen alchehol tester mee hebt er worden nog geen boetes voor gegeven pas vanaf november . Het gemiddelde vervruik is nu 7.2 liter / 100 km .