Opel Insignia Sports Tourer 1.6 Turbo Sport (2009)

Opel Insignia Sports Tourer 1.6 Turbo Sport (2009)

UitvoeringInsignia Sports Tourer 1.6 Turbo Sport
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2015

Ervaringen met de Insignia

In April 2015 heb ik mijn Adam 1.4 Slam én Vectra 2.2 SW Elegance ingeruild op een Insignia Sport Sportstourer 1.6 Turbo in benzine-uitvoering.

Ik dacht bij de introductie destijds: "dat gaat 'm niet worden. Te groot, te log en te duur".
Na een paar jaar kwam mijn "duitse import" versie op de proppen bij een dealer in 2e hands auto's waar ik eerder positieve ervaring had opgedaan.

Ik koos voor een Insignia Sportstourer in Sport uitvoering met:
- lederen bekleding inclusief verwarming en koeling met massage-functie.
- AFL verlichting mét Xenon verlichting
- Sportonderstel met variabele instelling voor onderstel ,besturing en gaspedaalresponse
- 19"lichtmetalen velgen.
- Navi 900 Europa-versie
- Privacy-glas achter
- etcetera (de standaardzaken)

Ik heb 35.000 bijna probleemloze kilometers met deze auto gereden. Hier en daar wel wat reparaties op met name elektronisch gebied. ( bekend van de eerste 2009 modellen ) Maar verder geen serieuze problemen..
Het is een hele comfortabele auto. Geschikt voor lange reizen met heerlijke (AGR) stoelen net als mijn vorige en huidige Astra.

In de "Sport"-stand een heerlijke snelle auto. Overig lekker comfortabel maar niet de ruimste in zijn klasse voor met name de passagiers...

Na bijna 2 jaar met veel plezier in de Insignia te hebben gereden heb ik ´m begin dit jaar ingeruild op een nieuwe Astra.