Opel Astra GTC 1.4 Turbo 140pk Sport (2012)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Astra GTC 1.4 Turbo 140pk Sport |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2012 |
Jaar van aanschaf | 2017 |
KM-stand bij aanschaf | 62.000 km |
KM-stand laatst | 83.000 km |
20000km verder
- 83.000 km
Na zes jaar gereden te hebben in mijn Astra sportstourer moest ik noodgedwongen automaat gaan rijden. Tja, had een motorongevalletje gehad en daarbij mijn knie om zeep geholpen.
Na een lange speurtocht en vele auto's bekeken te hebben, die overigens geen van allen aan de eisen voldeden, kwam ik uit bij deze GTC. Bovag garage had hem al een poosje staan en verklaarde dit doordat het een automaat was. Publiek wat meestal afkomt op dit type voertuig wil handgeschakeld rijden. Nou....ik dus niet.
De GTC voldeed wel aan mijn eisen maar ik zag er ook wel wat dingetjes aan.(lakwerk) Toch een proefrit gemaakt en de auto reed werkelijk uitstekend.
Bovendien had de auto aardig wat opties vanaf fabriek:
Volleder met AGR stoelen
Climate control
Park distance
Xenon met afl
Navigatie
Blackline (Alles in kleur)
Performance onderstel
Uiteraard waren ook de onderhoudsboekjes aanwezig.
Na een goed gesprek mijn witte en in absolute nieuwstaat verkerende sportstourer ingeruild en na het afhalen meteen naar Spanje.
Ik was de ruimte van de station gewend dus had wel wat kopzorgen of alles meekon maar zeer verrassend ging alles in de koffer.
Ondanks dat de station groter was bleek de GTC duurder in de houderschaps belasting (door de automaat was hij zwaarder) maar dit mocht de pret niet drukken.
Verbruik over zo'n 1400 kilometer verraste me nog meer! en kwam uit op 6,9l/100km gemiddeld en dat was zuiniger dan de station. Nu heb ik wel het vermoeden dat er softwarematig iets is veranderd aan de auto want ook de acceleratie bij verkeerslichten is gewoon erg vlot. Kon het helaas niet herleiden in de papieren.
Later heb ik de auto nog voorzien van een Eibach pro-kit omdat de GTC standaard wel wat hoog staat. Nu is hij 30mm gezakt, toont veel mooier maar is niet extreem.
De wegligging was al heel erg goed maar nu is het meer dan erg goed.
Auto staat op 18 inch originele velgen en dat laat ik ook zo. Op mijn vorige zat 19 inch maar wil hier eigenlijk niet zoveel meer in investeren.
Verder de auto nog voorzien van een set originele OPC line pedalen en een OPC line stuur met afgevlakte onderkant.
Problemen:
Plotseling gingen er wat lampjes branden op het dash en liep de auto merkbaar op drie cilinders.
Hierop besloten naar mijn eigen dealer te rijden (niet gekocht maar al mijn auto's zijn daar in onderhoud geweest) en hier constateerden ze vlot dat de bobinerail kapot was. Half uur later stond ik weer buiten en reed hij weer als een zonnetje. Gewoon aardig wat coulance van Opel dus scheelde weer centen.
Afgelopen december de auto weer een beurt laten geven en hieruit kwamen wat kleine dingetjes.
Koelvloeistof expansietankje bleek haarscheurtjes te hebben en de nokkenas keerringen waren aan het zweten. Uiteraard laten repareren en wederom coulance en korting bij mijn dealer (leve de dealer).
Voor nu weet ik even niets meer te melden en ben nog zeer content met de auto.
- Betrouwbaarheid4
- Prestaties4
- Comfort5
- Kosten5
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Opel Astra

Uitgelicht aanbod

Opel Astra 1.4 Turbo Cosmo | Half Lederen Bekleding | Stuurverwarming | Park.Sensoren | Climate Control | LM Velgen | Afneembare Trekhaak
- 2012
- 207.993 km

Opel Astra Sports Tourer Business Edition 1.4 Turbo | Navigatie | Cruise control |
- 2012
- 113.083 km

Opel Astra Sports Tourer 1.3 CDTi S/S Edition APK juli 2024
- 2012
- 204.568 km