Opel Astra 1.6 Turbo Innovation (2018)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Astra 1.6 Turbo Innovation |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2018 |
Jaar van aanschaf | 2020 |
KM-stand bij aanschaf | 15.000 km |
KM-stand laatst | 18.500 km |
vernieuwing is vaak goed
- 16.000 km
Ik heb alle waarderingen op max gezet en gedurende de tijd zou dit kunnen afwijken. Voor nu ben ik erg content.
Auto gekocht nadat hij anderhalf jaar dienst deed als demo. Auto is in 2018 ook geleverd als innovation demo edition en voorzien van veel opties.
OPC 2 pack met sportonderstel, andere bumpers, alcantara interieur etc.
Verder voorzien van bijna de volledige optielijst.
Rijden:
Qua rijden is het een genot. Oké, mijn vorige (GTC) stuurde net iets strakker door de hyperstrut wielophanging icm sportonderstel maar het is prettig vertoeven. Stoelen zitten, zoals gewend, fantastisch, navi is razendsnel en de intellilux led verlichting is geweldig.
Ook qua motorisering is het prettig in de auto. De 1.6 turbo sleurt er lekker aan en is ook bij tussen acceleraties uitstekend bij de les. Verder kan ik er nu nog niet heel veel over zeggen.
De remkracht is perfect en een stuk beter als in de zware GTC.
Keyless entry en start werkt goed. Vergeet je je sleutel mee te nemen uit je auto dan geeft deze dat meteen aan zodra je de deur opent.
De mindere puntjes:
Onbegrijpelijk dat Opel het nog steeds niet voor elkaar kan krijgen dat de spiegels inklappen via de afstandsbediening.
Moet net als bij mijn twee vorige J's het knopje op het deurpaneel bedienen.
A stijl heeft wel een aardige dode hoek maar dit was ik al gewend in mijn GTC.
Verder valt me op dat de kofferruimte kleiner is dan in mijn GTC .
Start-stop is niet permanent uit te schakelen en dat is jammer. Ik weet dat dit in veel auto's niet kan maar toch.
Verbruik:
Ik let meestal niet echt op het verbruik maar heb dat de afgelopen week toch eens bekeken. Bij een normaal rijgedrag zat ik over de laatste 100km op 5,9liter. Dat is voor deze auto best netjes maar alles is afhankelijk van je rechtervoet natuurlijk.
Zal deze review op korte termijn verder aanvullen.
na zo'n 2500km
- 18.500 km
De eerste 2500km bevielen op een paar puntjes na uitstekend. Vakantie Spanje ging helaas door het welbekende virus niet door dus heb de km maar in ons eigen land gereden.
Plussen:
Nu ik gewend ben aan de auto is deze ook in bochten toch wel heerlijk en stelt hij niet teleur.
De gadgets op de auto werken tot dusver prima. Het automatisch inparkeren heb ik maar twee keer gedaan (om te demonstreren) maar zal ik niet veel gebruiken, de camera werkt prettig, de parkeersensoren zijn wat overijverig want als er iemand achter je komt staan bij de verkeerslichten reageert deze meteen. Tussen de lijntjes blijven is een leuke gadget en zal op lange, vermoeiende ritten best een uitkomst zijn. Gelukkig kan je het ook uitzetten. Forward collision werkt goed en je krijgt meteen een waarschuwing . Sportknop prima en de intellilux verlichting gewoon geweldig. Navi werkt snel en foutloos (leuke is de 3d als je bv Rotterdam in komt rijden) en android auto werkt zonder storingen Auto is zeker niet de allersnelste maar accelereert toch serieus vlot. en ik zal vast nog het eea vergeten zijn.
Minnen:
Zoals eerder aangegeven is de beschikbare kofferruimte gewoon matig te noemen en dat vind ik toch wel een minpuntje. Komt grotendeels omdat ik een reservewiel heb wat ervoor zorgt dat de vloer wat hoger ligt.
Verder zit er een trilling in de auto waar ze maar geen wijs uit worden.
Banden zijn al onder garantie vervangen maar de trilling blijft.
Het gekke is....het is niet altijd en dat maakt het lastig om te vinden.
Het OPC line pakket is niet echt onderscheidend te noemen. Met name de voorbumper is wat gewoontjes en had best wat meer uitgesproken mogen zijn.
Verder is het een heerlijke auto
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties5
- Comfort5
- Kosten5
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Opel Astra

Uitgelicht aanbod

Opel Astra 1.4 Turbo Business Executive | LEDER | NAVI | CAMERA | CLIMA | STOELVERWARMING
- 2019
- 58.714 km

Opel Astra 1.0 Business Executive | Led Matrix | Navigatie | Keyless | AGR Stoelen | Camera | Climate Control | PDC V+A | Dealer OH
- 2018
- 74.031 km

Opel Astra Sports Tourer 1.0 Turbo 105 PK 120 Jaar Edition, Navi, Camera, Trekhaak, Rijklaar met beurt & garantie!
- 2019
- 105.848 km
Lees ook

Zo zuinig is de Opel Astra (2015-2021) in de praktijk

Mazda 3 - Ford Focus - Kia Ceed - Opel Astra - Multitest

Opel Astra - Renault Mégane - Volkswagen Golf

Hyundai i30 - Opel Astra - Peugeot 308

Opel Astra - Afscheid Duurtest
