Opel Astra 1.6 Turbo Innovation (2018)

autoreview

Opel Astra 1.6 Turbo Innovation (2018)
Opel Astra 1.6 Turbo Innovation (2018)Opel Astra 1.6 Turbo Innovation (2018)Opel Astra 1.6 Turbo Innovation (2018)Opel Astra 1.6 Turbo Innovation (2018)Opel Astra 1.6 Turbo Innovation (2018)

Signalement

UitvoeringAstra 1.6 Turbo Innovation
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf15.000 km
KM-stand laatst18.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

vernieuwing is vaak goed

  • 16.000 km

Ik heb alle waarderingen op max gezet en gedurende de tijd zou dit kunnen afwijken. Voor nu ben ik erg content.
Auto gekocht nadat hij anderhalf jaar dienst deed als demo. Auto is in 2018 ook geleverd als innovation demo edition en voorzien van veel opties.
OPC 2 pack met sportonderstel, andere bumpers, alcantara interieur etc.
Verder voorzien van bijna de volledige optielijst.

Rijden:
Qua rijden is het een genot. Oké, mijn vorige (GTC) stuurde net iets strakker door de hyperstrut wielophanging icm sportonderstel maar het is prettig vertoeven. Stoelen zitten, zoals gewend, fantastisch, navi is razendsnel en de intellilux led verlichting is geweldig.
Ook qua motorisering is het prettig in de auto. De 1.6 turbo sleurt er lekker aan en is ook bij tussen acceleraties uitstekend bij de les. Verder kan ik er nu nog niet heel veel over zeggen.
De remkracht is perfect en een stuk beter als in de zware GTC.
Keyless entry en start werkt goed. Vergeet je je sleutel mee te nemen uit je auto dan geeft deze dat meteen aan zodra je de deur opent.

De mindere puntjes:
Onbegrijpelijk dat Opel het nog steeds niet voor elkaar kan krijgen dat de spiegels inklappen via de afstandsbediening.
Moet net als bij mijn twee vorige J's het knopje op het deurpaneel bedienen.
A stijl heeft wel een aardige dode hoek maar dit was ik al gewend in mijn GTC.
Verder valt me op dat de kofferruimte kleiner is dan in mijn GTC .
Start-stop is niet permanent uit te schakelen en dat is jammer. Ik weet dat dit in veel auto's niet kan maar toch.

Verbruik:

Ik let meestal niet echt op het verbruik maar heb dat de afgelopen week toch eens bekeken. Bij een normaal rijgedrag zat ik over de laatste 100km op 5,9liter. Dat is voor deze auto best netjes maar alles is afhankelijk van je rechtervoet natuurlijk.

Zal deze review op korte termijn verder aanvullen.

na zo'n 2500km

  • 18.500 km

De eerste 2500km bevielen op een paar puntjes na uitstekend. Vakantie Spanje ging helaas door het welbekende virus niet door dus heb de km maar in ons eigen land gereden.
Plussen:
Nu ik gewend ben aan de auto is deze ook in bochten toch wel heerlijk en stelt hij niet teleur.
De gadgets op de auto werken tot dusver prima. Het automatisch inparkeren heb ik maar twee keer gedaan (om te demonstreren) maar zal ik niet veel gebruiken, de camera werkt prettig, de parkeersensoren zijn wat overijverig want als er iemand achter je komt staan bij de verkeerslichten reageert deze meteen. Tussen de lijntjes blijven is een leuke gadget en zal op lange, vermoeiende ritten best een uitkomst zijn. Gelukkig kan je het ook uitzetten. Forward collision werkt goed en je krijgt meteen een waarschuwing . Sportknop prima en de intellilux verlichting gewoon geweldig. Navi werkt snel en foutloos (leuke is de 3d als je bv Rotterdam in komt rijden) en android auto werkt zonder storingen Auto is zeker niet de allersnelste maar accelereert toch serieus vlot. en ik zal vast nog het eea vergeten zijn.

Minnen:
Zoals eerder aangegeven is de beschikbare kofferruimte gewoon matig te noemen en dat vind ik toch wel een minpuntje. Komt grotendeels omdat ik een reservewiel heb wat ervoor zorgt dat de vloer wat hoger ligt.
Verder zit er een trilling in de auto waar ze maar geen wijs uit worden.
Banden zijn al onder garantie vervangen maar de trilling blijft.
Het gekke is....het is niet altijd en dat maakt het lastig om te vinden.
Het OPC line pakket is niet echt onderscheidend te noemen. Met name de voorbumper is wat gewoontjes en had best wat meer uitgesproken mogen zijn.
Verder is het een heerlijke auto

5,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Opel Astra

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens