Mercedes-Benz S 500 Prestige Plus (2008)

autoreview

Mercedes-Benz S 500 Prestige Plus (2008)
Mercedes-Benz S 500 Prestige Plus (2008)Mercedes-Benz S 500 Prestige Plus (2008)Mercedes-Benz S 500 Prestige Plus (2008)Mercedes-Benz S 500 Prestige Plus (2008)Mercedes-Benz S 500 Prestige Plus (2008)Mercedes-Benz S 500 Prestige Plus (2008)

Signalement

UitvoeringS 500 Prestige Plus
Versnellingen7, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf69.000 km
KM-stand laatst147.528 km
Lezerswaardering: 28%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Dromen kunnen werkelijkheid worden

  • 69.000 km

Aangekomen bij Marco hof om mijn huidige auto ( w212 350 CGI ) in te ruilen voor een w221 s550. Vorige week met prachtig weer een proefrit gemaakt vanaf Limmen richting Amsterdam en weer terug. Wat als eerste opviel is dat dit toch echt weer een klasse hoger is dan mijn huidige auto. Het interieur ziet er hoogwaardiger uit en de auto is een stuk stiller. Eerlijk gezegd tijdens de rit miste ik wel de stoelventilatie uit mijn e, maar gelukkig zit er in de s een extra koude airco. Bij terugkomst om de tafel gaan zitten en deal gesloten met Marco.

De eerste grote beurt en tevens apk

  • 73.000 km

Vandaag heeft de auto een grote E beurt gekregen bij Gomes. Bij deze beurt wordt naast het grote B onderhoud ook de bakolie ververst. Kosten beurt samen met apk 1494,24. De monteur vertelde dat de auto in absolute nieuwstaat verkeerd! Er zijn dan ook geen gebreken geconstateerd. Dit wist ik eigenlijk al maar het is altijd goed/leuk om dit nog een keer te horen.

Hieronder de opties

• Actief koolstoffilter
• Achteruitrijcamera
• PTS
• Zelfdimmende spiegels
• Memorypakket
• Stuurwiel in leder/hout
• Bekerhouders
• Rookglazen schuif-/kanteldak
• 7G-Tronic
• Bandenspanningscontrole
• Comand DvD met navigatie
• Zonnerollo achter
• Isofix
• Automatische airconditioning
• Warmtewerend en getint glas
• Koplamp intensiefreiniging
• Bi-xenon verlichting
• Accu met grotere capaciteit
• Wortelnotenhouten dashboardaccenten
• Stoelverwarming voor
• Sound system

Een jaar verder

  • 91.000 km

Nu ik de auto een jaar in mijn bezit heb, kan ik er wat meer over vertellen. Tsja waar zal ik beginnen?
Inmiddels alweer meer dan 20.000 km verder en ik heb gelukkig nog geen dure reparaties gehad. De kosten voor het reguliere onderhoud tot nu toe is wel al 2000 euro (grote beurt en kleine beurt) en dit heeft dan met name te maken met de hoge uurtarieven die de dealer hanteert. De ophanging aan de voorkant maakt wel een krakend geluid wanneer ik drempels over ga. De Mercedes dealer zegt dat er niks mis is met de ophanging. Er zijn ook dagen dat je niks hoort en dan ineens is het geluid weer terug. Het ligt volgens de dealer aan de stabilisatorstangrubbers. Er kan een speciaal soort vet gebruikt worden om dit te verhelpen. Op korte termijn ga ik dit wel even laten doen.

Infotainment systeem

  • 91.000 km

Al snel kwam ik erachter dat ik geen recente update meer kon krijgen van het navigatiesysteem. De laatste updates voor dit model zijn uitgekomen in 2016?? Ik vind dit echt belachelijk aangezien de laatste auto’s zijn geproduceerd t/m 2013. Ook kon ik geen verbinding maken met bluetooth en hierdoor had ik geen mogelijkheid om muziek te streamen of handsfree te bellen. Wel zit er een cd/dvd wisselaar in en dit is op zich prima, maar eigenlijk ben ik al te verwend geraakt door Spotify.
Ik ben daarom maar op onderzoek gegaan naar een oplossing voor deze problemen. Voor de zomer heb ik Apple Carplay in laten bouwen. Het systeem werkt heel erg prettig en het scherm is te bedienen door middel van de touchscreen functie en de originele command controller. Ik gebruik de Tomtom mobile app vaak in combinatie met de app van Flitsmeister. Ondertussen heb ik ook Spotify aanstaan.
De Harman Kardon geluidsinstallatie, daar ben ik ook zeer over te spreken.

Het rijden

  • 91.000 km

Een S klasse is gewoon echt een snelwegcruiser. Een volle tank benzine en je kunt weer makkelijk 800 km + rijden zonder te hoeven tanken. Als benzine tank ik altijd euro 98.
Het verbruik van de boordcomputer geeft 9.9 km/l aan dus zeg maar 1 op 10.

Met een S klasse voel je je de koning te rijk. Je hebt het gevoel dat je in iets speciaals rijd en dat vind ik het geld ook zeker waard.

Update

  • 111.576 km

Weer even een update en dit keer vanuit het zonnige Frankrijk. Inmiddels ben ik hier alweer 9 dagen en ik ben welgeteld 1 s klasse tegengekomen vanaf de heenreis vanuit Nederland tot en met nu. Ik heb dakdragers op de auto gemonteerd met een XL dakkoffer erop zodat er genoeg ruimte is voor alle spullen.
Ik ga even terug naar 6 maanden geleden. De S was weer toe aan een grote onderhoudsbeurt bij een kilometerstand van 98441. Omdat ik altijd klokje rond van autoweek kijk en een professionele indruk had gekregen van het bedrijf Carrec besloot ik om mijn onderhoudsbeurt bij hun uit te laten voeren. Naast het reguliere onderhoud waren er ook een aantal zaken die vervangen moesten worden. Zo zijn achterste draagarmen links- en rechtsachter vervangen. De ophangrubbers cardan achter,middelste,voor. Hardyschijf vervangen. Rubbers reactiearmen en nog wat zaken. Het gekraak wat ik had over hobbels is met het vervangen van de draagarmen opgelost. De S rijdt wel weer als nieuw, Carrec heeft wat mij betreft topwerk geleverd. De kosten sinds de laatste grote beurt zijn rond de 6000 euro geweest. Hierbij zitten wel 4 nieuwe banden.
De S ziet er van binnen en buiten nog perfect uit.

2 jaar verder

  • 147.528 km

Zo, wat gaat de tijd toch snel, het is alweer twee jaar geleden dat ik voor het laatst hier bericht heb. Inmiddels gezinsuitbreiding gekregen en een kinderstoeltje achterin geplaatst, deze was heel makkelijk te installeren door de Isofix bevestigingspunten. De Benz is tot nu toe uiterst betrouwbaar gebleken. Na de laatste grote onderhoudswerkzaamheden bij Carrec heb ik het normale onderhoud gehad en nog een klein dingetje. Als ik boven de 100 km/h reed, hoorde ik soms een windgeruis, ergens vanaf de linkerkant van het bestuurdersraam of de deur zelf, maar ik wist niet precies waar het vandaan kwam. Dit begon naarmate de tijd verstreek wel al erger te worden en dus irritanter, zelf kon ik geen scheurtjes in het rubber of iets ontdekken. Eerst maar mijn deurrubbers laten vervangen, maar dat had niet het gewenste resultaat. Toen heb ik mijn raamrubber laten vervangen en dat heeft het probleem opgelost. Op geen enkele plek is roest zichtbaar en de lak en het interieur zijn nog in een uitstekende staat. De benz is nog nooit eerder in zijn leven door de wasstraat geweest, ik doe alles zelf met verschillende poetsproducten en het wassen gaat met een washandschoen. Wat ik ook altijd meteen doe, is alle bladeren en troep verwijderen uit de draingootjes. Vorige maand heb ik een afneembare trekhaak laten monteren omdat we een caravan willen kopen en ik vind het ook wel handig om af en toe een aanhanger te kunnen trekken. De kosten voor het monteren van de trekhaak bedroegen 1389,00 euro. De trekhaak is heel netjes weggewerkt. Verder weinig te melden, de APK beurt komt eraan en de volgende onderhoudsbeurt C is over 250 dagen ongeveer.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.