Mercedes-Benz CLK 200 Elegance (1999)

Mercedes-Benz CLK 200 Elegance (1999)

UitvoeringCLK 200 Elegance
Bouwjaar1999

Een CLK uit 1999,,.

...da's nogal een avontuur! Want roest. Doet deze ook, op alle bekende punten. Maar dat gezegd hebbende, het valt mee. Ze roesten allemaal (echt allemaal!) maar er is gelukkig nog wel meer over te vertellen.

Wat nog meer? Nu, ik heb geen documenten bij de auto. Niks, nada, noppes. Onderhoudshistorie totaal onbekend. Waar begin je aan? Aan een grote gok zeg ik je. Maar wel een verdomd mooie.

De mijne is de instapversie 200 zonder kompressor. 136 vlammende pk's op de achterwielen, overgebracht via een 5-traps automaat. Werkt goed, voelt goed. Een strepentrekker is het niet maar daarom heb ik 'm niet gekocht. Het is comfortabel cruisen over 's lands wegen. En dat doet de CLK simpelweg uitstekend. Geen rammels, geen kraakjes, geen gekkigheid. Een rustige auto voor een relaxte rijstijl.

Mijn CLK in Elegance uitvoering zit mooi in z'n opties. Ook hier weer is de basis vrij eenvoudig: geen leer, geen automatische stoelverstelling. Maar wel climate control, regensensor, cruise control, automatische zonwering bij de achterruit, verwarmde buitenspiegels, zelfdimmende binnenspiegel, en zo nog een zwik zaken. Alles wat je nodig hebt en nog een beetje. Het mooiste aan dit verhaal? Alles werkt. Geen storingen, geen haperingen, alles doet wat het moet doen. Heerlijk.

Wat is er te doen? Vloeistoffen uiteraard vernieuwen. In het interieur ontbreken wat paneeltjes. Sommige knoppen zijn aan het eind van hun leven. Een keertje decomputer uitlezen. Andere radio erin. Al met al niet heel spannend.

De auto was spotgoedkoop. Ik ben heel benieuwd hoe lang ik hier plezier van ga beleven. We gaan het meemaken!