Mercedes-Benz A 150 Elegance (2007)

Mercedes-Benz A 150 Elegance (2007)

UitvoeringA 150 Elegance
Bouwjaar2007

Eerste km’s

Nadat ik met de auto de garage uit ben gereden had ik al een big smile op mijn gezicht. Wat rijdt deze auto lekker zeg. Ik wilde voor deze auto gaan omdat hij net wat meer luxe bood dan de vorige en ik graag een Mercedes wilde waar ik de vorige auto (die schade had) op in kon ruilen. Uitgekomen bij deze Mercedes die op een afstand van 30km te koop stond bij een garage bedrijf. De auto zag er van binnen en buiten goed uit, aantoonbaar weinig km’s , dealer onderhouden. Proefrit rijden was in eerste instantie niet mogelijk omdat de auto al een tijdje stil stond en de accu leeg was, de garage houder zei kom morgen maar terug dan heb ik heb proefrit klaargemaakt voor je. De dag erna terugkomen bij het bedrijf en een uitgebreide proefrit gemaakt (binnendoor en snelweg) ik was echt verast van de comfort die deze auto je bied achter het stuur als je hier meer sterren voor kon geven had ik het gedaan. Eenmaal terug van de proefrit onderhandeld over de prijs omdat er toch niet alle gewenste opties op zaten, hierop kwam de eigenaar met het idee om deze opties er alsnog op te maken voor een scherpe prijs. Natuurlijk ging er nu wel niks van de verkoopprijs meer af maar goed. Deal gemaakt en gewacht tot de auto klaar was

1000km later

Na 1000km te hebben gereden ben ik nog steeds tevreden over de auto. Mij is echter wel een probleem opgevallen, als je de auto pas start valt hij af en toe weer uit na 30 seconden. De garage gebeld waar ik hem had gekocht, deze zei dat het wel eens aan de sleutel kan liggen en ik het bij de reserve sleutel eens moest proberen. Na een week met de reserve sleutel gereden te hebben zijn er geen problemen voorgekomen. De garage zal de sleutel opnieuw in gaan lezen. Hopen dat dit het probleem zal verhelpen.

4000km

Na mijn bezoek bij de garage erachter gekomen dat het niet goed starten en uitvallen aan een sensor lag, deze heeft de garage kosteloos vervangen. Verder zijn er op de auto parkeersensoren gemonteerd deze werken alleen af en toe niet hier een afspraak voor gemaakt. Voor mijn bezoek aan de garage een flink stuk met de auto gereden om de nieuwe auto van mijn vader op te halen ( Opel Astra K bj 2016) de reis heeft 9 uurtjes geduurd en is comfortabel verlopen, de auto heeft op een halve tank 600km gereden en was voor €50 euro dan ook weer vol. Dit waren voornamelijk snelweg km binnendoor doet hij op een halve tank 300km dit komt door mijn werk in de thuiszorg waar ik kleine stukjes met de auto rij.

Verkocht

De auto had me een paar keer laten staan omdat hij niet startte of afsloeg tijdens het rijden of stilstaan voor bijv stoplicht. Het bedrijf kon niks vinden alleen een sensoor schoongemaakt, probleem bleef zich voordoen en verbruik liep ook op, besloten om de auto terug te verkopen naar het bedrijf waar ik hem heb aangeschaft. Deze gaf er natuurlijk een stuk minder voor dan dat ik had betaald, maar beter dan dat de garantie zou verlopen en er dadelijk wel iets duurs kapot aan gaat.

PRIVATE LEASE Mercedes-Benz A-klasse

Leaseplan
Mercedes-Benz A 180 Business Line (5D/7A)

Mercedes-Benz
Mercedes-Benz A 180 Business Line (5D/7A)