Mazda 323 FastBreak 1.6 Touring (2002)

Mazda 323 FastBreak 1.6 Touring (2002)

Uitvoering323 FastBreak 1.6 Touring
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2002

Na ruim zeven jaar in een golf gereden te hebben, vonden wij het wel tijd worden om een nieuwe auto aan te schaffen.
We zijn hiervoor naar verschillende dealers gegaan om auto’s te bekijken.
Uiteindelijk zijn wij bij de mazda uitgekomen omdat de dealer een goede prijs voor onze oude auto kon geven, en natuurlijk omdat wij de mazda heel erg mooi vonden.
Dit is een mazda 323 van de laatste generatie, deze onderscheid zich van de ’normale’ 323’s door o.a. donker getinte koplampen en gewijzigde achterlichten.
Ik vind deze er persoonlijk veel mooier uitzien dan de versie met de ’streepjes’ achterlichten.
Een bijkomend voordeel was dat de dealer er nog 1 op voorraad had en er wel een goede prijs voor wilde geven.
De auto is voorzien van een Luxury-pakket met o.a.: cruise control, radio-cd-casette speler met 6 speakers, licht metalen velgen, mistlampen voor en achter, verschuifbare achterbank, airco, ABS, traction contol, cromen accenten in het interieur, elekrisch bedienbare en verwamde spiegels, in hoogte verstelbaar stuur, electrische ramen, enz.
In het begin waren er wel wat probelemen met de auto, de cruise control deed het eerst niet, dus wij terug naar de dealer en 3.5 uur zitten wachten, bleek de ’stekker’ er niet in te zitten.
Daarna deed de radio het niet, die kon de dealer niet maken, dus moest die terug naar de fabrikant worden gestuurd. (3 weken met een open gat in het interieur rondgereden).
Verder is het een super auto, hij heeft me nog nooit in de steek gelaten en ziet er vooral in deze kleur ook nog eens erg mooi uit.
Wat de prestaties betreft, is het ook een erg goede auto, op de autobahn in Duitsland 190 km/h gereden met 5 man en hun bagage in de auto.
Wel valt het verbruik nogal tegen, volgens de brochure moet ie 1 op 13/14 halen, nou dat haal je gewoon niet, bij mij rijdt ie 1 op 9/10.
Het olieverbruik daarentegen valt wel mee, het is bijna niets.

Nog geen echte problemen.
Wel valt het lawaai me wat tegen, vooral boven de 100 km/u is er windgeruis.
Ook stoort de radio soms nogal.

Update 12-05-2007:
De radio heeft het nu helemaal begeven, hij moet nu dus al voor de tweede keer terug naar de fabrikant.