AutoWeek 3 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Private Lease aanbod
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 3 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Honda
  • Civic
5

autoreview

Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid Elegance (2010)

Jee teeKaa
  • Jee teeKaa10
  • Review
19 december 2020 om 23:04
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringCivic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid Elegance
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf110.130 km
KM-stand laatst110.130 km
Gemiddelde lezerswaardering: 70%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Hybrid!

  • 110.130 km
  • 19 december 2020

Na jaren diesel te hebben gereden, ben ik in november overgestapt op deze Honda Hybrid.
Een Toyota Prius vind ik qua model echt superlelijk en een Auris is me te groot. Ik houd erg van een sedanmodel en dat was alleen bij Honda te vinden. Deze auto is 10 jaar oud en in 2019 voorzien van een nieuw accupakket, wat mij in combinatie met een recente grote beurt en lage kilometerstand, over de streep trok. De carrosserie is feilloos, er zit een sticker op van Waxoyl waarmee ik hoop en veronderstel dat de auto voldoende beschermd is tegen de roestduivel.
De achterbank is niet neerklapbaar door het accupakket dat achter de achterbank zit en bovenop de hoedenplank mag je niets neerleggen wat de ventillatie van de accu's kan belemmeren. (Achter de hoofdsteunen zitten roostertjes).
De auto is zeer geriefelijk: een lampje onderin de deur bij openen, electrisch inklapbare buitenspiegels, elektrisch verstelbaar, verwarmd, ruitenwissers met regelbare interval en tiptoets, verbruiksindicator, dagteller met trip A en B, buitentemperatuurmeter, veel opbergruimte en zelfs stoelverwarming.
De auto is zeer ruim van binnen en met mijn lengte (1.89) kan ik er prima in zitten al zijn de stoelen (zitvlak) op z'n Japans wel wat aan de korte kant. Achterin ook veel beenruimte, een uitklapbare middenarmsteun met bekerhouders en opbergvakken in de voorstoelen.
Het verbruik ligt over de eerste 3500 km op ongeveer 1: 19,2 (euro 95 met < 5 % ethanol, in Duitsland heet dit Euro 95 super).
De besturing is direkt, de auto reageert snel op stuurbewegingen. Verder is de auto erg gehorig van binnen (zie ook andere reviews van dit type auto) maar de juiste banden maken veel goed. Ik had Vredestein Quatrac 5 onder deze auto maar die raad ik niemand aan. Nu met winterbanden Dunlop is het comfort een stuk beter.
Wat de wegligging betreft valt er ook nog wel een puntje te winnen, de auto geeft alle hobbels en oneffenheden teveel door aan de inzittenden, zeker als je net uit een Mercedes C-klasse komt.
De kofferbak is afsluitbaar en zelfs niet van binnenuit te openen als je het vergrendelt met de sleutel in het slotje voor de berijdersstoel. Een veilig gevoel voor op vakantie, het kan als kluis dienen voor waardevolle spullen.
De automaat rijdt als een DAF: wil je versnellen (bijv. bij het inhalen) dan maakt de motor even gigantisch veel toeren, wat zich niet vertaalt in een evenredige versnelling van het voertuig. Volgens mij is de CVT bak ook afkomstig van DAF dus telkens als ik een vrachtwagen wil inhalen heb ik die associatie... niet altijd fijn.
Verder is het een superluxe auto met een zeer gunstig verbruik en met veel opties (zelfs een groot navigatiescherm met touchscreen, en dat voor 2010!).
Rondom zie je dat er veel aandacht is besteed aan de aerodynamica: de carrosserie ligt laag, onder de voorbumper zitten nog windgeleiders, de motorkap loopt heel laag naar voren en de voorruit ligt ongeveer in dezelfde hoek als de motorkap op de auto. Op de achterklep een subtiel spoilertje voor de neerwaartse druk en verder geen extra lijnen in de carrosserie. Voor sommigen saai, maar ik vind het tijdloos en toch ook wel stijlvol. De lage strip op de flanken met het chromen biesje evenals het chroom op de handvaten geven de auto net even dat cachêt om het tot luxewagen te bestempelen.
Vind maar eens een stijlvolle hybride van deze leeftijd in sedanmodel, dan kom je automatisch (CVT) bij deze Civic uit!!

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
 
  • Houd me op de hoogte over de Honda Civic
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Aerodeck 1.5i VTEC-E | TREKHAAK | APK: 28-08-2021 | AIRCO | PANO.DAK |

    Honda Civic Aerodeck 1.5i VTEC-E | TREKHAAK | APK: 28-08-2021 | AIRCO | PANO.DAK |

    • 2000
    • 213.665 km

    € 999

    1.4 16v 100pk Elegance nav/camera/lmv/trekhaak

    Honda Civic 1.4 16v 100pk Elegance nav/camera/lmv/trekhaak

    • 2016
    • 74.374 km

    € 13.750

    1.4 100pk 5d GT I Trekhaak/Navigatie

    Honda Civic 1.4 100pk 5d GT I Trekhaak/Navigatie

    • 2011
    • 152.314 km

    € 6.950

Meer Honda Civic occasions

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Honda Civic specificaties
  • Honda Civic occasions
  • Honda Civic video's
Advies en informatie
  • Honda Civic tests
  • Honda Civic gebruikersreviews
  • Honda Civic index
Honda E vs. Mini Cooper SE - Dubbeltest

Honda E vs. Mini Cooper SE - Dubbeltest

EV’s komen steeds verder op een volle accu. Althans, dat dachten we. Er zijn namelijk altijd...

Lees meer
 

Honda Civic reviews

  • Review
    Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid Elegance (2010)

    Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid Elegance...

    5
    • 19 december 2020
  • Honda Civic (2009)

    • 14 september 2017
  • Review
    Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid Comfort (2009)

    Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid Comfort...

    • 3 oktober 2016
  • Review
    Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid Elegance (2009)

    Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid Elegance...

    1
    • 2 augustus 2016
  • Review
    Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid Comfort (2009)

    Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid Comfort...

    7
    • 28 september 2015
  • Review
    Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid Elegance (2009)

    Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid Elegance...

    7
    • 22 oktober 2014
  • Review
    Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid Elegance (2011)

    Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid Elegance...

    7
    • 23 augustus 2014
meer reviews
Honda Civic Hybrid

Honda Civic Hybrid

11

Honda heeft de facelift van de Civic aangegrepen om ook de Hybrid subtiel op te waarderen....

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Review
    Honda Civic Type R 2.0i-VTEC Race (2007)

    Honda Civic Type R 2.0i-VTEC Race (2007)

    5
    • 21 januari 2021
  • Autonieuws
    Vijf uiteenlopende gebruikte Honda Civics

    Vijf uiteenlopende gebruikte Honda Civics

    21
    • 18 november 2020
  • Autonieuws
    Zo wordt de nieuwe Honda Civic!

    Zo wordt de nieuwe Honda Civic!

    105
    • 18 november 2020
  • Autonieuws
    Nieuwe Honda Civic klaar voor debuut

    Nieuwe Honda Civic klaar voor debuut

    20
    • 12 november 2020
  • Review
    Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC Comfort Business Edition (2015)

    Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC Comfort Business...

    8
    • 3 november 2020
  • Review
    Honda Civic 1.8i-VTEC Sport (2009)

    Honda Civic 1.8i-VTEC Sport (2009)

    1
    • 3 november 2020
  • Autonieuws
    Nieuwe Honda Civic nu al uitgebreid te zien

    Nieuwe Honda Civic nu al uitgebreid te...

    58
    • 30 september 2020
Merk
Merk
  • Autonieuws
    In het Wild: Honda Accord (2001)

    In het Wild: Honda Accord (2001)

    19
    • 24 januari 2021
  • Review
    Honda Civic Type R 2.0i-VTEC Race (2007)

    Honda Civic Type R 2.0i-VTEC Race (2007)

    5
    • 21 januari 2021
  • Autonieuws
    Hybride Honda HR-V komt in februari

    Hybride Honda HR-V komt in februari

    19
    • 18 januari 2021
  • Review
    Honda CRX 1.6 VTi (1993)

    Honda CRX 1.6 VTi (1993)

    3
    • 17 januari 2021
  • Autonieuws
    Honda E-Drag is voor dragstrip verbouwde Honda E

    Honda E-Drag is voor dragstrip verbouwde...

    14
    • 15 januari 2021
  • Autonieuws
    Honda HR-V uit productie

    Honda HR-V uit productie

    9
    • 14 januari 2021
  • Autonieuws
    Honda E als elektrisch sprintkanon

    Honda E als elektrisch sprintkanon

    31
    • 11 januari 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Twitter
  • Youtube

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • AutoWeek Private Lease
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep