en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Uitvoering | Mondeo Wagon 2.0i Ghia Executive |
---|---|
Versnellingen | 4, Automaat |
Bouwjaar | 1999 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand bij aanschaf | 110.000 km |
KM-stand laatst | 170.000 km |
Op zoek naar een andere auto heb ik vooral naar luxe gekeken en dan kom je vanzelf bij een Mondeo uit.
Automaat, leer, climate control, cruise control, stoelverwarming en ga zo maar door.
En wat en zee aan ruimte. Daar word veel gebruik van gemaakt.
De rijeigenschappen zijn ook dik voor elkaar. Alleen de automaat is wat traag maar dat past wel bij mijn relaxte rijstijl. In de vakantie met een caravan erachter weggeweest en dan is het de cruisecontrol aan en lekker relaxen.
De afwerking is wel typisch Ford. Ziet er allemaal netjes uit maar kan niet tippen aan een VW of Honda (mijn vorige auto) De auto is wel rammelvrij.
Ik heb er nu ruim 35000 km probleemloos mee gereden.
Bij de eerste beurt zijn wel de remschijven vervangen (125000km) Na een half jaar begonnen ze te trillen bij het remmen. Mijn monteur heeft ze tot twee keer toe afgedraaid waarna het probleem was verdwenen. Verder heeft de auto geen problemen gehad (op een defecte accu na). Erg betrouwbaar dus.
Wat me wel wat tegenvalt is dat de achterspatbordranden wat roestgevoelig zijn.
Moet toch eigenlijk niet meer kunnen.
-nieuwe remschijven trillen (is opgelost door af te draaien)
-accu kapot (kmstand 144000)
-navigatiesysteem werkt niet (bij aanschaf al niet en heb het ook niet meer aan de gang gekregen)
-cd wisselaar heeft kuren regelmatig valt de rechterspeaker uit ook dat lukt me niet om de oorzaak te vinden Het lijkt een slecht contact ergens.
-roestvorming achterspatbordranden
-voorruitverwarming werkt maar aan een kant (defecte zekering?) vergeet het telkens door te geven.
-Bij 160000 km ging de airco kapot. Gelukkig was het alleen maar een lager in de elektrokoppeling. Kosten totaal 200 euro mede door de zeer schappelijke hulp van de aircospecialist die ook een wel in de gaten had dat het niet meer te veel mocht kosten bij een oude auto.
Na bijna 5 probleemloze jaren rijden werd het tijd voor iets anders. Mede door de totale kosten die toch wel aan de hoge kant zijn.
Ik heb de Ford particulier verkocht voor 1750 euro. Inruilen was geen optie. Er werd maximaal 1350 euro voor gegeven. Dit had ook wel te maken met de behoorlijk verroeste spatbordrand.
Ik hoop dat de nieuwe eigenaar er netzoveel plezier aan beleefd als ik heb gedaan.
Wat een heerlijke auto was het die me nog nooit in de steek heeft gelaten.
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.