Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 140pk Limited (2009) #2

Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 140pk Limited (2009) #2
Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 140pk Limited (2009) #2Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 140pk Limited (2009) #2Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 140pk Limited (2009) #2Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 140pk Limited (2009) #2Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 140pk Limited (2009) #2Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 140pk Limited (2009) #2Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 140pk Limited (2009) #2Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 140pk Limited (2009) #2Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 140pk Limited (2009) #2Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 140pk Limited (2009) #2Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 140pk Limited (2009) #2Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 140pk Limited (2009) #2Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 140pk Limited (2009) #2Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 140pk Limited (2009) #2Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 140pk Limited (2009) #2Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 140pk Limited (2009) #2Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 140pk Limited (2009) #2Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 140pk Limited (2009) #2

UitvoeringMondeo Wagon 2.0 TDCi 140pk Limited
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2009

Fijne reisauto

In mijn oorspronkelijke review, had ik nog graag nog een eindreview willen toevoegen, maar autoweek bleek mijn oude account verwijderd te hebben. Vermoedelijk omdat ik te lang niet aktief was.

250000 km - afscheid
===================
We zijn vele fijne reiskilometers verder. Op normaal onderhoud na geen bijzonderheden.
Ja, wel de airco radiator moeten vervangen door steenslag, maar dat kan gebeuren.

Voor zijn leeftijd staat de Mondeo er nog piekfijn bij.

Interieur

- goed: Er piept en kraakt niets, de stoelen zitten nog altijd als nieuw.
Bekleding heeft bijna niets geleden. Top.
In het algemeen erg goed door de jaren gekomen

- minder goed: De knoppen voor de bediening van de radio vertonen hier en daar een bubbel. De plasticfolie, daar leek zich lucht onder gevangen te hebben. Dat ziet er minder premium uit, maar doet niets af aan werking. Nog wel gekeken voor vervanging maar de kosten hiervoor waren wel premium, dus dan maar niet.

Onderstel

- Goed: Strak als vanouds. Ligt nog altijd als een blok op de weg.
In die 250000 km niets hoeven te vervangen. Ook geen fusee rubbers/ stofhoezen, zoals eigenlijk om de paar jaar standaard was bij mijn vorige auto, een VW Passat.

- minder goed: niets

Exterieur

- goed: nog strak in de lak. Geen doffe koplampen, wat ik toch vaker zie bij andere auto’s van meer dan 10 jaar.

Ja, wat oppervlakte roest aan de onderkant (blok, ophangingspunten) maar niets wat mij of de garage zorgen baarde.

- minder goed: Er lekte wat regenwater via de dakantenne naar binnen, vanwege een versleten rubber afdichting. Zelf gefixed.

Dan bij 249000 km
Het motorstoringslampje begint te branden, de auto houdt duidelijk in dus snel een afspraak gemaakt bij de lokale Bosch garage.

Daar bleek dat het roetfilter verstopt zat. Deze laten schoonspoelen a €1000. En inderdaad, lampje uit en het blok pakt weer als vanouds op.

Dit bleek echter van korte duur, dus terug naar de garage. Daar kwam weinig van de vervolganalyse. Misschien dit, misschien dat (lambasonde, sensor in uitlaat, of EGR of…). Stuk voor stuk te duur om even uit te proberen. In verdere hoge kosten zonder een helder verhaal… daar hadden we geen zin in.

Met pijn in ons hart dus besloten afscheid te gaan nemen en voor een andere auto te gaan. Het waren fijne jaren, maar aan de andere kant is het na ruim 10 jaar Mondeo gereden te hebben ook wel leuk om de zoektocht te kunnen starten naar iets anders.