en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Uitvoering | Kuga 1.5 EcoBoost 150pk 2WD Vignale |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2018 |
Jaar van aanschaf | 2018 |
KM-stand bij aanschaf | 17 km |
KM-stand laatst | 56.000 km |
Ik begin aan deze review, omdat ik vind dat een Kuga erg wordt ondergewaardeerd door Autoweek. In vergelijkingen van SUV's onderling wordt hij er nooit bij betrokken. Ik heb deze Kuga Vignale gekocht, omdat mijn vorige Kuga Titanium mij uitstekend beviel, maar deze heeft zoveel zaken meer die hem ontzettend compleet maken. Als caravantrekker is hij onverslaanbaar in deze klasse met benzinemotoren. Ik zoek ze niet op, maar hellingen tot 20% die ik onverwacht tegen kwam, komt hij op met een caravan van 1400kg. Hillassist werkt ook met de caravan prima. Deze heeft een electrische handrem en dat is nog prettiger bij het wegrijden op steile hellingen. Sync 3 is een prachtig systeem. Het inspreken van opdrachten bij bellen ,of een adres invoeren werkt perfect.Het grote touchscreen is overzichtelijk en makkelijk bedienbaar. Updates komen via wifi. Er zit op deze Vignale ook Xenon verlichting. Dat merk je. Ik ga niet alle zaken noemen, maar voorruitverwarming is ook heel prettig in de winter. Hij rijdt soepel, is koersvast, schakelt zeer licht en heeft een prettige zit. Het verbruik is nog niet goed te bepalen. De eerste 1500 km moet hij nog ingereden worden.Met de vorige haalde ik 1 op 12,8.Netjes toch voor een auto van deze grootte. De electrische bestuurdersstoel heeft een geheugen voor meerdere bestuurders incl. de spiegels.
Ik ben heel blij met deze auto.
Een update.
Ik hoef niets terug te nemen. Deze auto is een prima gebruikersauto, rijdt nog steeds probleemloos in allerlei condities, ook in zware winterse omstandigheden hoog in de bergen (waar vind je die nog?) Prima zitplaats voor 4 volwassenen ook bij zeer lange ritten. Alles werkt probleemloos. Geen olieverbruik, of natte plekken. Hij heeft onze stevige caravan overal heen gebracht tot boven 2500 m. Rijdt met de caravan als een vorst. Ik heb tempo 100 voor mijn caravan (voor Duitsland). Nu, dat is voor deze auto geen punt. Ook bergop als je let op 2000 toeren kan hij zeer steile hellingen aan. In combinatie met de electrische handrem is het wegrijden op een steile helling goed te doen, al had de een wat korter mogen zijn dan.
Ik begrijp totaal niet dat Autoweek deze auto doodzwijgt en ook nooit vermeldt als concurrent. De laatste Kuga's hebben ook alle opties. Sync 3 werkt prima en af en toe komt er ook een kaartupdate!
Ik heb in verschillende andere SUV's gereden en anderen in de mijne laten rijden. Die zijn soms zeer verrast over deze auto! Ik zou de mijne niet willen ruilen met een van die anderen! Zelfs niet met een X1.
Het verbruik komt nu op ongeveer 1 op 12. Ik rijdt wel graag door.
Ik ben tot zo ver zeer tevreden, al realiseer ik me wel dat een Kuga Vignale ook aardig aan de prijs is.
Na 4 jaar volledig trouwe dienst zonder oliegebruik of een ander mankement of narigheid heb ik met wat pijn in het hart deze fijne auto ingeruild voor weer een Ford Kuga Vignale, maar nu een PHEV. De koper van deze vorige auto gaat er veel plezier aan beleven! Als caravantrekker was dit een topper! Als ik wat meer heb gereden zal ik de nieuwe ook nog eens beoordelen. Tot nu toe een nieuwe geweldige ervaring.
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.