Fiat Seicento 1.1 Sporting Abarth (2003)

Fiat Seicento 1.1 Sporting Abarth (2003)

UitvoeringSeicento 1.1 Sporting Abarth
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2013

mijn dochters eerste

Augustus 2013 deze Seicento sporting Abarth gekocht bij een plaatselijk autobedrijf. Mijn dochter haalde haar rijbewijs en zoals altijd, na een zoektocht door half Nederland, deze auto bijna om de hoek gevonden. Het betreft een sporting in Abarth uitvoering. Motorisch is het vreemd dat deze auto de naam Abarth mag dragen, want sneller dan een andere is hij absoluut niet. Het is meer een festijn van logo's en ander type bumpers. Voor mijn dochter maakte dat de pret niet minder natuurlijk.
De auto is extra voorzien van een electrisch schuif/vouwdak. Dit dak lekt nergens en is in de zomermaanden echt plezierig. Verder is hij voorzien van een Remus einddemper en zit er een schroefset onder. Dit maakt de auto hard, maar zeker niet irritant hard zodat je nergens meer kan rijden.
Bij aflevering kreeg de auto nog een grote beurt en is de distributieriem vervangen. Tevens nog een half jaar garantie op de auto.

De plussen tot dusver:
-overzichtelijk
-licht
-compleet
-rijbeleving

De minnen tot dusver:
-vermogen
-pedalen te dicht op elkaar
-bochtgedrag bij nat weer!

Zelfs bij een klaverblad (advies 70 km/h) waarin je 60 rijdt is de auto vreselijk onderstuurd. Dit is echt op het gevaarlijke af en zal zeker even naar gekeken moeten worden. Bij droog wegdek zijn er geen problemen en kan je je naar hartenlust (binnen de toleranties van de Fiat)uitleven.

Na zo'n 4000km blijkt het een leuk karretje te zijn met een paar kleine, maar niet onbelangrijke minpuntjes.
Mijn dochter maalt er niet om en beleeft er veel plezier aan.