Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Daihatsu
  • Cuore

Daihatsu Cuore 1.0 12V Osaka (2005)

autoreview

15
Daihatsu Cuore 1.0 12V Osaka (2005)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringCuore 1.0 12V Osaka
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf140.000 km
KM-stand laatst155.000 km
Lezerswaardering: 60%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Is dit wel zo slim

  • 141.000 km
  • 1 augustus 2020

Oke een Cuore op Gas, dat kan goed of heel slecht uitpakken.

Omdat ik een allergie heb voor vaste lasten en betalen bij de pomp was ik al een tijdje aan het rondkijken naar iets kleins op gas. De Ford Ka had een lekkage waardoor er schimmel in het interieur zat. Hij was op de korte ritjes ook niet zo zuinig.

Toen zag ik een Cuore op lpg te koop met niet zo heel veel km op de teller. 40x bewaard als favoriet maar toch al een maand te koop. Helemaal in Groningen. Vanaf het moment dat ik ging bellen had ik het gevoel dat ik niet zo heel slim bezig was. Maar hoewel je dan denkt rationeel bezig te zijn ga je toch kijken. En eenmaal 2 uur in de auto zitten om te gaan kijken koop je die auto toch wel. Zo gaat dat nu eenmaal. Bijna een hele dag besteden om naar Groningen te rijden, tanken etc en dan zonder aankoop terugkomen dat is ook weer niks.

Goed, de Cuore. Wat is dit minimaal zeg. Het begint al aan de buitenkant. Toch wat pitjes in het plaatwerk. Zo dun is het. Dan doe je de deur open. Zo licht en blikkerig. Die deuren gaan trouwens veel te ver open, kijk uit voor andere auto's of zelfs de grond, als je half op de stoep staat. De pedalen, de pook, allemaal klein en dun. De stoel zit erg hoog en kan niet naar beneden. Steun in de onderrug is er niet. Je voelt wel het metaal van het frame onderin.

Het rijden. Gelukkig is 'ie zo klein dat je overal tussendoor kan.

Het motortje is erg klein en heeft dus andere verhoudingen voor de versnellingsbak dan bij normale auto's. Drempels die je normaal in 3 neemt zul je hier in 2 moeten nemen. Sowieso moet je langzaam over drempels vanwege de extreem korte wielbasis. Schakelen gaat verre van soepel, waarschijnlijk slijtage. Rustig aan doen dan gaat het prima.

Andere weggebruikers krijgen bij het zien van deze truttenschudder onbedwingbare inhaal en kleefneigingen.

Het is een Japanse kei car. In NL is dit alleen te verantwoorden als je het absolute minimum wilt uitgeven. Een Twingo, Yaris etc zijn ook goedkoop maar wel meer auto.

De blower heeft ontzettend veel power, dacht ik. Blijkt dat er simpelweg geen pollenfilter aanwezig is. Vandaar de dorre bladeren achter de luchtroosters. Het interieur is hierdoor snel stoffig.

Dan de pluspunten van de Cuore, met een extra kussentje is het in de stoel wel uit te houden. Het dashboard en het interieur is geheel bekleed. Er is geen blank staal te zien. De auto is erg stil zolang je niet vol gas geeft. Ga je vol gas dan is 'ie best vlot. Past in de kleinste gaatjes en parkeerplekken. Ontzettend zuinig, ook met korte ritjes. Dit scheelt mij denk ik al 30,- per maand op die korte ritjes alleen al.

Het gevoel van ruimte is best aardig, lange voorruit en dashboard. Veel hoofdruimte achterin. De speakers zijn prima. Met een goede radio erin komt er goed geluid uit.

Spotgoedkoop in de wegenbelasting en verzekering. WB is maar 15,- per maand.

Cuores kunnen wel roesten. Zaak om daar goed op te letten. Mijn plan is om een keer de onderkant geheel te ontvetten en te reinigen. Daarna helemaal inspuiten met roestwerend middel.

Mijn plan is om deze auto zo lang mogelijk te houden. Dat is ook de reden van aanschaf. Door de auto lang te houden pluk je uiteindelijk de vruchten van het onderhoud. Doordat het autootje ook op gas kan rijden zal het hopelijk het investeren waard zijn. De vaste lasten zijn namelijk niet hoger dan met benzine.

APK

  • 150.000 km
  • 9 december 2020

700,- kwijt voor APK. De balken aan de achterzijde waren verroest. Het laswerk wat er vroeger aan is gedaan was dus niet goed genoeg.

Daarnaast moesten er nieuwe remmen op aan de voorkant en een nieuwe draagarm. Ook lekte de auto benzine bij de slang.

Mensen die zo'n Cuore overwegen zou ik aanraden om hem alleen met nieuwe apk te kopen en goed te laten controleren door je eigen garage dat je niet binnen een jaar laswerk hebt. Want de centen die je kunt besparen ben je anders dubbel kwijt aan laswerk.

Jaartje verder

  • 155.000 km
  • 18 november 2021

Inmiddels voor woon- werkverkeer gebruikt over de snelweg. 40 km enkele rit. Lekker rustig op de rechterbaan. Liefst op veilige afstand achter een vrachtwagen. Het motortje gaat dan hopelijk lang mee.

Comfort op de snelweg is prima. Auto spoort goed en van windgevoeligheid merk ik helemaal niks. Misschien omdat ik rustig rij op vrachtwagen snelheid. Het verbruik heb ik nu ook goed kunnen meten. De eerste paar km gaan op benzine. Al gauw 4km is dat. Het gecombineerde verbruik van lpg plus steeds een beetje benzine is 1 op 18,6. Gemeten met de getankte liters en de km teller die goed werkt, nagekeken met google maps. Lpg verbruikt zo'n 15% extra zeggen ze. Al met al denk ik dat er geen enkele auto zo zuinig is op lpg. Benzine buiten beschouwing gelaten dus met warme motor op de snelweg rijdt 'ie 1 op 21.

Maargoed, al met al gebruikt de motor 10 tot 20% van de tijd benzine. Dat zijn de hele korte ritjes. De opwarmtijden van de langere ritten en de ritten met passagiers. Als je het motortje hard laat werken dan is benzine beter. Want gas heeft een hogere ontbrandingstemperatuur waardoor de kleppen kunnen verbranden hoor je weleens. Dus om dat risico niet te nemen toch maar even op benzine dan. Maar omdat benzine zo stervensduur is komt die 10 tot 20% van de tijd wel op 20 tot 35% van de totale brandstofkosten wat naar benzine gaat. Dat is natuurlijk wel te verminderen door de fiets te pakken naar de supermarkt die 500 meter verderop is:)

Bij een volgende lpg auto ga ik goed opletten dat er een gas systeem inzit wat snel naar gas kan schakelen zonder lang warm te rijden. Ik las iets over vloeibare injectie. Het lpg tankje scheelt al met al 50,- in de maand.

Problemen zijn er wel. Er komen door de blower uitlaatgassen in het interieur. Zeker met de koudere periode op komst is dat wel vervelend.

De distributie heb ik zelf vervangen. Zoiets had ik nog nooit gedaan. De onderste moer los gekregen door een sleutel en stuk pijp erop te zetten en vervolgens de auto even te starten, maar wel met de bougiekabels los want dat schijnt desastreus te zijn. Een slagmoersleutel is wat je eigenlijk nodig hebt. Distributie setje was iets van 60,- van een goed merk. De waterpomp loopt los van de distributie dus die heb ik laten zitten.

Daarnaast voor de apk een draagarm vervangen. Deze was rond de 50,-. Olie en filters ook zelf vervangen. Dat is heel goed te doen. Apk leerde ook dat er 2 roestplekken zijn waarvan er eentje in de toekomst aandacht kan gaan vragen.

In Maleisie wordt de auto nog verkocht als Perodua Viva. Met die naam zijn op Youtube genoeg reparatie video's te vinden. Ideaal. Een cuore werkplaatshandboek pdf heb ik ook kunnen vinden.

Ook vervelend is dat de kabel naar de tankklep z'n werk niet meer doet. De bekleding in de kofferbak heb ik een stukje weggezaagd en nu kan ik de tankklep met een schroevendraaier open wippen. Dat leek me de snelste en meest pragmatische 'reparatie'.

De koplampen gepolijst, die zijn nu weer mooi helder. Een set zgan banden heb ik op marktplaats gratis gevonden.

De wangen van de stoelen blijken aan de binnenkant zachter te zijn dan aan de buitenkant. Dus als betuurder is de wang links harder dan de rechter. Vreemd en je zit daardoor dus niet 100% recht. Niet problematisch verder.

Een onbekende heeft wat schade gemaakt aan het dak. Geen briefje achtergelaten. Een deukje met lakschade wat vooral cosmetisch is. Wel slecht voor de restwaarde. De enige meevaller is die waarde toch niet zo hoog is.

Het tanken is natuurlijk grappig in deze dure tijd. Benzine rond de 2,- per liter dan is het toch grappig als je met de beste wil van de wereld niet meer dan 15,- in je gastankje kunt proppen.

2,8
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    2
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
  • Rijd je zelf met een Daihatsu Cuore? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Daihatsu Cuore
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Daihatsu Cuore 1.0-12V Tokyo

    Daihatsu Cuore 1.0-12V Tokyo

    • 2004
    • 82.591 km

    € 1.950

    Daihatsu Cuore 1.0 5D

    Daihatsu Cuore 1.0 5D

    • 2003
    • 167.991 km

    € 1.650

    Daihatsu Cuore 1.0-12V Osaka

    Daihatsu Cuore 1.0-12V Osaka

    • 2006
    • 163.081 km

    € 1.395

Meer Daihatsu Cuore occasions

Lezersreacties (15)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Daihatsu Cuore specificaties
  • Daihatsu Cuore occasions
  • Daihatsu Cuore video's
Advies en informatie
  • Daihatsu Cuore tests
  • Daihatsu Cuore gebruikersreviews
  • Daihatsu Cuore index
PREMIUM
Een licht-gekruide B-segmenter

Een licht-gekruide B-segmenter

Van dit trio licht-sportieve compacts verwacht je dat ze uit respectievelijk de VS (Chevrolet)...

Lees meer
 

Daihatsu Cuore reviews

  • Gebruikersreview
    Daihatsu Cuore 1.0 12V Osaka (2005)

    Daihatsu Cuore 1.0 12V Osaka (2005)

    15
    • 1 augustus 2020
  • Gebruikersreview
    Daihatsu Cuore 1.0 12V Kyoto (2006)

    Daihatsu Cuore 1.0 12V Kyoto (2006)

    3
    • 9 september 2019
  • Gebruikersreview
    Daihatsu Cuore 1.0 12V Osaka (2006)

    Daihatsu Cuore 1.0 12V Osaka (2006)

    4
    • 27 oktober 2017
  • Gebruikersreview
    Daihatsu Cuore 1.0 12V Kyoto (2005)

    Daihatsu Cuore 1.0 12V Kyoto (2005)

    3
    • 16 februari 2017
  • Gebruikersreview
    Daihatsu Cuore 1.0 12V Kyoto (2005)

    Daihatsu Cuore 1.0 12V Kyoto (2005)

    12
    • 8 februari 2015
  • Gebruikersreview
    Daihatsu Cuore 1.0 12V Osaka (2006)

    Daihatsu Cuore 1.0 12V Osaka (2006)

    21
    • 17 april 2014
  • Gebruikersreview
    Daihatsu Cuore 1.0 12V (2005)

    Daihatsu Cuore 1.0 12V (2005)

    4
    • 5 juni 2013
meer reviews
Daihatsu Cuore - 2008 - 305.800 km - Klokje rond

Daihatsu Cuore - 2008 - 305.800 km - Klokje rond

59

Jeroen Dubbeld in de mail: of we interesse hebben in een keuring van een Daihatsu Cuore met...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Op zoek naar ... een goede auto voor minder dan €2.000

    Op zoek naar ... een goede auto voor minder...

    87
    • 9 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Daihatsu Cuore 1.0 12V DVVT Nagano (2006)

    Daihatsu Cuore 1.0 12V DVVT Nagano (2006)

    1
    • 17 augustus 2021
  • Daihatsu Cuore - 2008 - 305.800 km - Klokje rond

    Daihatsu Cuore - 2008 - 305.800 km - Klokje...

    59
    • 3 mei 2021
  • Gebruikersreview
    Daihatsu Cuore 1.0 12V Nagano (2003)

    Daihatsu Cuore 1.0 12V Nagano (2003)

    10
    • 23 december 2020
  • Gebruikersreview
    Daihatsu Cuore 1.0 Comfort Plus S (2011)

    Daihatsu Cuore 1.0 Comfort Plus S (2011)

    2
    • 23 september 2020
  • Gebruikersreview
    Daihatsu Cuore XTi-12V (1999)

    Daihatsu Cuore XTi-12V (1999)

    4
    • 31 augustus 2020
  • Gebruikersreview
    Daihatsu Cuore 1.0 Trend (2008)

    Daihatsu Cuore 1.0 Trend (2008)

    • 23 mei 2020
Merk
Merk
  • Nieuws
    20 jaar Daihatsu Copen: rijk feestje

    20 jaar Daihatsu Copen: rijk feestje

    17
    • 20 juni 2022
  • Nieuws
    Zotye 5008 EV (2012) - In het wild

    Zotye 5008 EV (2012) - In het wild

    28
    • 14 juni 2022
  • Nieuws
    Op zoek naar ... een goede auto voor minder dan €2.000

    Op zoek naar ... een goede auto voor minder...

    87
    • 9 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Daihatsu Sirion 2 1.3 16V DVVT Sport (2007)

    Daihatsu Sirion 2 1.3 16V DVVT Sport (2007)

    6
    • 6 juni 2022
  • Achtergrond
    Op zoek naar een roadster voor 10.000 euro

    Op zoek naar een roadster voor 10.000 euro

    93
    • 27 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Daihatsu Sirion 2 1.0 12V DVVT Premium (2008)

    Daihatsu Sirion 2 1.0 12V DVVT Premium...

    4
    • 24 februari 2022
  • Reportage
    Op zoek naar een 4x4 voor 5 mille

    Op zoek naar een 4x4 voor 5 mille

    32
    • 22 januari 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden