Citroen C1 1.0i Tendance (2012)

Citroen C1 1.0i Tendance (2012)
Citroen C1 1.0i Tendance (2012)Citroen C1 1.0i Tendance (2012)Citroen C1 1.0i Tendance (2012)Citroen C1 1.0i Tendance (2012)Citroen C1 1.0i Tendance (2012)Citroen C1 1.0i Tendance (2012)

UitvoeringC1 1.0i Tendance
Versnellingen5, Semi Automaat
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2023

De koop

Na mijn oude auto ingeleverd te hebben, zijn we doorgereden naar een Peugeot 107. Ik was opzoek neer een van het drietal en de Peugeot stond in de buurt. Bij aankomst lag de auto onder een dikke laag sneeuw, van buiten zag deze zwarte Peugeot er perfect uit, kaar niks was minder waar toen we in de auto gingen zitten, overal in de auto waren van alle soorten schimmels en de passagiers voetmat stond vol met water. De verkoper antwoorde hierop met “als ik wist dat jullie kwamen had ik hem al schoongemaakt want dat veeg je zo weg” ik en mijn vader besloten verder te gaan want dit werd hem duidelijk niet.

Onder weg naar huis kwamen we langs een Peugeot/Citroën dealer. We besloten hier een stop te maken. Vanuit onder de sneeuw stond deze c1, aan de verkoper de sleutels gevraagd en een kijkje gaan nemen bij de auto. Toen we hem wilde starten ging hij niet aan, de verkoper had hem over gestart en nadat de auto even gelopen had zijn we een proefrit gaan rijden, de auto beviel uitermate uitstekend en was van plan hem meteen mee te nemen, bij terugkomst probeerde we of de auto meteen starten, helaas de accu was kapot het zag ernaar uit dat we de auto niet meteen mee konden nemen omdat de eigenaar zei dat er geen monteurs aanwezig waren op die zaterdag vanwege het weer. Toen bood mijn vader aan de accu te wisselen als de verkoper ons een nieuwe accu zou leveren, dit heeft hij gedaan en we hebben de accu gewisseld, er moest ook nieuwe apk op maar hier een afspraak voor gemaakt omdat ik de auto nodig heb.

Auto gekocht bij PCA jasper Sittard
1 jaar garantie erbij +apk

1,5 maand in bezit

Na een maand in de auto gereden te hebben deel. Ik graag mijn ervaring tot nu toe. Het is een kleine zuinige stads auto die je overal wel kwijt komt, goedkoop in verzekering (€98, dit omdat ik pas 20 ben) en wegenbelasting (€20) daarnaast tank ik de auto 1 keer in de twee a drie weken voor €40 vol.

Ik heb 2 weken geleden nieuwe apk erop laten zetten bij het autobedrijf waar ik de c1 heb aangeschaft, de c1 kwam hier vlekkenloos door heen.

Tevens vertelde de monteur mij dat ik een uniek exemplaar heb met dagrijverlichting in de achterbumper, normaal zijn dit alleen reflectoren. Voor heb ik ook led dagrijverlichting ik ervaar dit als prettig en ben het denken om de gewone koplampen te vervangen voor led lampen. Onlangs setje sportvelgen gekocht deze gaan er binnenkort onder.

Voor de zomer laat ik nog een beurt uitvoeren etc.

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.