BMW X2 sDrive18i (2019)

Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019

Eerste 500km

Dit is de recent aangekochte nieuwe auto van mijn vader. Mijn vader was in het bezit van een golf 7, ook nieuw aangekocht in 2015 1.4tsi met 122pk (handbak, highline uitvoering). Mijn vader is 71j en de golf had nog maar 70 000km gelopen. Hij was er heel tevreden van maar hij begon het “gemak” van een automaat te missen en ook een iets hogere instap zou hij gemakkelijk vinden. Hij vroeg mij om “hulp” en zodoende begonnen we de zoektocht naar een geschikte vervanger. Eerst langs zijn huidige volkswagen dealer. Hij was altijd supertevreden van deze garage en de T-roc vond hij een mooi uitziende wagen. Verbazend was dat ondanks een gemaakte afspraak, de verkoper er totaal geen zin in had, arrogant overkwam en nog niet eens uitleg wilde geven over de T-roc. Gewoon hier een folder bekijk het maar. Ook in de overname had hij geen zin in, ondanks de auto daar nieuw aangekocht is geworden en daar op onderhoud kwam. Mijn vader was in “verbouwereerd” door deze aanpak, dat hij direct genezen was voor een nieuwe aankoop te doen. Tevens kort even mededelen dat het interieur van een t-roc van een belabberd niveau is in vergelijking met de golf 7, serieus een stap achteruit. Aangezien ik in het bezit was van de “mini” daar ondertussen al een aantal mensen persoonlijk ken bij de “bmw” dealer, hun het verhaal voorgelegd betreffende de ervaring en de vraag of zei wel de tijd wilde maken voor mijn vader. Zei waren wel direct enthousiast en men vader kon de volgende dag daar al terecht. Ze hadden juist op dat moment een X1 en X2 in stock. De X2 sprak mijn vader direct aan, ruim genoeg, M interieur/exterieur, betekend sportief uitziend van buiten en van binnen heerlijk ondersteunde zetel met een tof sportstuur. Tevens was het een automaat en voorzien van alle “gemakken” navigatie, dab, verwarmde zetels, klimaatregeling, achteruit rijcamera, led verlichting etc etc. De verkoper nam lang de tijd voor men vader en legde alles met de glimlach uit. Tevens bleek achteraf (na 2 weken telefoon gehad van de volkswagen dealer dat ze de wagen wel wilde overnemen). De overname prijs uiteindelijk zelfs hoger te zijn dan die van de eigen volkswagen dealer. Na overleg met mijn moeder was de deal snel beklonken en na 2 weken kon mijn vader de sleutels van de X2 in ontvangst nemen. Ook de aflevering was de verkoper heel meegaand, legde alles goed uit, zelfs 2/3 keer als het moest en nam alle tijd. Mijn vader was een gelukkig man:-). Nu na 500km is mijn vader nog altijd super tevreden. Afwerking in de X2 staat op een hoger plan als bij de golf 7, zeker bij de deuren achter is de het verschil opmerkelijk. Tevens is het geluidscomfort ondanks de 19inch wielen beter. De 141pk is natuurlijk geen strepen trekker maar heerlijk soepel, zuinig en voldoende power wanneer nodig. De “ambiance” aan boord van de auto is ook mooi met de instelbare led verlichting. Hij rijd niet zoveel km’s per jaar, maar ik zal deze af en toe bijwerken:-).